Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, her er skjemaet!

Touchbryter.gif

Det sier seg meste selv, men noe må jeg nevne.

På Q1 så er det beinet som er nermest denne skrift :D Source.

Toppen av q1 er Drain og den i midten er, nokså logisk, Gate. Når det gjelder tilkobling av denne på hoved kortet så er det litt viktig. Det er to pinner på hoved kortet og en av de er pluss og en minus. Dette måler du deg fram til! Drain skal til pluss og Source skal til minus, enkelt og greit.

Jeg mener at kondes først oppstår når slangene er ca 10c kaldere enn lufta. Ta dette med en klype salt da jeg ikke er helt sikker. Det er da ikke noe i mot at hvis du setter ned viftene og har en grei temeratur IDLE så er det jo ikke noe problem å skru på kyl'n (Er det greit at jeg kaller kjøle skapet for kyl?) i varme modus(Les: Kjøleside på vann blokk) og holde samme temperatur under spilling? Men, personlig ville jeg brukt kyl'n til å kjøle ned drikke eller noe sånt. Ang. strømforsyningene så var det litt surt at du kjøpte feil, men samtidig synes jeg det er bra at du kjøper deg 2 sånne som sommer gave. Flott, man skal unne seg gleder her i livet, veldig viktig. Personlig så likte jeg de strømforsyningene veldig godt :love: Lykke til, håper du får gjort noe i dag :thumbup:

Mvh

Magnus Kofoed

Lenke til kommentar
Ok, her er skjemaet!

Bryter

Det sier seg meste selv, men noe må jeg nevne.

På Q1 så er det beinet som er nermest denne skrift :D Source.

Toppen av q1 er Drain og den i midten er, nokså logisk, Gate. Når det gjelder tilkobling av denne på hoved kortet så er det litt viktig. Det er to pinner på hoved kortet og en av de er pluss og en minus. Dette måler du deg fram til! Drain skal til pluss og Source skal til minus, enkelt og greit.

Jeg mener at kondes først oppstår når slangene er ca 10c kaldere enn lufta. Ta dette med en klype salt da jeg ikke er helt sikker. Det er da ikke noe i mot at hvis du setter ned viftene og har en grei temeratur IDLE så er det jo ikke noe problem å skru på kyl'n (Er det greit at jeg kaller kjøle skapet for kyl?) i varme modus(Les: Kjøleside på vann blokk) og holde samme temperatur under spilling? Men, personlig ville jeg brukt kyl'n til å kjøle ned drikke eller noe sånt. Ang. strømforsyningene så var det litt surt at du kjøpte feil, men samtidig synes jeg det er bra at du kjøper deg 2 sånne som sommer gave. Flott, man skal unne seg gleder her i livet, veldig viktig. Personlig så likte jeg de strømforsyningene veldig godt :love: Lykke til, håper du får gjort noe i dag :thumbup:

Mvh

Magnus Kofoed

Akkurat. Ikke 100% med på den forklaringen, men det ser ikke så veldig vanskelig ut :) Hvor får jeg tak i disse delene? Elfa? Og er det dyrt?

Lenke til kommentar
i sensor tråden på bit-tech forumet er det ein post om ein touchsensor

 

har ikkje prøvd den og har dessverre ikkje link

 

om eg ikkje hugsar feil er det ein ic, pluss ein metall bit som er alt som skal til

Regner med at det er denne ic'en du snakker om: http://www.qprox.com/products/qtouch.php

Datablad

Produkt hos Farnell. Koster 32kr før frakt

 

/edit2: Kom på at du må ha en spenningreg. som lager 3.3v ut ifra 5vstb. Dette er for det er ikke sikkert at 5vstb holder seg under 5,25v, og det er fra den du for spenning fra når maskina ikke står på.

 

LD1117V33, artikkelnummer 73-054-28 hos elfa, fungerer bra og kan levere til en haug med brytere (0.95A output current)

Endret av evil-twin
Lenke til kommentar

Hmm... Dette ser bra ut. Har liten tid uka som kommer nå, skal jobbe ca 15timer hver dag samtidig som jeg skal kjøre opp til tung MC, så det er en mulighet for at prosjektet står litt stille :(

 

Men jeg rekker ihvertfall å legge ut den endelige skissen til pc'en. Det ser ut som om dette er slik det skal bli. Det jeg har gjort er å flytte et av PSU'ene opp et hakk slik at de står ovenfor hverandre. Har skisset i forholdsvis riktig dimensjon i forhold til hverandre, 1:3:

 

endeligS.jpg

 

Slik. Blir ikke for stor denne :p Eneste som man ikke ser på tegningen er kontrollpanelet, som er bak de to cd-rom'ene.

 

Vel, det var det. Må køye nå hvis jeg skal klare å stå opp imorra tidlig ;)

Lenke til kommentar
i sensor tråden på bit-tech forumet er det ein post om ein touchsensor

 

har ikkje prøvd den og har dessverre ikkje link

 

om eg ikkje hugsar feil er det ein ic, pluss ein metall bit som er alt som skal til

Regner med at det er denne ic'en du snakker om: http://www.qprox.com/products/qtouch.php

Datablad

Produkt hos Farnell. Koster 32kr før frakt

 

/edit2: Kom på at du må ha en spenningreg. som lager 3.3v ut ifra 5vstb. Dette er for det er ikke sikkert at 5vstb holder seg under 5,25v, og det er fra den du for spenning fra når maskina ikke står på.

 

LD1117V33, artikkelnummer 73-054-28 hos elfa, fungerer bra og kan levere til en haug med brytere (0.95A output current)

Kan jeg kjøpe resten hos elfa også, ikke bare spenningsregulatoren? Mye enklere om alt kommer fra samme webshop mtp pris osv..

Lenke til kommentar
finfint prosjekt. kjøpte faktisk et lite pertile på eBay nå nettopp (før jeg såg denne posten) som jeg skal bruke i kjøleskape jeg skal lage, dette er på 95Watt!

Høres bra ut :yes: 95watt burde holde kjøleskapet ditt kaldt, veldig kaldt. Tror kanskje at du får et problem med at ting vil fryse, hvis du ikke da har tenkt på å koble en potmeter elns til peltiern ;)

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Var på posten nå idag å henta pakka som kom fra databutikken. 1111,- presis som det på, er det skjebnen :yes: ??

 

pakkeS.jpg

Pakka var egentlig ganske så tung, og jeg mener at alt som veier mye, er kvalitet :)

 

pakke2S.jpg

Pakket godt inn..

 

beautiesS.jpg

Lekkerbisken :dribble: Noe som jeg ble overrasket over var størrelsen, den var stor! Måtte sammenligne med et annet powersuplly for å sjekke.

 

storS.jpg

Ja, den er større. Her er den sammenlignet med et chieftec 360w, og Aspire'n er ca 2cm lengre. Men det gjør ingenting i mitt tilfelle. Har beregnet litt plass bak psu'ene hvis dere ser på skissen. Gleder meg til å få disse i gang, men det blir ikke før imorra engang, nå er det snart jobb nr to for dagen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...