Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Som noen av dere vet ble jeg ferdig med min tre-pc for ikke lenge sia, Tubby, og har brukt den siden. Men jeg har ikke blitt fornøyd. Den er jo selvsagt altfor, altfor stor, og den varmer opp rommet mitt på egenhånd, trenger ikke å la noen ovner stå på. (faktisk så har jeg måtte sove med vinduet oppe i hele vinter mens pc'n var på fordi det ble for varmt.) Det var også vanskelig å gjøre vedlikehold på den, mtp støv o.l. Så her om dagen gikk jeg beserk med hammer'n og dette er slik Tubby ser ut i dag:

 

tubbyS.jpg

 

Og her er restene:

 

delerS.jpg

 

Ja, tok tjue minutter å rive den ned, tre-fire måneder eller noe å bygge den :p

 

Poenget med å rive den er at jeg skal bygge meg en ny, og forhåpentligvis bedre, pc. Jeg skal fortsatt ha et kjøleskap, men nå skal jeg lage et custom et som ikke blir så stort. Jeg skal også kutte ned på peltierbruken, noe som gjør at jeg kan begrense meg til to vanlig psu, pluss et lite meanwell fra netconnection.

 

Her er første utkast:

 

hside%20skisseS.jpg

 

Har bare fra en side nå, men skal lage resten ikveld. Som dere ser er hovedkortet plassert på toppen, kanskje ikke helt ultimat for luftgjennomstrømning, men litt mere utradisjonelt og praktisk. Ellers sp har den bare plass til 3 harddisker, men jeg har ikke bruk for noe mere. Cd-rommene er plassert vertikalt og resten forklarer seg selv.

 

Men nå skal jeg off to work, tilbake i kveldinga.

flop|s

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
får håper denne blir enda fetere en 1'ern ;)

hvor mye koster et sånt kjøleskap forresten?? :p

Har jobbet med noen "fete" ideer til litt av hvert, så jeg håper den blir "fetere" enn 1'ern. Et kjøleskap trenger ikke å koste så mye. Det jeg lager nå består av et peltierelement, kjøleribbe, vifter og en kasse, isolert med isopor.

Lenke til kommentar
får håper denne blir enda fetere en 1'ern  ;)

hvor mye koster et sånt kjøleskap forresten??  :p

Har jobbet med noen "fete" ideer til litt av hvert, så jeg håper den blir "fetere" enn 1'ern. Et kjøleskap trenger ikke å koste så mye. Det jeg lager nå består av et peltierelement, kjøleribbe, vifter og en kasse, isolert med isopor.

og det blir sånn ca..?

 

*vil ha et sånt kjøleskap*

Lenke til kommentar
får håper denne blir enda fetere en 1'ern  ;)

hvor mye koster et sånt kjøleskap forresten??  :p

Har jobbet med noen "fete" ideer til litt av hvert, så jeg håper den blir "fetere" enn 1'ern. Et kjøleskap trenger ikke å koste så mye. Det jeg lager nå består av et peltierelement, kjøleribbe, vifter og en kasse, isolert med isopor.

og det blir sånn ca..?

 

*vil ha et sånt kjøleskap*

Skavvise...

 

Peltier: Trenger ikke mer enn ~50watt element, microplex har et 156w til 348,- men det er litt overkill. Blir mer som en fryser da.

 

Kjøleribbe: En på hver side av peltiern, fåes billig. Elfa.se elns.

 

Vifte: 2 x 120mm, ca 200,-

 

Materialer: Kan ta fra et gammelt skrivenbord elns. ;)

 

Isopor: Ikke dyrt.

 

Så alti i alt får du det for kanskje 600,-+? Kommer litt an på hvor kreativ du er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...