Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har du Gmail?


Anbefalte innlegg

2) Brukeren kunne oppleve at søk (som Google anbefaler) etter en bestemt mail blir vanskeligere fordi den finner masse mail som dreier seg om samme tema, men ikke lenger er relevant (gamle handlelister etc..).

Blir du ofte plaga med utdaterte lenker i Google?

Relevant info først! :-D

 

Når du søker i Gmail, kjem dei mest aktuelle meldingane først... Dei gamle (og kanskje utdaterte) meldinga kjem laaaangt ned på listo :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Ene og alene pga. den store interessen rundt mitt tidligere problem med å få hotmail’ene over på gmail-kontoen, vil jeg nå gjøre folket oppmerksomme på at jeg fikk det til. Det måtte svette og tårer til; men det funket etter mye mas, reinstalleringer og reboots med denne fremgangsmåten. .

Lenke til kommentar
Blir du ofte plaga med utdaterte lenker i Google?

Relevant info først! :-D

 

Når du søker i Gmail, kjem dei mest aktuelle meldingane først... Dei gamle (og kanskje utdaterte) meldinga kjem laaaangt ned på listo :p

Det jeg tenker meg er liksom et scenario der du f.eks driver/jobber med f.eks hardware og du får mye mail som inneholder hardware-relatert tekst, med mange av de samme ordene. Noe av det kan det være nyttig å spare på, noe vil det være helt unødvendig å spare på. Hvis du allikevel sparer på alt sammen, vil du gjøre det vanskeligere for deg selv å finne det du vil ha. Det nytter ikke å bare søke på "cd-rom" og "faktura" hvis du har en haug av dem, men det egentlig bare er noen få du trenger. Hvis du har mange må du huske mer for å kunne spisse søket til akkurat det du skal ha. Det trenger ikke nødvendigvis være de nyeste mailene du er på jakt etter (de er det gjene mindre sannsynlig at du trenger å søke etter).

Lenke til kommentar
Blir du ofte plaga med utdaterte lenker i Google?

Relevant info først! :-D

 

Når du søker i Gmail, kjem dei mest aktuelle meldingane først... Dei gamle (og kanskje utdaterte) meldinga kjem laaaangt ned på listo :p

Det jeg tenker meg er liksom et scenario der du f.eks driver/jobber med f.eks hardware og du får mye mail som inneholder hardware-relatert tekst, med mange av de samme ordene. Noe av det kan det være nyttig å spare på, noe vil det være helt unødvendig å spare på. Hvis du allikevel sparer på alt sammen, vil du gjøre det vanskeligere for deg selv å finne det du vil ha. Det nytter ikke å bare søke på "cd-rom" og "faktura" hvis du har en haug av dem, men det egentlig bare er noen få du trenger. Hvis du har mange må du huske mer for å kunne spisse søket til akkurat det du skal ha. Det trenger ikke nødvendigvis være de nyeste mailene du er på jakt etter (de er det gjene mindre sannsynlig at du trenger å søke etter).

Akkurat!

Når du får sjansen til å ha ti eller hundre-tusen epostmeldingar liggande, er det viktig å ha:

 

o Gode og raske søk!

o Filter (før eg trykker Archive, velger eg ein Label som passer)

o Stjerner, for å legga vekt på meir viktig epost

 

Totaltsett er dette mykje betre enn å sletta epost. Eg har ofte behov for å gå tilbake til eit tidsrom for å finna ut kva som skjedde korti, eller om det var fredag eller torsdag eg dreiv på med ditt og datt.

 

Med Gmail får eg sjans til dette!

Superbt!

 

..men eg lurer litt på kva som skjer den dagen Gmail-kontoen min er full :s

Vil eg då få sortert ut størst og eldst epost, så eg enklast kan rydda vekk det eg har _minst_ behov for?

 

PS! Min Gmail er 2 % full, "kor stor e din"? ;)

Lenke til kommentar

Er det noen søte, nusselige, kule, snille, generøse, normale, ubershpaa'e folk som har en invite til meg. Ble banna fra #gmail før jeg kom inn.. Triste greier. Der røyk den sjansen... [13:16:26] ::: Kick: (DamneD) was kicked by (lindex) (Banned: requested) (#gmail)

 

Så er det noen søte osv... som ooorker å invite? Kan godt sende postkort med bilde av mormora mi :)

 

EDIT: PM

Endret av dD.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...