Gå til innhold

Aldri mer engelsk!


Hisoka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Engelsk er kult, har selv en stødig 6 i det, går på Videregående ;)

Engelsk er ikke vanskelig, synes jeg. Selv har jeg 5 i standpunkt fra GK. Men det er så kjedelig, noe av grunnen er nok at vi hadde en skotsk lærerinne på godt over 60 år. :scared: Pluss at jeg har prata med mange som har fortsatt med det, og de må kunne like bra engelske som de kan norsk! De sier at det er et slit, noe som jeg tror faktisk er sant.

 

Men jeg kan jo alltids ta feil, noen av dere som har hatt engelsk i tre år på videregående?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Har faktisk ett større vokabular(?) på engelsk enn norsk :S

Mange som har det. Engelsk er et rikere språk.

Det er nok ikke det, gitt.. Vertfall ikke om du mener det jeg tror du mener.

 

Om man ser på det engelske språket som vi bruker, så er ikke det rikere enn det norske. Om man slår sammen alle versjonene av engelsk som finnes i alle deler av verden, så får man et rikere språk.

 

:)

Lenke til kommentar

Ein kan seie kva ein vil om engelsk, men lett er det IKKJE! Har nettopp fullført engelsk årskurs ved Høgskulen i Volda (altso: 3 år engelsk i barneskulen, 3 år med engelsk på ungdomsskulen, 3 år med engelsk på vidaregåande + eitt år med kun engelsk), so eg bør vite litt kva eg snakkar om. Engelsk er so ulogisk som eitt språk kan bli. Kvifor skal "how" uttalast "hau" når show skal uttalast "sjeu" (Received pronounciation sjølvsagt)? Gidd ikkje byrje med fonetisk skrift. På engelsk er ein nøydd å lære seg uttala av kvart einaste ord. Og eg skal ikkje eingong byrje å snakke om trykkendringar i ord når det kjem til land og nasjonalitet.

 

Og det trådstartar snakkar om er faget engelsk, som kan vere jæææævlig kjedeleg til tider. Som døme kan vi jo ta religion i USA: Stort kjedelegare enn det kan det ikkje bli.

 

Grunnen til at mange føler at dei har større vokabular i engelsk enn i norsk finn vi jo sjølvsagt i statusen det norske språket hjå ungdomar, pluss det faktumet at danskane voldtok språket vårt:p

 

Og de der ute som vurderar å studere engelsk vidare, med den tankegangen om at de skal "surfe" på den glitrande uttala di må berre endre tankengang med ein gong. Etter vidaregåande blir det eitt helvete.

Lenke til kommentar

Er selv ferdig med Engelsk på GK Allmen og skal fortsette med 3-timerskurs i VK1.

Synes engelsk er ganske ok, forholdsvis lett å mestre. :)

Er dog kanskje ikke så veldig stødig i grammatikken da.

 

Men en ting er sant: Dersom man er oppmerksom så oppdager man at engelsk faktisk er mye av det samme opp og igjen. F.eks. står det visst sikkert i alle fagets læreplaner at man skal lære om engelsk kultur. Dersom man er forholsvis kunnskapsrik på dette området, så blir det lite nytt å lære opp igjennom skoleårene, vil jeg tro. :blush:

Lenke til kommentar
Men en ting er sant: Dersom man er oppmerksom så oppdager man at engelsk faktisk er mye av det samme opp og igjen. F.eks. står det visst sikkert i alle fagets læreplaner at man skal lære om engelsk kultur. Dersom man er forholsvis kunnskapsrik på dette området, så blir det lite nytt å lære opp igjennom skoleårene, vil jeg tro.

 

Åja! Kan ein dei fire immigrasjonsbølgjene so kan ein alltids flette inn noko på ein munnleg eksamen.. "What can you tell me about the Presidential elections in the USA, with your main focus on the Primaries?" "Well... Ehm.. Yes.. Well, it all started when the Irish began coming in the early 1800s". Hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...