Gå til innhold

Hvordan er snuspolitikken i EU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg snuser faktisk. Syns likevel at forbud mot snus er ett litt tynt grunnlag for å si nei til EU :p

 

Det er vel viktigere aspekter for eller mot ett eventuelt EU medlemskap enn billigere alkohol og ingen snus? ;)

Jeg driter egentlig i alkoholpriser, men når folka i Brüssel er så kokte i skallen at de faktisk presterer å forby snus, da ser jeg ingen grenser for hvilke hårreisende og ugjennomtenkte tåpeligheter de kan finne på neste gang. Seriøst; forby snus?! Det er ikke slik at det blir dyrere, det blir faktisk BORTE! Høybråten er faktisk et bedre alternativ enn disse ubegripelige, latterlige, evneveike og forbudskåte brødskallene som styrer EU.

Lenke til kommentar
Er helt enig i at det er totalt borte i veggen å forby snus men derimot la sigaretter være fritt frem. Dersom det hadde vært noe logikk i det hadde det jo vært motsatt.

Uten at jeg egentlig har peiling, vil jeg kanskje anta at snus er noe søreuropeerne har fått tilgang til i de senere år. Nye farlige ting er lett å forby. Gamle farlige ting er værre. Man prøvde med alkohol tidlig i det forrige århundre, det var mindre vellykket.

Lenke til kommentar
Tror egentlig det bare finnes èn god preventiv løsning mtp. tobakk. Forgift en enhet (dvs. boks/pakke) hvert år og skriv på pakkene at "denne kan ta livet ditt på stedet" + diverse kampanjer. Tror nok ikke røyking blir så uhyre pop da, nei. :) (© "Den Røde Tsar")

hadde vert genialt .. hadde sluttet på flekken da ..

 

er ikke lett og slutte .. vill slutte :(

Lenke til kommentar
Etter som jeg har forstått det så har de ikke funnet noen sammenheng mellom snus og kreft. Er det noen advarsel på snusen idag? Er helt enig at de bør heller forby røyk enn snus. Snus plager iallefall ikke andre.

Det er endel forskning på snus bruk som ikke er bestilt av Gothiatek og ;) Det kan virke som det er endel farer ved snusbruk men kreft er en liten risiko. Sukkersyke, høyt blodtrykk osv ble nevnt som farer ved snus såvidt jeg husker.

 

Det er likevel pga snusen jeg klarer å la være å røyke dessverre. Tenker det samme som endel andre, at med snus så gjør jeg i allefall ikke andre syke. Syns det nesten er det verste med røyk. At det ikke bare går utover deg selv.

 

Når det er sagt er det ingen fare for at snus blir forbudt om vi går inn i EU. Sverige er jo medlem, men de snuser jo som bare det.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Tror egentlig det bare finnes èn god preventiv løsning mtp. tobakk. Forgift en enhet (dvs. boks/pakke) hvert år og skriv på pakkene at "denne kan ta livet ditt på stedet" + diverse kampanjer. Tror nok ikke røyking blir så uhyre pop da, nei. :) (© "Den Røde Tsar")

hadde vert genialt .. hadde sluttet på flekken da ..

 

er ikke lett og slutte .. vill slutte :(

"Oppskrytt" hvor vanskelig det er. Litt viljestyrke og motivasjon er alt som skal til. Egen erfaring. :w00t:

Lenke til kommentar
Tror egentlig det bare finnes èn god preventiv løsning mtp. tobakk. Forgift en enhet (dvs. boks/pakke) hvert år og skriv på pakkene at "denne kan ta livet ditt på stedet" + diverse kampanjer. Tror nok ikke røyking blir så uhyre pop da, nei. :) (© "Den Røde Tsar")

hadde vert genialt .. hadde sluttet på flekken da ..

 

er ikke lett og slutte .. vill slutte :(

"Oppskrytt" hvor vanskelig det er. Litt viljestyrke og motivasjon er alt som skal til. Egen erfaring. :w00t:

Tror det er veldig forskjellig fra person til person du.

Lenke til kommentar
Det er endel forskning på snus bruk som ikke er bestilt av Gothiatek og ;) Det kan virke som det er endel farer ved snusbruk men kreft er en liten risiko. Sukkersyke, høyt blodtrykk osv ble nevnt som farer ved snus såvidt jeg husker.

Vil ikke si at det er grunner til å forby snus. Det er jo mange matvarer som fører til sukkersyke og høytblodtrykk. Jeg snuser ikke selv, men jeg mener at det er en god vei å gå hvis du skal slutte å røyke. Hadde jeg vært avhengig av nikotin, så har jeg heller ville ha fått sukkersyke enn lungekreft. Sukkersyke kan man faktisk kontrollere til en hvis grad. Jeg vil heller se alle de som røyker gå med en snusleppe...

Lenke til kommentar
Tror egentlig det bare finnes èn god preventiv løsning mtp. tobakk. Forgift en enhet (dvs. boks/pakke) hvert år og skriv på pakkene at "denne kan ta livet ditt på stedet" + diverse kampanjer. Tror nok ikke røyking blir så uhyre pop da, nei. :) (© "Den Røde Tsar")

hadde vert genialt .. hadde sluttet på flekken da ..

 

er ikke lett og slutte .. vill slutte :(

"Oppskrytt" hvor vanskelig det er. Litt viljestyrke og motivasjon er alt som skal til. Egen erfaring. :w00t:

Tror det er veldig forskjellig fra person til person du.

Joda, men det er ikke akkurat som å bli nykter etter 15 år på heroin-kjøret.. :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...