Gå til innhold

Ny GPU, Radeon 9800 pro vs. Geforce FX 5900


Sykkel

Anbefalte innlegg

Ja, bryr meg egentlig ikke om bundelen :wee: Vil bare ha et godt grafikkort til en god pris. Regner med at det Hightech kortet er et slikt kort.

 

Naar jeg apnet PC en saa jeg paa etiketten under stromforsyningen. Det er visst en compaq stromforsyning, som ser ut til aa vaere paa 300 W. Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MAX power output ser ut til aa veare 300W. Pa produkstidene til Hightech kortet staar det: Radeon 9800 PRO requires connection to your PCs internal power supply for operation. A 300watt power supply or greater is recommended to ensure normal system operation where a number of other interanl devices are installed

 

Skal gaa greit for kortet da? :hmm:

Lenke til kommentar

ville heller gaatt for et radeon 9600xt fra partivaresalget til komplett.no. der gaar det for kr 1279,- da slipper du aa tenke paa power supply.

 

det er vel en 5-600 kroner i forskjell fra et 9800pro, som ja, er bedre, men paa maskina di tror jeg ikke du vil merke noen stor forskjell.

 

hadde samme oppsett som deg, bare at jeg hadde et gf4400ti kort. testa ut et radeon 9800pro kort foer jeg solgte maskina, og kan ikke si jeg merka det fnugg av forskjell. fikk vel 1000 poeng mer i 3dmark01se, men i praksis hadde det veldig lite aa si for den generelle ytelsen paa spill osv.

 

mer minne hadde vert en liten bonus ogsaa for ytelsen ;) men du har vel 2x256mb sd-ram, saa det er vel ikke bryet verdt. hvis ikke du faar kjoept en 512mb brikke brukt, billig.. tvilsom.. hehe.

 

og for aa svare paa det du spoer om, et 9800pro kort vil fungere i maskina di om du har x4 agp, og psu vil nok ikke knele med det aller foerste, men over tid kan jeg ikke garantere at den ikke ryker.

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar

Ser du har gode argumenter der Chaindog, men jeg vet ikke hvordan du opplvede forskjellen mellom de to kortene. Jeg bryr meg ikke om hvor mye poeng jeg får i 3dmark osv. Jeg har 512 RAM, faktisk 4x 128 brikker, så oppgradering av minne er uaktuelt. Som sagt venter jeg på tilbud om ny bærbar PC som kommer til høsten, derfor vil jeg ha meg et nytt skjermkort imens og som jeg kan ha glede av når jeg bruker denne pc en som nr. 2. F.eks kopler den opp i nettverk med den nye. Jeg ser ikke bort ifra at jeg kan kjøpet meg et 9600XT, men siden 9800 PRO har fått mange gode anbefalinger så har det vært mest snakk om det.

 

Når det kommer til saken og jeg faktisk kan spare rundt 500-600 kr, hadde det jo forsovet vært greit.

Isåfall, hvilket kort ville du anbefalt av 9600XT kortene hos komplett, det er jo faktisk 5 forskjellige, nesten helt like. ;)

Lenke til kommentar
Ser for meg ut som et bra kort. Hvor finner jeg partivarene? eller ligger de under Skjermkort? Så du kan anbefale dette kortet Carnifex? Mulig jeg går for de istedenfor  :w00t:

Du vil merke stor forskjell fra 9600XT til 9800 Pro selv på din maskin. Likevel vil du sikkert ha grei nytte av 9600 kortet. Det duger til det meste. Linken jeg gav deg i forrige post skulle linke til partivarer kortet.

 

Du kan se partivarene ved å trykke på linken som heter.. partivarer :p På forsiden av komplett sidene.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli ganske forvirret nå! Jeg vet ikke hvilket kort jeg skal gå for! :cry:

 

Det blir enten dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121630

 

Eller dette: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1882

 

Når det gjelder 9600XT kortet er jeg sikker på at det virker på PCen pluss at det er 500-600 kr billigere. Når det gjelder 9800PRO kortet gir det bedre ytelse og jeg er ikke sikker på om strømforsyningen tåler det :cry:

 

Jeg vil jo ha et kort som varer en stund ;)

Lenke til kommentar
Sykkel:

 

Skal du ha 9600XT anbefaler jeg Sapphire kortet som er på partivarer til 1279 kr. Jeg kjøpte denne og fikk med HL2 kupong. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121630

fikk du med HL2 kupong? til den prisen der? snakk om kupp da! :dribble:

men naar du sier at han vil merke stor forskjell fra 9600xt til 9800pro paa maskina hans, saa er jeg uenig. jeg merka ikke noe som helst fra gf4400ti til 9800pro, bortsett fra dx9 effektene da.. hehe.

 

har faatt for meg at 9600xt ligger litt over gf4ti i ytelse, virker slik hos en kamerat av meg iallefall..

 

men sykkel, 9800pro funker ogsaa i maskina di. gaar nok greit skal du se, er uansett bare psu som bikker under, og da maa du kjoepe ny til 5-600(?) hehe. vanskelig aa si, for det er ikke saa enkelt som at watt er watt. en kraftig trafo har ofte mer aa si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...