Gå til innhold

Ny GPU, Radeon 9800 pro vs. Geforce FX 5900


Sykkel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan hende at det kommer litt sent, men, hvis jeg var deg ville jeg evt. ventet, spart penger, "investert i ett nytt kort, f.eks GF 6800, ati x800, disse koster mer, men du får også betraktelig mer for pengene!, du får da ett kort som holder i fler år som du slipper å kjøpe nytt neste gang du skjønner at PC'en din er for dårlig, det er bedre å kjøpe 1 kort til ca 4000,- enn to kort til rundt 2000.

 

 

PS. hvis du muligens går for 6800 kortet er du advart, du trenger ett h****** med strøm (480W) noe som de førreste har (i alle fal ikkke på 3 år gamle PC'er)

 

lykke til med valget, husk det som sto i den artikkelen, 128 mb...:no:

Lenke til kommentar
an hende at det kommer litt sent, men, hvis jeg var deg ville jeg evt. ventet, spart penger, "investert i ett nytt kort, f.eks GF 6800, ati x800, disse koster mer, men du får også betraktelig mer for pengene!, du får da ett kort som holder i fler år som du slipper å kjøpe nytt neste gang du skjønner at PC'en din er for dårlig, det er bedre å kjøpe 1 kort til ca 4000,- enn to kort til rundt 2000.

 

 

PS. hvis du muligens går for 6800 kortet er du advart, du trenger ett h****** med strøm (480W) noe som de førreste har (i alle fal ikkke på 3 år gamle PC'er)

 

lykke til med valget, husk det som sto i den artikkelen, 128 mb...

 

F.eks får du ikke veldig mye mer for pengene med et X800pro.

 

Et X800pro yter ca det dobbelte av et 9800pro, men det koster samtidig dobbelt så mye.

 

Hvis du hadde fulgt med litt i det siste hadde du funnet ut av nVidia har senket kravene til 6800 serien til 300-360 watt PSU.

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at grunnen til at jeg kjøper et radeon 9800 pro kort er fordi jeg ville ha et godt kort til en billig penge. PC en er jo som sagt 3 år gammel og jeg venter på tilbud om ny bærbar, og jeg føler ikke det er vits å bruke 4000 kr på et grafikkort som jeg ikke får utnyttet med de spesifikasjonene jeg har nå.

Ellers takk for hjelpen :w00t:

Lenke til kommentar

Når jeg nå har bestemt meg for å gå for dette kortet :

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122901&cks=PRL

 

er jeg litt usikker. Hva om kortet ikke passer i PC en? :( Har ikke så god greie på slikt med skjermkort og innmaten i pc en. Har jo et Geforce 2 GTS 64 MB i den ca. 3 år gamle pc en nå.

 

Noen som kunne gitt en liten tilbakemelding og hva jeg kan gjøre med det. Hvordan jeg eventuelt kan sjekke det. takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan er det kortet i forhold til Sapphire kortet jeg skulle bestille, er det noe forskjell, eller er det bare prisen som er lavere?

Takk for tipset :thumbup:

Det er i allfall ikke dårligere. Tror neppe du finner ett bedre kjøp der ute. Tilbudet gjelder vel kun ut dagen så jeg ville gått for det. :)

Lenke til kommentar

Regner med at det er mulig ja, men ytelsen blir svekket litt. Staar ogsa at kortet er kompatibel med 4/8x AGP (Bus Interface:AGP 8X / 4X)

 

Sporsmal: Paa produktsidene star det: A 300watt power supply or greater is recommended to ensure normal system operation where a number of other interanl devices are installed

 

Jeg er ikke sikker paa hvor stor stromforsyning jeg har, er det mulig a sjekke det? Isaafall pa hvilken maate?

Lenke til kommentar

Tvilte litt på det jeg også, kan ikke noen forklare? =)

 

Da jeg hadde bygd en PC og skulle bruke et gammalt 2x AGP-skjermkort så passa jo ikke dette inn i det nye hovedkortet som hadde støtte for eller bare hadde 8x.

Endret av St3ffaN
Lenke til kommentar

Det Hightech-kortet kortet Carnifex foreslår lenger oppe i tråden er et meget godt kort. Så og si alle 9800PRO kort er tilnærmet identiske uavhengig av produsent, da alle utenom Hercules følger ATi's referansedesign. Med andre ord, dette Hightech-kortet er vel så godt som Sapphire og PowerColor. Den eneste forskjellen er bundelen (pakkens innhold, spill, programvare etc.), som må kunne sies å spille svært liten rolle for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...