Gå til innhold

blinkende HD LED uten at disken jobber?


ChainDoG

Anbefalte innlegg

har akkurat satt sammen en ny pc med et asus a7n8x-e hovedkort, 1024 ram osv i et aopen h600b kabinett. har satt opp en cd-rom, en dvd brenner, en ide disk som systemdisk, og en sata disk som en nr 2 disk (jaja, fatta ikke det driver tullet og ikke hadde jeg floppydrive, eller en diskett for den saks skyld.. anyways). alt ser nå ut til å fungere slik det skal.. bortsett fra den lampa (led`n) som lyser når en ide enhet jobber/søker.. den virker, og lyser og blinker når hd`n starter opp osv.. men problemet er at det fortsetter å blinke konstant, uten at det er noe som kjører på hverken harddiskene eller cd/dvd stasjonene... hva kan dette komme av? skulle jo ikke være mulig at den er plugget feil i, iogmed at det fungerer slik det skal, og litt til.. hehe.. noen kloke hoder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blinker den konstant eller stopper den etter en stund?

 

du nevner ikke hvilket OS (ganske viktig å ha med seg), men la meg anta windows xp. det kan være system restore som driver med litt knoting.

 

dersom du velger å bruke system restore så holder det i massevis med å sette av 1% av harddisken...litt avhengig av størrelse såklart, men flere hundre MB eller mer trenger man ikke

Lenke til kommentar
blinker den konstant eller stopper den etter en stund?

 

du nevner ikke hvilket OS (ganske viktig å ha med seg), men la meg anta windows xp. det kan være system restore som driver med litt knoting.

 

dersom du velger å bruke system restore så holder det i massevis med å sette av 1% av harddisken...litt avhengig av størrelse såklart, men flere hundre MB eller mer trenger man ikke

det er windows xp ja.. det stopper ikke aa blinke.. annenhvert sekund blinker det. skal ta aa sjekke ut system restore... hvor stor bor den vere... svarte, finner ikke sporsmaalstegnet... :laugh:

 

sjekka system restore og satte av endel mindre plass... ingen forandring.. :hmm:

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar

hmm, opplevde noe lignende for lenge siden, men da var det system restore saken...

men kan du i task manager, under processes velge visning av 'page faults' via View->Select columns...

 

hvilken prosess er det som har størst/konstant aktivitet? (bortsett fra explorer.exe)

Lenke til kommentar

nah, skj;nner ikke noe.. skjer liksom ikke saa mye. det som har mest aktivitet etter explorer er iexplorer, zonealarm og avg antivirus... logisk nok. men LEDn begynner [ blinke f;r jeg har lasta inn windows... altsaa paa logg inn screen. etter at alt har stoppet. testa 3dmarkso1se og fikk 16000 poeng, noe som skule vere normalt for mitt oppsett, saa det ser ikke ut som det blir brukt saa mye system ressurser.. :hmm: trenger en serioest bra loesning/forklaring.. faar ikke sove foer jeg vet hva det er.. hehe...

 

oh, har kjoert gjennom div spyware blastere og antivirus, saa det skulle ikke ligge noe der heller.

Lenke til kommentar

ingen som har noen glupe kommentarer? kanskje jeg heller skulle spurt om hva som var best av 512 og 1024 ram? :p

 

men serioest... hva skjer om man kobler den kabelen feil vei? gaar egentlig ut ifra at det ikke lyser i det hele tatt... eller?

 

edit> kan egentlig hoere at disken gjoer et eller annet... men eg forstaar absolutt ikke hva... uff, blir sproe.. :no:

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...