Gå til innhold

Vil min maskin duge til nye spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, du må bytte maskinen din før du kan kjøre Far Cry eller Half Life 2 på den, fordi maskinen din er alt for dårlig.

Radeon X800 er nemlig alt for dårlig, sorry.

har du falt ned trappa på grand hotel eller noe ?? X800 er jo ett DRIT bra kort !

OMG ! ikke si noe mer når du ikke kan en drit ! :nei:

Skrevet

Hmm rart as jeg har en sugen maskin

1,4 ghz Pentuim 4

256 mb ram

GeForce 2 mx 400

Og jeg kjørte HL2 beta på medium med litt lagg noen ganger .

Så den maskinen han har der vil ihvertfall ta hl2 på medium helt strøkent

Skrevet
Nei, du må bytte maskinen din før du kan kjøre Far Cry eller Half Life 2 på den, fordi maskinen din er alt for dårlig.

har du falt ned trappa på grand hotel eller noe ?? X800 er jo ett DRIT bra kort !

Hørt om ironi?!?

Skrevet

Jeg registrerer med en forbauselse at enkelte gir inntrykk av at du kan bruke maskinen din til de nyeste spillene, men det er faktisk feil.

I en viss forstand kan du selvfølgelig bruke den, i og med at maskinen ikke vil bryte sammen når du spiller, men når det gjelder kvaliteten på spillopplevelsen så er det noe annet. Men du kan bruke den inntil videre. Jeg anbefaler deg å oppgradere når du får bedre komponenter til en rimelig penge. Grafikkortet ditt er ikke noe særlig i Doom, det er den billigste varanten av den nye serien av grafikkort som akkurat har kommet. Det samme gjelder prosessoren, som vel er blant de billigste og dårligste i AMD64-serien. Du har faktisk kommet i skade for å kjøpe et 754-system, som vel kan sies å tilhøre fortiden allerede. Mangelen på 1GB minen er vel i grunnen bare prikken over i-en her. :devil:

Skrevet

En må tydeligvis bruke smilies for at enkelte skal forstå ironi. Ja, ja, får vel begynne med smilies ala ;) slik at Lucas & co skal forstå ting :roll:

Skrevet
Hei!

Jeg bare lurte på om min maskin vil holde i en stund fremover, tenker da på nye spill som Doom, Half-life 2 osv...

Her er hardware'n min:

AMD 64 3200+

Corsair pc3200ll 512 mb

MSI K8N Neo Platinum

Sapphire Radeon X800Pro

WD Raptor 36,7

2 x WD 200 GB s-ata

Raptoren er systemdisk, så der burde det gå ganske rask... det jeg lurer på, er om jeg har for lite ram? Den rammen jeg har er en ganske dyr, men rask ram..

Vil denne maskinen være god nok til de spillene som kommer?

Jeg aner skrytetråd her :thumbdown:

Skrevet
Hei!

Jeg bare lurte på om min maskin vil holde i en stund fremover, tenker da på nye spill som Doom, Half-life 2 osv...

Her er hardware'n min:

AMD 64 3200+

Corsair pc3200ll 512 mb

MSI K8N Neo Platinum

Sapphire Radeon X800Pro

WD Raptor 36,7

2 x WD 200 GB s-ata

Raptoren er systemdisk, så der burde det gå ganske rask... det jeg lurer på, er om jeg har for lite ram? Den rammen jeg har er en ganske dyr, men rask ram..

Vil denne maskinen være god nok til de spillene som kommer?

holder til høsten iallefall....

Skrevet

Slike tråder er bare pure showoff av den nye pcen. Stikk å farm postcounts et annet sted :) Hvis du ærlig talt ikke visste at den pcen var god nok, så syntes jeg synd på deg.

Skrevet
mer ram og et nytt skjermkort f.eks: sapphire radeon 9800 pro 128mb (skikkelig bra :thumbup: )

Du har virkelig ikke peil :no: X800 er den nye generasjonen av Radeon kort. Ergo, 9800Pro ville blitt en nedgradering.

Skrevet (endret)

Jada, hvis ikke Half-Life 2 og Doom 3 funker på den der, kall meg Potetfar! Hvis denne tråden er seriøs, tror jeg du bør tenke litt. HL2 skulle komme for lenge sida, før det kom så raske komponenter. (Noen, ihvertfall) Tror du det ville komme da hvis ingen PC ville takle det?

Forresten, noen her som blir med å lage et spill (i år) som man må ha minst 10 Ghz for å klare? :)

:laugh:

Edit: Skriveleif

Endret av Potetfar
Skrevet (endret)
Forresten, noen her som blir med å lage et spill (i år) som man må ha minst 10 Gb for å klare? :)

Vel, Unreal Tournement 2004 er godt på vei med sine 5.2GB... Men spill kommer ikke til å ta så mye plass på svært lenge. For at et spill skal ta så stor plass, må teksturene være svært detaljerte og i stor oppløsning.

Endret av TCi
Skrevet
Forresten, noen her som blir med å lage et spill (i år) som man må ha minst 10 Gb for å klare? :)

Vel, Unreal Tournement 2004 er godt på vei med sine 5.2GB... Men spill kommer ikke til å ta så mye plass på svært lenge. For at et spill skal ta så stor plass, må teksturene være svært detaljerte og i stor oppløsning.

Ja faen, måtte bruke 6 cder når jeg skulle brenne det ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...