Gå til innhold

Elektronikk Examen i morgen..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, må vel egenltig begynne med og si meg enig med Demogorgon, at dette ser litt rart ut. Enten har han som tegna dette, vært i drømmeland mens han tegna, eller så er det lagt inn med vilje. Satt lenge og diskuterte dette med en kamerat av meg, begge ble til slutt enige om at dette var litt rart.

 

Hvor i villeste verden får portene signal fra? Hadde man så vist, hadde man vært en meget klok man. Men tok vel litt forgitt da jeg kun kastet ett kjapt blikk over tegningene. Skulle satt meg litt mer inn i det med en gang, så hadde jeg sett det samme som Demogorgon påpekte.

Lenke til kommentar
hvor blir det av forklaringen til _Mayhem_ han synnes det var så lett så...klokka 10 sa han nå er den 10:30 snart :p hehe

 

bare håper vi ikke får noe om den klokkepuls generator... ell håper vi ikke får noe om den kretsen :p

Slike examener skal simulere en arbeidssituasjon, du får antaligvis ikke oppgaver om å beskrive virkemåten til kretsene.. Det er nok viktigere å lese om feilsøking, måleteknikk og hva som kan være vanlige feil på de forskjellige komponentene(Noen tips forresten? :]) osv.

 

edit: Tull med smilyes..

Endret av akee
Lenke til kommentar
hvor blir det av forklaringen til _Mayhem_ han synnes det var så lett så...klokka 10 sa han nå er den 10:30 snart :p hehe

 

bare håper vi ikke får noe om den klokkepuls generator... ell håper vi ikke får noe om den kretsen :p

Slike examener skal simulere en arbeidssituasjon, du får antaligvis ikke oppgaver om å beskrive virkemåten til kretsene.. Det er nok viktigere å lese om feilsøking, måleteknikk og hva som kan være vanlige feil på de forskjellige komponentene(Noen tips forresten? :]) osv.

 

edit: Tull med smilyes..

Vel, siden dette ikke er tverrfaglig vil jeg tro det samme. Men det er en stor fordel og skjønne kretsen samme how:P

Lenke til kommentar
Hmm, må vel egenltig begynne med og si meg enig med Demogorgon, at dette ser litt rart ut. Enten har han som tegna dette, vært i drømmeland mens han tegna, eller så er det lagt inn med vilje. Satt lenge og diskuterte dette med en kamerat av meg, begge ble til slutt enige om at dette var litt rart.

 

Hvor i villeste verden får portene signal fra? Hadde man så vist, hadde man vært en meget klok man. Men tok vel litt forgitt da jeg kun kastet ett kjapt blikk over tegningene. Skulle satt meg litt mer inn i det med en gang, så hadde jeg sett det samme som Demogorgon påpekte.

Ja, og GK-elever er vel ikke kjent som noe glupinger. :p

Lenke til kommentar
Ja, og GK-elever er vel ikke kjent som noe glupinger. :p

Helt korrekt:P Vi gjør kun et tappert forsøk på og forstå hva læreren babler om...:)

 

EDIT: Btw, kameraten min skjønte ikke bæret av hvor portene skulle få signal fra, så han prøvde å få fatt i en vk2 serviceelektroniker for og se på det, får vel høre noe snart tenker jeg.

Endret av _Mayhem_
Lenke til kommentar
men som regel sitter vi der og bare nikker og er enige...eller sover da

Jepp, sover i naturfag-timene, men imponerer på prøvene:) nesten i hvertfall:)

 

EDIT: Glad jeg skal gå elektro neste år jeg:) Hadde tverrfaglig eksamen i dag, i Elektronikk, Elektroteknikk, elektromekanisk arbeid og apparatmontasje..

Endret av _Mayhem_
Lenke til kommentar
hvor blir det av forklaringen til _Mayhem_ han synnes det var så lett så...klokka 10 sa han nå er den 10:30 snart :p hehe

 

bare håper vi ikke får noe om den klokkepuls generator... ell håper vi ikke får noe om den kretsen :p

Slike examener skal simulere en arbeidssituasjon, du får antaligvis ikke oppgaver om å beskrive virkemåten til kretsene.. Det er nok viktigere å lese om feilsøking, måleteknikk og hva som kan være vanlige feil på de forskjellige komponentene(Noen tips forresten? :]) osv.

 

edit: Tull med smilyes..

Vel, siden dette ikke er tverrfaglig vil jeg tro det samme. Men det er en stor fordel og skjønne kretsen samme how:P

Jeg er enig i at det er en fordel, men hvis du har 1 i elektronikk er ikke noe vits å fokusere på virkemåten til kretsen.. De burde heller notere litt om feilsøking osv. på notatarket sitt :]

Lenke til kommentar

Japp, må få køyet jeg også.... Håper det går bra imorgen. Merkelig nok fikk jeg 6`er i standpunkt i elektronikk, men jeg synes jeg ikke kan så mye. Har vært heldig med lærer og jetninger :)

Får stole på jetningene imorgen også, og håper jeg er heldig med sensor også :p

Lenke til kommentar
Kom forresten til å tenke på "situasjonen" vi blir satt i:

Det er vi som skal sette opp denne værstasjonen, og da er det vel ikke så rart at det er så mye jalla?

hehe, selvom det er vi som "setter det opp" så er det nok ikke vi som har laget kretsene. På alle andre examensoppgaver jeg har gjort i elektronikk er det alltid ferdig innkjøpt utstyr, med feil..

 

Lykke til alle andre som skal slite i morgen også, jeg legger meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...