Gå til innhold

Elektronikk Examen i morgen..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har også samme elektronikk-eksamen imorra :|

 

Vi fikk beskjed om at vi kunne printe ut en dataside på en side på forberedelsesarket, mens hvis man vil skrive håndskrift, kan man skrive 2 sider.

 

Hadde vært digg hvis noen ville gitt en liten forklaring ja :)

 

Jeg lurer litt på alt det rare stuffet etter diode-likeretteren/slettekondensator... jeg vet at det er et strømbegrenser-ledd ute å går her, men jeg har ikke peiling på hva det skal begrense strømmen for...

En ting til er også den zenerdioden som er satt på 5,6v, denne vet jeg heller ikke hva har å si...

les i boka di, har selv den examenen i morgen og den kretsen er enkel

det står på side 196 og 87 i elektronikk 2000 (ny utgave i år)

Hva med oss som ikke har fått/kjøpt den boka? Vi fikk bare noen kjipe papirhefter med det det "lodde-lab" prosjektet.

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar
høres bra ut :D:woot:  :thumbs: kunne trenge det!

Skal faktisk bort til en kamerat og se på den samme oppgaven og hjelpe han nå.. sliter litt.. men.. dette skulle vel gå greit, uansett, det meste vil jeg tro du løser ved og bruke boka og det du kan fra før:)

 

BTW: er dette en vindavleser med temperaturmåler eller? Ligna litt...

Endret av _Mayhem_
Lenke til kommentar
Jeg har også samme elektronikk-eksamen imorra :|

 

Vi fikk beskjed om at vi kunne printe ut en dataside på en side på forberedelsesarket, mens hvis man vil skrive håndskrift, kan man skrive 2 sider.

 

Hadde vært digg hvis noen ville gitt en liten forklaring ja :)

 

Jeg lurer litt på alt det rare stuffet etter diode-likeretteren/slettekondensator... jeg vet at det er et strømbegrenser-ledd ute å går her, men jeg har ikke peiling på hva det skal begrense strømmen for...

En ting til er også den zenerdioden som er satt på 5,6v, denne vet jeg heller ikke hva har å si...

les i boka di, har selv den examenen i morgen og den kretsen er enkel

det står på side 196 og 87 i elektronikk 2000 (ny utgave i år)

Hva med oss som ikke har fått/kjøpt den boka? Vi fikk bare noen kjipe papirhefter med det det "lodde-lab" prosjektet.

vel da er det din feil og hvis du ligger på en 1er i faget så tror jeg du ikke har noen som helst sjangs til å bestå da det er en grunn til at du ligger på en 1er og det har nok med at du ikke har giddi eller noe til å kjøp deg boka som er en selvfølge at du vil trenge

Lenke til kommentar
Hva med oss som ikke har fått/kjøpt den boka? Vi fikk bare noen kjipe papirhefter med det det "lodde-lab" prosjektet.

Slutt å klag, jeg hadde samme bok (ehm.. papirsak) som deg.. jeg greide meg igjennom året på en 3'er, og fikk 4 på examen. Gjorde i grunnen aldri noe veldig innsats heller i faget. Takke seg selv. Når du først er på skolen, FØLG MED!

Lenke til kommentar
jeg tror ikke de som har konstruert koblingsskjemaene denne gangen har planlagt at de skal funke.. det er noe muffins\deffekt i hver og en av de..

Kan du fortelle hva som er feil? Kanskje det er dette oppgavene vil gå på.. ?

Lenke til kommentar
Jeg har også samme elektronikk-eksamen imorra :|

 

Vi fikk beskjed om at vi kunne printe ut en dataside på en side på forberedelsesarket, mens hvis man vil skrive håndskrift, kan man skrive 2 sider.

 

Hadde vært digg hvis noen ville gitt en liten forklaring ja :)

 

Jeg lurer litt på alt det rare stuffet etter diode-likeretteren/slettekondensator... jeg vet at det er et strømbegrenser-ledd ute å går her, men jeg har ikke peiling på hva det skal begrense strømmen for...

En ting til er også den zenerdioden som er satt på 5,6v, denne vet jeg heller ikke hva har å si...

les i boka di, har selv den examenen i morgen og den kretsen er enkel

det står på side 196 og 87 i elektronikk 2000 (ny utgave i år)

Hva med oss som ikke har fått/kjøpt den boka? Vi fikk bare noen kjipe papirhefter med det det "lodde-lab" prosjektet.

vel da er det din feil og hvis du ligger på en 1er i faget så tror jeg du ikke har noen som helst sjangs til å bestå da det er en grunn til at du ligger på en 1er og det har nok med at du ikke har giddi eller noe til å kjøp deg boka som er en selvfølge at du vil trenge

Den boka sto ikke på boklista + at vi har aldri fått beskjed om at vi trenger/trengte den boka. Utifra det som har stått i forberedelsen, så virker det som det skal gå med en 2'er. Den 1'ern gidder jeg ikke å forklare engang.

Har hedigvis søkt på IKT-Driftsfag neste år.

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar
Hva med oss som ikke har fått/kjøpt den boka? Vi fikk bare noen kjipe papirhefter med det det "lodde-lab" prosjektet.

Slutt å klag, jeg hadde samme bok (ehm.. papirsak) som deg.. jeg greide meg igjennom året på en 3'er, og fikk 4 på examen. Gjorde i grunnen aldri noe veldig innsats heller i faget. Takke seg selv. Når du først er på skolen, FØLG MED!

Til mitt/vårt(1ELB, Bj.Langen VGS) forsvar må jeg si at vi har hatt en ganske så "krevende" lærer. Han har vært minimalt interessert i å hjelpe oss i løpet av skoleåret. Beste karakteren i klassen var 4. og han som fikk den vippa på 5-6 i ALLE andre fag.

DE papir"bøkene" vi har fått var nye for skoleåret 03/04.

Vi har heller ikke fått lov å ta med oss forberedlsesarket hjem.

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar
jeg tror ikke de som har konstruert koblingsskjemaene denne gangen har planlagt at de skal funke.. det er noe muffins\deffekt i hver og en av de..

Kan du fortelle hva som er feil? Kanskje det er dette oppgavene vil gå på.. ?

(går ut i fra at alle har skjemaene forran seg nå..)

 

jeg tenker: det første som slår meg er i strømforsyningen en bruken av en termistor i 230v veksel tilførselen med en oppgitt maksspenning på 300v.. topp-til-topp spenningen er da som alle vet 230*kvadratrota av 2 .. ca 315v tror jeg..

 

i tempmåler'n bruk av en induktans (spole) når det eneste den kan duge til er å gi ustabilitet (når kretsen bryter eller sluttes).. hvorfor?

 

så den vidundelige vindmåler'n..

 

den har da fått en hel klokkepuls generator som ikke har noen som helst effekt!

den kan ikke en gang gi en klokkepuls, fordi det er ikke noe til å lade opp C1 som er i serie med R3. hadde C1 hatt spenning kunne den med hjelp av R3 laget en puls, men det får den jo ikke gjort nå..

 

så det jeg mener er at alle kretsene ser litt "jalla" ut..

kan ikke fri meg fra den misstanken om at det er for å forvirre oss litt.. meget bedreti eksamen i grunn.. eller så er det bare jeg som er ute å kjører her nå..

begge er meget mulig.

 

mine tanker: noen andre ta over nå :p

Lenke til kommentar
jeg tror ikke de som har konstruert koblingsskjemaene denne gangen har planlagt at de skal funke.. det er noe muffins\deffekt i hver og en av de..

Kan du fortelle hva som er feil? Kanskje det er dette oppgavene vil gå på.. ?

(går ut i fra at alle har skjemaene forran seg nå..)

 

jeg tenker: det første som slår meg er i strømforsyningen en bruken av en termistor i 230v veksel tilførselen med en oppgitt maksspenning på 300v.. topp-til-topp spenningen er da som alle vet 230*kvadratrota av 2 .. ca 315v tror jeg..

 

i tempmåler'n bruk av en induktans (spole) når det eneste den kan duge til er å gi ustabilitet (når kretsen bryter eller sluttes).. hvorfor?

 

så den vidundelige vindmåler'n..

 

den har da fått en hel klokkepuls generator som ikke har noen som helst effekt!

den kan ikke en gang gi en klokkepuls, fordi det er ikke noe til å lade opp C1 som er i serie med R3. hadde C1 hatt spenning kunne den med hjelp av R3 laget en puls, men det får den jo ikke gjort nå..

 

så det jeg mener er at alle kretsene ser litt "jalla" ut..

kan ikke fri meg fra den misstanken om at det er for å forvirre oss litt.. meget bedreti eksamen i grunn.. eller så er det bare jeg som er ute å kjører her nå..

begge er meget mulig.

 

mine tanker: noen andre ta over nå :p

TAKK. Endelig en som vil hjelpe oss stakkars 1'er-kandidater.

Lenke til kommentar
jeg tror ikke de som har konstruert koblingsskjemaene denne gangen har planlagt at de skal funke.. det er noe muffins\deffekt i hver og en av de..

Kan du fortelle hva som er feil? Kanskje det er dette oppgavene vil gå på.. ?

(går ut i fra at alle har skjemaene forran seg nå..)

 

jeg tenker: det første som slår meg er i strømforsyningen en bruken av en termistor i 230v veksel tilførselen med en oppgitt maksspenning på 300v.. topp-til-topp spenningen er da som alle vet 230*kvadratrota av 2 .. ca 315v tror jeg..

 

i tempmåler'n bruk av en induktans (spole) når det eneste den kan duge til er å gi ustabilitet (når kretsen bryter eller sluttes).. hvorfor?

 

så den vidundelige vindmåler'n..

 

den har da fått en hel klokkepuls generator som ikke har noen som helst effekt!

den kan ikke en gang gi en klokkepuls, fordi det er ikke noe til å lade opp C1 som er i serie med R3. hadde C1 hatt spenning kunne den med hjelp av R3 laget en puls, men det får den jo ikke gjort nå..

 

så det jeg mener er at alle kretsene ser litt "jalla" ut..

kan ikke fri meg fra den misstanken om at det er for å forvirre oss litt.. meget bedreti eksamen i grunn.. eller så er det bare jeg som er ute å kjører her nå..

begge er meget mulig.

 

mine tanker: noen andre ta over nå :p

men du glemmer at alle portene har egen 5v strøm inngang og siden det er nog og de gir 1 på null på inngangene så lades C1 opp og en funker som bare det

Lenke til kommentar
den har da fått en hel klokkepuls generator som ikke har noen som helst effekt!

den kan ikke en gang gi en klokkepuls, fordi det er ikke noe til å lade opp C1 som er i serie med R3. hadde C1 hatt spenning kunne den med hjelp av R3 laget en puls, men det får den jo ikke gjort nå..

tror nok den har noe effekt..lærer får gikk sånn VELDIG gråft gjenom og den skulle vist ha no mening :hmm:

men Fint at u tok deg tid til å skrive litt

Lenke til kommentar

ic'ne har spenning, men det er ingenting til å "starte de"!

signalbanene er døde! det er ingenting i de! ingen signaler sendes. ingen spenning!

 

jeg trodde også at de måtte ha en effekt, men se på helheten..

det er noe "rart" med alle kretsene..

etter å ha prata med 2 elever på vk1 og to på vk2, og vi var alle enige, så må jeg si at jeg tror ikke den klokkepulsgeneratoren funker..

Lenke til kommentar
hvor blir det av forklaringen til _Mayhem_ han synnes det var så lett så...klokka 10 sa han nå er den 10:30 snart :p hehe

 

bare håper vi ikke får noe om den klokkepuls generator... ell håper vi ikke får noe om den kretsen :p

Skal sette meg ned og prøve å rable ned noen ting nå, så får vi se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...