Gå til innhold

Elektronikk Examen i morgen..


Anbefalte innlegg

Går GK elektro og fikk i dag forberedelsen til elektronikk examen i morgen, er det noe sted på nettet hvor det er mulig å finne ut hvordan spørsmål som kommer, eventuelt løsningsforslag? Juksjuks :nei:

 

Edit: Andre tips? :]

Endret av akee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

at u masser er bare bra for eksamen er i morra

ville gjerne hatt en forklaring selv...

 

EDIT:

 

BTW:

vi har fått lov til å ta med oss forberedelse arket hjem og skrive hjemmme:) og så kom jeg til å tenke...printern! så har nå laget et dokument med det jeg kan tenke meg at jeg trenger. men så er det litt deltemeninger om det er lov og printe på det el ikke....så er det noen som kan bekrefte noe her...spurte en lærer på toget hjem (klasseforstander, men han er litt loka) han sa det var greit trodde han..

Endret av lilfire
Lenke til kommentar

Vi har i allefall lov til å printe det ut, men vi fikk et ark vi skulle skrive formler og diverse på så jeg tror i allefall vi må skrive ut på det.

 

Edit: Lyst til å dele det dokumentet eller? :dribble::love:

Endret av øben
Lenke til kommentar

den examenen finner du IKKE på nettet, Detter er 100% sikkert. Det er en statlig gitt eksamen, til og med rektorne ved skolene har ikke lov til å se prøven/forbredelsen. Forbredelsen deles ut 24t før examen, og først da får allmennheten tilgang på den. Oppgavene er også hemmeligholdte. Disse blir offentligjort 5 min før examen starter.

Lenke til kommentar

Jeg har også samme elektronikk-eksamen imorra :|

 

Vi fikk beskjed om at vi kunne printe ut en dataside på en side på forberedelsesarket, mens hvis man vil skrive håndskrift, kan man skrive 2 sider.

 

Hadde vært digg hvis noen ville gitt en liten forklaring ja :)

 

Jeg lurer litt på alt det rare stuffet etter diode-likeretteren/slettekondensator... jeg vet at det er et strømbegrenser-ledd ute å går her, men jeg har ikke peiling på hva det skal begrense strømmen for...

En ting til er også den zenerdioden som er satt på 5,6v, denne vet jeg heller ikke hva har å si...

Lenke til kommentar
En ting til er også den zenerdioden som er satt på 5,6v, denne vet jeg heller ikke hva har å si...

Zenerdioden D1 som er på 5,6Vv er etter hva jeg har fått med meg der for å passe på at basis på Q1 ikke får for mye spenning ellerno

Lenke til kommentar

begynner og bli fart på tråden nå men ingen forklaring enda......

 

Okey takk for svar på om det var lov med data print...da gidder jeg ikke skive for hånd for sikkretskyld....Vi fikk så mange ark vi ville men kan abre ta med et i morra:P

@_Mayhem_ vis det er så enkelt kan u gi en forklaring da

Lenke til kommentar
Vel, til at dere har en enkel oppgave mot hva jeg var opp i i dag... Hadde en krets på et A3-ark, pluss 6 andre kretser.. Tverrfaglig eksamen.. dette ser ut til og ligne en vanlig elektronikk-eksamen:) enkelt:)

Dette er grunnkurs da :p

Vel, går grunnkurs jeg også, bare så det er sagt. :D

Lenke til kommentar
Jeg har også samme elektronikk-eksamen imorra :|

 

Vi fikk beskjed om at vi kunne printe ut en dataside på en side på forberedelsesarket, mens hvis man vil skrive håndskrift, kan man skrive 2 sider.

 

Hadde vært digg hvis noen ville gitt en liten forklaring ja :)

 

Jeg lurer litt på alt det rare stuffet etter diode-likeretteren/slettekondensator... jeg vet at det er et strømbegrenser-ledd ute å går her, men jeg har ikke peiling på hva det skal begrense strømmen for...

En ting til er også den zenerdioden som er satt på 5,6v, denne vet jeg heller ikke hva har å si...

les i boka di, har selv den examenen i morgen og den kretsen er enkel

det står på side 196 og 87 i elektronikk 2000 (ny utgave i år)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...