Gå til innhold

Elektronikk Examen i morgen..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vi også endelig ferdig med elektronikk eksamenen.

 

Over til det som ble sagt om den såkalte termistoren... Det er ikke noen termistor. Det som ser ut som en vannskapt C er faktisk en U som har tippet over. Det er en VDR, Voltage Dependent Resistant, som sannsynligvis skal beskytte transformatoren/unngå for høy spenning inn.

 

BTW: Hva svarte dere andre som hadde denne eksamenen på det siste spørsmålet (hvorfor alle 7-segmentene viste null)?

 

Edit: Post nr. 200 :D

Endret av Explorer
Lenke til kommentar
Nå er vi også endelig ferdig med elektronikk eksamenen.

 

Over til det som ble sagt om den såkalte termistoren... Det er ikke noen termistor. Det som ser ut som en vannskapt C er faktisk en U som har tippet over. Det er en VDR, Voltage Dependent Resistant, som sannsynligvis skal beskytte transformatoren/unngå for høy spenning inn.

 

BTW: Hva svarte dere andre som hadde denne eksamenen på det siste spørsmålet (hvorfor alle 7-segmentene viste null)?

 

Edit: Post nr. 200 :D

svarte at det var nok klokke kretsen, Ic1, tellere, dekoderen eller en port som var ødelagt og måten du skal bruke for å finne ut

Lenke til kommentar
Hmm, må vel egenltig begynne med og si meg enig med Demogorgon, at dette ser litt rart ut. Enten har han som tegna dette, vært i drømmeland mens han tegna, eller så er det lagt inn med vilje. Satt lenge og diskuterte dette med en kamerat av meg, begge ble til slutt enige om at dette var litt rart.

 

Hvor i villeste verden får portene signal fra? Hadde man så vist, hadde man vært en meget klok man. Men tok vel litt forgitt da jeg kun kastet ett kjapt blikk over tegningene. Skulle satt meg litt mer inn i det med en gang, så hadde jeg sett det samme som Demogorgon påpekte.

Om du mener driftsspenning så er de tegningene tilrettelagt slik at vi skal vite det. Det sa læreren min. En OG-port har egentlig 5 innganger.

 

signal 1

signal 2

+spenning (5v)

jord

utgang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...