Gå til innhold

160GB SATA eller 200Gb Ide?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hva du setter mest pris på av ytelse og plass. 160GB-disken er nok 5-10% raskere enn den 200GB-disken dersom den også har 8MB minnebuffer. Hvis den har 2MB minnebuffer så vil nok 160GB-disken være rundt 10-20% raskere.

 

Så det blir litt opp til deg hva du trenger mest av den ekstra ytelsen eller de 40GB'ene med plass.

Lenke til kommentar

Nei - Du vil nok ikke merke forskjell mellom de diskene, det 160 disken tjener på å være Sata vil den tape mot en 200 Pata disk - om du er med på hva jeg mener.

Da en større disk generelt er raskere enn en mindre.

 

Uannsett er forskjellen mellom Pata og Sata idag knapt merkbar....målbar ja.

 

Men Sata er kommet for å bli...Pata er på vei ut, vanskelig valg faktisk, hvis du spør meg.

Lenke til kommentar
Okey daså, da kan jeg spørre om en ting samtidig.

 

Bruker en Seagte 40Gb harddisk nå med 2Mb cache, som systemdisk, og 200 til filmer å slikt.

Bør jeg heller bruker denne 200gb harddisken som systemdisk, siden den har 8Mb cache?

Klart du bør det .

Blir det samme som å spørre om jeg skal bruke det tregeste eller raskeste skjermkortet eller cpu det .

 

Lag en primær partisjon for windows på den kjappeste disken din

noe ala 20GB (Litt avhengig av mail/My documets strørrelser osv .)

Ikke lag den for liten , bedre litt for stor enn litt for liten .

 

Beste ville være å hatt en dedikert OS Harddisk (som f.eks en raptor) som er uavhengig i å dele lesehode med andre partisjoner , eller transport kanal med andre disker(PATA).

Slik sett er SATA bra da den har en dedikert kanal pr. HDD .

 

 

 

...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...