Gå til innhold

hva kan jeg ødelegge ved å dra ut strømmen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aldri opplevd at noe går i stykker av å nappe ut strømmen...og jeg napper en del (spesielt på skolens maskiner, som bruker 2 min på å slå seg av!)

 

har derimot fscket harddisken ved å plugge inn en cd-rom i maskinen mens den gikk. :blush:

(men da var det bare bajbaj C-partisjon. disken fungerte etter en del formatering og møl)

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Hvorfor har dere en trang til å dra ut strømmen?

 

"Trangen" kommer nok av at pcen fryser, og den velkjente Ctrl+Alt+Delet ikke funker. Kan jo være at vi snakker om folk som får ny når den gamle går, eller at de bare liker og dra ut den kontakten

Min skrur seg uten av at pc'n fryser :thumbup: slipper og tenke på det ivertfall :p

Lenke til kommentar
Har dere ikke hørt om jungeltrikset med å holde inne power-knappen i noen sekunder? Da slår PC-en seg av, uansett hvor vrang den måtte være.

Dette jungeltrikset er i praksis nøyaktig det samme som å dra ut stikkontakta.

 

Jeg har bare positive erfaringer med begge jungeltriksene, bortsett i fra at windows ikke liker det helt. (mange buffre som trenger å oppdateres og skrives til disk ved avslutning) Samme gjelder minnebufferen på harddisken, den trenger også noen tidels sekunder på seg for å avslutte skriving til filer.

Lenke til kommentar
det som kan skje er at du kan få feil på diskene.. noe annet tar ikke skade..

men hva .... er det som er ødelagt da?

Ingenting fysisk blir ødelagt. Men man kan i verste fall fucke opp filsystemet på den partisjonen det skrives til i øyeblikket eller forvirre windows litt.

Lenke til kommentar
Hvorfor har dere en trang til å dra ut strømmen?

Pga han du har på avataren din :laugh:

 

 

..neida

Hva med han du har på avataren da? :p

 

Harald_ har du jordet stikkontakt der du har maskinen nå? Hvis du gikk fra jordet til ikke jordet kontakt kan det være problemet ditt mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...