Gå til innhold

hva kan jeg ødelegge ved å dra ut strømmen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Føler jeg drar ut strømmen på pcn min et par ganger i uka jeg...da min klikker fra tid til annen.... :laugh:

Jeg gjør også det, men jeg gjør en hel del annet også :D Man blir overrasket over hva dritten av en PC egentlig tåler... Har ødelagt en DVD spiller men ikke noe mer og jeg har slått og sparket en del :laugh:

Lenke til kommentar
Hvis det blir et "rent" strømbrudd så er det ikke farlig. Men hvis du får kontaktene til å "gnistre" så ødelegger du utstyret. Jeg har fått utstyret mitt ødelagt på grunn av det :/

mm husker en 30GB IBM som røyk for at jeg for en eller annen grunn fjerne Strømtilførselen til den mens den var igang(skulle høre forskjell på støynivået eller noe) da gnistra det litt å den funka ikke lenger etter det nei.

Lenke til kommentar
Selve HDD kan vel heller ikke bli ødelagt...

Er det ikke kun data på den som kan bli det??

Ingenting med den som blir ødelagt heller...

På en del mp3-spillere med harddisk, så klikker harddisken om man drar ut kontakta mens det skrives til den.

 

Er alle PC-harddisker sikret for dette? :hmm:

Lenke til kommentar

Det er en viss fare for at data på en harddisk blir korrupt dersom strømmen plutselig kobles fra, spesielt dersom det foregår skriveoperasjoner i samme øyeblikk. FAT filsystem er mer utsatt enn NTFS.

 

Jeg har ved et par sjeldene anledninger vært vitne til at MBR har blitt korrupt ved strømavbrudd.

 

Dersom maskina ikke får overspenning skal ikke noe ta fysisk skade...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...