Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sånn det er nå blir det ikke noe futt i -gpu X

får skrevet det på 2 stk bare. Med dummies skulle vel alle fungere?

 

 

Selv med 8000PPD på 1 kjerne er temp 61C osv merkelig, før var det 84+

 

vil si det er litt utsabilt, fjernet 1 dummie så det ble skjerm + dummie i ene kortet og 1stk dummie i det andre.

Da ble det 6k og 2k på resten.

 

Uansett hva jeg renamer G1 til -gpu 0 -gpu1 osv så er den best, resten kommer så lavt som 2kPPD.

 

 

Satt i dummies i alle ledige porter nå, selv ikke da kunne jeg -gpu alle.

 

1.2.3 gikk, på nr 4 fikk jeg error, din gpu støttes ikke last ned driver, skrev force og den startet.

 

Må vel legge inn alt på nytt.

 

Merkelig at det skal være så vanskelig å sette opp 6k+ på alle 4.

Vurderer KVM på alle inngangne nå.

9800gx2 kjører med 4600 x2 PPD

 

Kjører totalt 33000PPD nå det får holde i natt.

På akkuratt 1000Watt

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De motstandene jeg har brukt er 82ohm og de var litt utenom spesifikasjon, så det er nok 75ohm. Og det er nok med en dummy per kort såvidt jeg husker (bruker ikke Vista lenger).

 

Hvis du bruker XP trenger du ikke dummys lengre. Det er kun på Vista og W7.

Kjører 2 XP maskiner med tilsammens 6 GPU's, ingen dummy plugger. Har fremdeles 1 Vista maskin med 4 gpu's og der må jeg bruke 3 dummy's på de porter som ikke har skjerm tilkoblet.

Endret av brg
Lenke til kommentar
Kjører du samme OS på 9800GX2 og GTX 295?

 

Som BRG sier, på Vista må du ha dummies i alle porter som ikke er brukt, eller i HDMI pluggene, som vi begynte alt sammen med :)

 

Eh, var spørsmålet til meg? I så fall ja, GTX 295 har hatt litt problemer med Vista, så jeg har den i en XP maskin.

 

Dummy på HDMI porten ?? Hvorfor.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Spørsmålet var til War :). HDMI porten fordi den registreres som "utgang2" og begge DVI utgangene er registrert som "utgang1", er en del om det på foldingforum.com. Da slipper man å ha det i alle portene, men kun i en utgang per kort.

 

NB! Dette gjelder kun om man har HDMI på kortet.

 

Men som sagt, det skal også fungere å ha dummies i de to DVI portene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Derfor bruker man HDMI -> DVI (70,-?) og deretter setter du VGA dummyen din i DVI adapteren. Altså man får en kjede på 2 plugger.

 

Dette er for de som har hatt problemer med å få GTX 295 å kjøre som det skal. 20K PPD anntyder at to kjerner kjører på "halv fart".

 

EDIT:

Ah så hva du skrev nå hehe.. hdmi til dvi kostet 95,- hos en dyr nettbutikk for 1 år siden :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Husk at det kan bli en del slitasje som kanskje ikke den slibrua og kontaktpunktene er beregnet for med daglig av og påmontering. Altså lett for å bli dårlig kontakt og slitte kontakter på deler som ikke er ment for hyppig de/montering.

 

Bortsett fra det skulle du da klare full PPD når du ikke har SLI noen steder ja, så jeg vil tro dummies i alle DVI kontakter som ikke er i bruk vil hjelpe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Stemmer, da får man forsøke det ja. Synd at det blir så mye mekk, men er gudskjelov under 100 lappen for disse. Ellers har du selvf. extendet desktoppen som de andre også nevner?

 

Jeg hadde forøvrig ingen problemer i Vista 64bit med 2x8800GT 512MB som hadde hver sin skjerm tilkoblet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd alle de siste 3 driverene ja.

 

Først stakk jeg til datakjeden, de hadde kun

SuperGoldPlasma HDMI diamond Blue-raY omgf super-atom-sega kontakter til en halv tusenlapp.

 

 

Så stakk jeg innom expert,elkjøp,obs elektro.

De hadde ikke mer igjen eller hadde ikke hørt om.

 

Så på chlas olson fant jeg dem til 179kr stk. Kjøpte 2 der

gidder ikke bestille på nett, må ha nå.

 

Så er det bare å prøve da når/hvis jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...