Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må jeg be om litt hjelp her.Som jeg nevnte tidligere har jeg et MSI X48 Platinium med 4 stk. PCI-E 16x, 2 med 16X speed og 2 med 4X speed. Kortet støtter crossfire med de 2 førstnevnte PCI-E. Jeg har prøvemontert 4 stk. skjermkort rent fysisk og det går faktisk selv om 2 av dem får lite luft mellom seg. Men med åpen sidedør og 40 cm vifte rett på kortene så vil jeg tro at temperaturen vil bli til å leve med.

 

Det er dette hovedkortet: http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...mp;prod_no=1392

 

Jeg har googlet en litt og finner forskjellige svar om det lar seg gjøre å bruke alle 4 PCI-E X16 sporene til skjermkort. Noen antyder at det skal gå, mens andre stiller seg mer tvilende til at dette er mulig.

 

Er det noen som vet eller kan tro at dette kan la seg gjøre? Vi snakker selvsagt om folding! Alternativet er å sette 3 skjermkort i et Asus Striker II Extreme som jeg vet støtter GPU-er i alle PCI-E 16x sporene. Men det er jo ergelig å ikke få bruke alle i samme rigg. Kortene står i dag i fordelt i 2 maskiner.

Lenke til kommentar
Det er overføringshastigheten som blir tatt i flaskehalsen som i 3d spill, folding kan jeg ikke tenke meg overfører så mye data.

Har et annet kort med 16X og 4X speed som står og folder, og det er som du sier. Merker ingen forskjell på det. Har faktisk prøvd kortene i begge 4X sporene og de startet ok. La ikke merke til om det lyste noen led, men i og med at de starter så bør det vel gå. Skal prøve det over helga.

 

Vil en X2 E6850 holde til 4 x GPU? Vi snakker 2 x 8800GTS og 2 x 8800GS. CPU er OC til 3.6GHz.

Lenke til kommentar
...har og en p4 3,2 med cpu client som ligger på 50% ... men her går det ikke med gpu client selv om det er et 3650 kort tigjengelig. agp

 

når kommer det en cpu client som støtter flere kjærner å hypertreding?..

I denne sammenhenge er det ikke så lurt å se på Hyperthreading som flere kjerner. Den Pentiumen du har på 3,2 GHz, der står antakelig HT på og det er nok at den driver ATIkortet hvis du får det til. Ta bort annen client hvis du skal kjøre ATI 3650 på den. Det blir neppe noen økt produksjon på GPU om HT er på, og om du har en vanlig CPUclient på den andre virtuelle kjernen kan det nok funke, men senker antakelig GPU produksjonen så det ikke lønnes. SMP fins for dual og quad-core, men ikke kjør SMP på Pentium HT....

 

Jeg må bare få lov til å korrigere meg selv litt. Det ser ut til at man bare må prøve uansett hva man har av hardware. Jfr en tidligere diskusjon hvor Theo fortalte om en Athlon 64 singlecore som klarte å drive tre grafikkort. Da jeg satte inn en Pentium 4 3,4 GHz med HT lurte jeg på om den kunne drive to nVidia-kort, noe det viste seg at den klarer temmelig bra, noe jeg var overrasket over da jeg har to dual-Pentium som har problemer med det, man må sette affinitet på fahcore for hvert nytt prosjekt ellers blir de kjørende på cpu 1. På 3,4 GHz er det ingen slike problemer, man trenger ikke bry seg om innstillingene. Jeg ble derfor skuffet da en tilsvarende Pentium 3,6 GHz begynte å oppføre seg som de to dual-corene. (post 7416) Dette gjelder uansett hvilke innstillingskombinasjoner man prøver.

 

Edit nå funker de to like bra med samme driver 177.35 (den problematiske hadde 174.55).

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

I loggen står i hvert fall riktig brukarnamn og team number. Ser eg har sunke i rank, og statistikken viser 0 aktive prosessorar dei siste 7 dagane, sjølv om dette er veldig feil.

Lenke til kommentar

Ser at de andre har nevnt servere som har vært nede. Men har selv bare registrert forsinkelser på den 10.02, men jeg følger ikke så nøye med. Hadde en stund inntrykk av at Kakaostats var oppdatert før Folding@Homes egen hovedstastistikk, hvordan nå det går an om det går an. Har inntrykk av at det kan komme en del godkjenninger en tid etter at de er levert. Så hvis loggene dine ellers er ok, du tar imot nye prosjekter og leverer inn og får meldinga Thank you for contributing.. så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over. Men som sagt sjekk brukernavn og lag, noen ganger har man skrevet feil, eller man kjører også anonymt.

Lenke til kommentar

Når jeg ser hvordan en enkelt og enkelte dual-Cpuer kan rote med affinitet, så skal dere ikke være sikre på at det bare er trøbbel med å få gpuen til å virke når dere registrerer lavt utbytte ved slik multigpufolding som dere prøver. Kanskje blir det lavt utbytte på noen av GPU-kjernene fordi de ikke får forsyning nok fra CPU-kjernene, at altfor mange av dem går til samme cpu, uansett hva dere setter av affiniteter. Og siden de ikke får folde for fullt, øker ikke temperaturen heller. derfor kan det bli vanskelig å avgjøre hvor flaskehalsen er i GPU eller i en av CPU-kjernene, men det bør vel være mulig å se hvordan CPUen blir belastet skulle man tro.

Lenke til kommentar

HVilken versjon OS har du der? Vista...

Det er nok den samme jeg bruker men da i XP32bit, men de forskjellige OS kan vel virke forskjellig her.

 

Forresten, når dere kjører 940 med 8 kjerner slik, vet dere da hvilke som henviser til virtuelle og hvilke nr. som egentlig er de reelle? (1,3,5 og 7 vil jeg tippe). På de gamle er det ingen tvil om at 1 er den reelle og 0 den virtuelle. Jeg ville jo tro det måtte være viktig å henvise folding til de reelle kjernene og la de virtuelle HT-kjernene stå for responsivitet i andre programmer (Web, AV-scanning, defrag osv. pluss kanskje en client ekstra).

 

Det er ikke alltid at det går fortere om man låser heller, man får finne ut hva som er best for hver rigg. Selv svært like rigger fungerer forskjellig. Og med en quad 6600 og 9300 har jeg aldri sett noe effekt av låsing. Eventuelt kan man låse GPUene til hver sin og så kan SMP ta overskytende kapasitet. Man bør jo utnytte kapasiteten best mulig. Slik den P4 3,4 GHzen gjør, men som altså den tilsvarende 3,6 GHzen ikke greier. I så måte ligner den jo de to D945 og D830, for de to sistnevnte er det tydelig at kapasiteten pr kjerne ikke er stor nok for to GPUer, ergo burde man kunne låse til hver sin GPU, men altså ikke på noen av de installasjonene hvor jeg har prøvd. For 3,6 GHzen (singlecore) er det jo helt idiotisk fordi det er en enkjerne med virtuell dualcore (HT) og enten man slår av HT eller ikke oppfører den seg likedan, mens 3,4GHzen klarer å forsyne to nVidia uansett. Klar over at det er tråder i FF som omtaler dette, synes de er for generelle, ingen som har vært inne på at CPUer kan være svært "indivuelle" (ikke i nøyaktig samme serie selvfølgelig). Jeg er jo klar over at dette også kan være driverspørsmål for cpu, men det blir jo vanskelig for ukyndige intelbrukere å finne ut av det. De nevnte systemene kjører forresten på nøyaktig samme cpu-driverversjon. 5.1.2600.0 (1.4.2004).

 

Denne Pentium 4 (Attach.) med HT folder for fullt på to 8800GTS uansett om man setter begge [email protected] til aff= både 0 og 1 eller henholdsvis 0 på den ene og 1 på den andre, og uansett om Fahcorene kjører på 0 og/eller 1, og etter neste prosjekt står det 1 allikevel og den folder like effektivt.

post-75424-1234615537_thumb.jpg

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...