Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det nytter ikke å sette affinitet med OSet, det forsvinner hver gang klienten får en ny WU eller starter opp på nytt og får en ny PID. Du må bruke et eksternt affinity program.

 

TaskAssign er et godt program som passer på og husker hvilke programnavn som skal kjøre på hvilke kjerner.

 

Jeg brukte det selv til å fortelle at alle SMP prosesser kun skulle kjører på kjerne 0-2 og alle GPU2 prosesser på kjerne 3 samt det meste annet jeg kjørte på kjerne 0-2. Dog hadde jeg styrt GPU2 til kjerne3 via klienten sin egen systemvariabel setting som jeg har vist til tidligere.

 

Sjekk derfor at dere ikke har GPU2 systemvariabler liggende fra tidligere forsøk som vil rote med det dere forsøker å få til med TaskAssign.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har eksperimentert litt med forskjellige oppsett med hensyn til SMP, og det jeg erfarer er at SMP-klienter gjør at CPU blir veldig varm. Skjermbilde som er nummerert som 2 er samme maskin med og uten SMP. Her kommer temperaturforskjellene veldig til syne.

post-53451-1234639960_thumb.jpg

E2140 likte ikke SMP så her ga jeg opp. Det er nok CPU her som er for svakt klokket, men OC jeg høyere så kommer EUE med en gang. Til sammen bruker dette "rotet" ca. 1100W. Regner med å få det ned til ca. 900W når 2 av maskinene blir bygget om til en rigg.

 

Ser PPD fra SMP riktige ut? Dette er første kjøring med begge SMP-klientene.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke et faktum for alle maskiner. Med dagens mest brukte CPUer er det ikke noe problem, derfor har den diskusjonen stilnet. Det jeg prøvde å få til var jo med 3-4 år gamle Pentium 4.

 

Edit Og nå funker begge maskinene likedan med samme Cuda driver 177.35!

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
..

Ser PPD fra SMP riktige ut? Dette er første kjøring med begge SMP-klientene.

Synes verdiene ser helt Ok ut sammen med GPUverdiene. Det vil si hvis du kun har ett GTX260 el bedre der, resten 8800GTS/GS kort?

 

Theo

Ja, det er litt rart, men det betyr vel at CPUene er forskjellige å så måte? Betyr det at Q6600 er en ener i så måte? Flere av de nye du nevner har jeg faktisk ikke prøvd.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Synes verdiene ser helt Ok ut sammen med GPUverdiene. Det vil si hvis du kun har ett GTX260 el bedre der, resten 8800GTS/GS kort?

8800Ultra, 2 x 8800GTS og 2 x 8800GS. Er på jakt etter et brukt Ultra el. til å holde Ultra-en med selskap, men de er sjeldne å finne, og alt for dyre ennå på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Ultra gir gode resultater, men bruker den ikke ganske mye strøm? Er ikke 9800GTX+ og GTX 260 bedre alternativer nå med tanke på pris og folding/prisxPPD ?

 

Nå tror jeg forresten ett av mine 8800GTS har tatt kvelden. Ett av problemene ved bruktkjøp er at noen selgere sparer på innpakking, alle tre GTSkort jeg har kjøpt har fått skader i transporten. Det tror jeg ikke har skjedd med andre deler tidligere. Selv om jeg har fått mye dårlig pakkede deler, til og med hovedkort. En gang fikk jeg til og med helt gale deler løst inni ett kabinett! Var jo merkelig at hovedkortet (som også var feil) ikke hadde tatt skade.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Ultra gir gode resultater, men bruker den ikke ganske mye strøm? Er ikke 9800GTX+ og GTX 260 bedre alternativer nå med tanke på pris og folding/prisxPPD ?

Ja etter det jeg har lest og må forstå så er strømforbruket høyt på Ultra. Kombinasjonen Q6600 og Ultra, begge noe OC sammen med resten av delene i kabinettet trekker ca. 400W når alt står på full load. Til sammenligning trekker E6850 + 2 x 8800GS 340W på fullt, også disse overklokket en god del. Grunnen til at jeg bruker Ultra er at jeg fikk det gratis. Jeg tror neppe jeg ville kjøpt et slikt nytt i dag, men det er et veldig godt foldekort som gir ca. 7K PPD på det meste. Ser at komplett.no har et demobrukt XFX 9800GX2 640M 1GB til kr. 2160. Dette er vel en grei pris kanskje, men for dyrt for meg så jeg leter litt på bruktmarkedet. Jeg kjøpte akkurat 2 stk. 8800GS hos en her på forumet som jeg er svært fornøyd med. Kortene var pakket slik de kommer fra fabrikken.

Lenke til kommentar

Det har en luke på siden under slibruen.

Det er på tide e-atx EE-atx kommer på banen her og gir oss større hovedkort med 4 dualslots pci-e

 

Lei av at alt man lager skal være atx og presset sammen.

Asus har utvidet sitt nye kort med en tomme i bredden uten for atxstandarden. På tide at vi får en atx3.0 standard

 

 

Apr. varmeovn, det er -2 ute, vinduet er helt oppe hele dagen og rommet er fortsatt 24C

Skulle ha utnyttet den varmen til resten av huset.

Endret av War
Lenke til kommentar

Kan være litt enig i det. De spor som skal brukes til grafikkort bør det være litt større avstand mellom. Produsentene er også nøye med å få med et visst antall PCI-spor, men hva skal man egentlig med det når mange av kortene er retta mot spillmarkedet. I så måte synes jeg faktisk Asus Striker II Formula ikke er så verst, kan nok tenkes at jeg prøver dualslotkort på det. men der er jo allikevel bare plass til tre. Jeg har et Gigabyte (45kontroller) med tre PCI-e, men det ene sitter langt nede og vil gi problemer med en rekke kontakter nederst på hovedkortet slik at jeg neppe kommer til å bruke tre kort i det. Enig i at de bør redesigne og tenke nytt!

Lenke til kommentar
Er det noen av dere som kan dele litt erfaringer med nettverksdeling i Vista?

 

Jeg vil ha autoinnlogging. Brukernavn er Fenrik. Hvis jeg fjerner passordet logger den seg inn automatisk og begynner å folde. Men jeg har ikke mulighet for å lese den delte mappen hvis med et blankt passord. Jeg må sette passord på brukeren før jeg kan lese den delte mappen. Er det noen som har erfaring på dette punktet?

 

Bruk programmet NETPLWIZ som følger med Vista.

Du må skrive hele før det kommer opp på søk.

Takk for den. Nå kan jeg fjernstyre og fildele. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...