Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på den spesifikke pakka den holder på med. Det er vel mer nyttig å se på PPD på den pakka enn på se på % fremgang.

 

Siden du ligger ann til over 8 dager på pakka går jeg ut fra at det ikke er snakk om SMP (!?) og da kommer det veldig my ann på om du kjører en prosess pr kjerne eller bare en prosess. Kjører du 2 prosesser så vil jo PPD for maskina være summen av de to prosessene som går. Har man en stor pakke så høres ikke 2%/time så ille ut.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Det kommer ann på den spesifikke pakka den holder på med. Det er vel mer nyttig å se på PPD på den pakka enn på se på % fremgang.

 

Siden du ligger ann til over 8 dager på pakka går jeg ut fra at det ikke er snakk om SMP (!?)

Jo, kjører SMP :p, og den har blitt sånn i det siste...

Var som med laptopen, gikk bare treigere og treigere :ermm:

Noen løsning? :p

Lenke til kommentar

Det første jeg ville gjort var å sjekke om det er noe annet som trekker resurser (cpu/minne). Også må man sørge for at PC-en ikke går i noen form for dvale.

 

Men det er uansett ikke noe poeng å la en pakke fortsette når man vet den kommer til å gå over tida. Det er også dumt å la en maskin som er betatester kjøre med et slik problem over lengere tid. Pakker du får som du ikke leverer før tida vil måtte sendes ut på nytt.

Lenke til kommentar
Det første jeg ville gjort var å sjekke om det er noe annet som trekker resurser (cpu/minne). Også må man sørge for at PC-en ikke går i noen form for dvale.

 

Men det er uansett ikke noe poeng å la en pakke fortsette når man vet den kommer til å gå over tida. Det er også dumt å la en maskin som er betatester kjøre med et slik problem over lengere tid. Pakker du får som du ikke leverer før tida vil måtte sendes ut på nytt.

Den går ikke i dvale. Men skal legge inn vanlig klient nå ;)

 

Et annet spørsmål: Det er en prosess som heter mpiexec.exe som kommer inn etter jeg har installert FAH og reboota en gang. Den drar ca 25% på Q6600'n konstant. Og hvis jeg fjerner den fra taskmanager så forsvinner hele pakka. Den drar en del ressurser, går det ann og fjerne den/trengs den?

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Et annet spørsmål: Det er en prosess som heter mpiexec.exe som kommer inn etter jeg har installert FAH og reboota en gang. Den drar ca 25% på Q6600'n konstant. Og hvis jeg fjerner den fra taskmanager så forsvinner hele pakka. Den drar en del ressurser, går det ann og fjerne den/trengs den?

 

Det er den prosessen som styrer kjøringa mellom de 2 kjernene. Det er den du legger inn i installasjonsprosessen før man kjører selve FAH programmet for configurasjon.

Lenke til kommentar
kva PPD det ligger på sånn ca?

 

har snart lurt meg opp på topp 1000 lista til HW sitt team ;) en liten WU til, så stiger eg gradene:D

 

Ein SMP WU har 1760 poeng... og klarer vel litt over 1 wu'r pr dag på den quad'n min... spørs jo kva eg driv på med også, speler eg ein del, går seff tiden opp.

 

Har også ein E6600 i servern, den har også SMP klienten, den klarer tidsfristen fint, så da lar eg den gå, men den bruker litt meir tid, næmrere 2 dager.

Lenke til kommentar
Ein SMP WU har 1760 poeng... og klarer vel litt over 1 wu'r pr dag på den quad'n min... spørs jo kva eg driv på med også, speler eg ein del, går seff tiden opp.

 

I følge det loggutsnittet du viste burde du gjøre unna en pakke på ca 14 timer. Så hvis ikke du bruker PC-en til veldig mye annet tungregning store deler av døgnet så burde du ligge på 2500-3000PPD på denne maskina :D Hvilken frekvens går den på?

 

Jeg gjør ca en pakke i døgnet på en Core2Duo@3Ghz (E6600 lett klokket). I det siste har det blitt litt mye stopp og annen "jobbing" på den maskina. Det er tross alt en PC som er kjøpt primært for å kjøre film på. Nå er den satt opp for HD-DVD og jeg fant ut at det funket dårlig å prøve å snurre film samtidig som den foldet.

 

Det vanskelige er å huske å starte prosessen igjenn når man er ferdig med filmen. Noen som har noen lure triks?

Lenke til kommentar
Den har fått stått i ro i helga og folda, det vises, eg har ikkje vore heime...

Den går på 3.6ghz bare enda, men sida den funker så fint der, så vurdereg eg å la den stå på det.

Hos meg går det faktisk kjappere på 3 GHz enn 3,6 :ermm:

 

Men, jeg lurer på en ting... hvorfor får en SMP klient 10 ganger mere poeng enn en "vanlig"? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Det vanskelige er å huske å starte prosessen igjenn når man er ferdig med filmen. Noen som har noen lure triks?

 

Kjører bare en kjapp restart på maskinen når jeg har måttet stoppe folding. Har ikke funnet noe annet alternativ enda.

 

Jeg tar sjangsen på å spør igjenn: Noen som kan forklare litt om smp versjonen?

Jeg tok bare den versjonen for dualcore som det er linket til i første post når jeg reinnstalerte f@h.

Lenke til kommentar
Du får da ikke 10 ganger mer ppd... Men noe mer er det. Noe av grunnen er at det er beta.

SMP: 1760 points

Amber: 174 points

 

Vil nå si at det er ganske nærme 10x :)

 

 

Og dette er ppd?

 

Uansett, Amber har en mye mindre effektiv kode enn smp har. Dette vil jo resultere i forskjeller på utregningshastighet, som igjen vil påvirke ppd. Og som Gaervern sier blir det da 5x hvis det er snakk om ppd, og hvis vi da tar hensyn til at smp er beta blir det mindre igjen.

 

Når jeg sier dette går jeg ut fra at du her oppgir Amber: PPD pr kjerne, og SMP: PPD pr cpu. Og jeg går utifra at det er samme cpu det er snakk om.

 

Men jeg mistenker at det ikke er ppd det er snakk om, men derimot poeng pr wu. Og da stiller saken seg meget annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...