Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Visst det er slike tall så er del vel et godt kjøp totalt sett, men regner med prisen vil gå ned over nyttår når alle 1000 serie kortene er solgt ut

 

Edit: 2080Ti kortet ser ut til å ligge på rundt 260w menst 1080Ti lå på rundt 180-220w

 

opp til 2,3 mill PPD på denne WUen under Windows 10 :o

post-66326-0-02615100-1540219842_thumb.png

Endret av xSotte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gir strøm til CPU, ikke PCIe sporene. Men ja du har rett, tror ikke noen hovedkort er beregnet for 8 skjermkort. Da trenger det ekstra 8 pins pcie koblinger fra PSU. 

Kan være jeg har vist til feile kabler, men har forstått det slik at PCI-e portene får 75w fra hovedkortet og resten fra de dedikerte skjermkort kablene.

 

Har foresten bestilt meg 16x Risere etter endel snakk med en annen folder som sier dette går fint uten noe PPD dropp på i alle fall 4 skjermkort. Får vente å se hva resultetet blir

Lenke til kommentar

Kan være jeg har vist til feile kabler, men har forstått det slik at PCI-e portene får 75w fra hovedkortet og resten fra de dedikerte skjermkort kablene.

 

Har foresten bestilt meg 16x Risere etter endel snakk med en annen folder som sier dette går fint uten noe PPD dropp på i alle fall 4 skjermkort. Får vente å se hva resultetet blir

8 pins kabelen som man omtrent alltid kobler til er for CPU. Resten av hovedkortet får strøm fra 24 pins kontakten mener jeg. Og ja pcie portene har 75W tilgjengelig. 

Lenke til kommentar

Det er noen hovedkort som har ekstra molex (eller nyere variant) for ekstra strømforsyning til skjermkort.

 

Hovedkortet mitt har en slik en, men kun nødvendig om en kjører 4 skjermkort tror jeg. 

 

post-61603-0-47917300-1540224466_thumb.jpg

 

Men du finner vel Riser-kort hvor du kan koble til sata for å få disse 75 wattene?

 

 

 

Som her: Vet ikke om dette gir nok båndbredde til folding, og jeg aner ikke om butikken er noe særlig. Står ikke inne for noe her altså!

 

https://www.gearbest.com/cables-connectors/pp_1801426.html?wid=1433363&currency=NOK&vip=15825858&gclid=Cj0KCQjw6rXeBRD3ARIsAD9ni9CJDA8cT8SMzsKcikXeum3V2w8ES3oSGXUM91BpSwvGQdQf_8KTiG4aAoU7EALw_wcB

 

 

 

Redigert:

 

Nye kort har også slike kontakter. Dette hovedkortet har 2x 8pin til cpu og en 6pin til pci-spor. Dyrt kort. Litt over the top. Builzoid er vel ikke bare fornøyd han heller.

 

 

Edit2: Vet ikke om linken fungerte. Spol til 9:27

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Det er noen hovedkort som har ekstra molex (eller nyere variant) for ekstra strømforsyning til skjermkort.

 

Hovedkortet mitt har en slik en, men kun nødvendig om en kjører 4 skjermkort tror jeg. 

 

attachicon.gif1419870930000_1105924.jpg

 

Men du finner vel Riser-kort hvor du kan koble til sata for å få disse 75 wattene?

 

 

 

Som her: Vet ikke om dette gir nok båndbredde til folding, og jeg aner ikke om butikken er noe særlig. Står ikke inne for noe her altså!

 

https://www.gearbest.com/cables-connectors/pp_1801426.html?wid=1433363&currency=NOK&vip=15825858&gclid=Cj0KCQjw6rXeBRD3ARIsAD9ni9CJDA8cT8SMzsKcikXeum3V2w8ES3oSGXUM91BpSwvGQdQf_8KTiG4aAoU7EALw_wcB

 

 

Det skulle stemme utifra det jeg har lest også.

 

Bestilte meg Risere i går:

https://www.amazon.com/gp/product/B074Z754LT/ref=oh_aui_search_detailpage?ie=UTF8&psc=1&pldnSite=1

Lenke til kommentar

Skal teste NACL på 2950x under Linux til jeg er tilbake fra jobb.

Har bare innstallert Google Chrome og gått inn på NACL folding@home siden så visst jeg trenger å innstallere en exention for at det skal gå raskere så har ikke jeg gjort det. PPD starter på 34 000 og dropper ned til 30 000.

 

Jeg har minimert browseren nå så får se hva den viser i ettermiddag.

Lenke til kommentar

Skal teste NACL på 2950x under Linux til jeg er tilbake fra jobb.

Har bare innstallert Google Chrome og gått inn på NACL folding@home siden så visst jeg trenger å innstallere en exention for at det skal gå raskere så har ikke jeg gjort det. PPD starter på 34 000 og dropper ned til 30 000.

 

Jeg har minimert browseren nå så får se hva den viser i ettermiddag.

Du får ikke noen, de sliter med server. :)

Lenke til kommentar

Er det publisert noe info om hvor stor en NaCl-enhet egentlig er?

Ikke klart å finne noe når jeg har søkt etter det.

 

Prøve å se litt på nettverksegenskaper og pcen min laster ned nesten 1 MB når den laster ned en ny wu, men hvor mye annet som kommer samtidig fra andre ting det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ser vi har fått nesten 400 nye foldere? Hvis det blir noen spørsmål, så får vi bidra med svar så godt vi kan, for vi trenger alle som er interessert i å bekjempe sykdommer. Og laget har falt jevnt og trutt også, så dette var hyggelig.

Noen som aner hvorfor vi har fått dette løftet?

 

Alle nye ønskes velkommen fra meg.

 

Happy folding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...