Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Awachs er en bedrift som tester servere med f@h med jevne mellomrom.

 

Ingen problemer med å rekke fristene med 4P servere, selv min 2P SR2 3.6GHz rekker fristene med god margin, enn så lenge. For P8101 er det ingen endring heldigvis.

Fra en gammel tråd:

 

ratbuddy's guess is correct. Anthony Wachs is a researcher at IFP and occasionally donates supercomputer time to fah when it comes up. Unfortunately, little is known outside of IFP regarding the specs of that supercomputer, except that it has a 17 Tflop capacity...

http://www.ifpenergiesnouvelles.com/actualites/communiques-de-presse/nouveaux-moyens-de-calculs-scientifiques-tres-puissants-a-l-ifp

Lenke til kommentar

Dagene blir langsomt kjøligere så jeg har kjørt i gang 4 x GTX660Ti som jeg overtok fra Kjetil, samt min gamle SR2 server med 2 x Xeon 5645 OC til 3.6GHz. Samlet stikker de av med ca. 1050W som bidrar med 294K PPD. Det er ikke rare greiene for over en KWh, men varmen fra dem bidrar til at hytta (studio og gjestehytta) holder seg varme gjennom vinteren. G34 serveren som gikk ned i forrige uke, gikk ned i natt igjen. Legger ut noen bilder som viser hva 4 x GTX 660Ti gir ved P9201, som var elendige greier!

 

Er disse PPD-verdiene normale for nevnte kort?

post-53451-0-07393900-1410359081_thumb.jpg

Klikk på bildet for å forstørre!

 

Edit: Glemte å si at jeg har flyttet 660Ti kortene over i en annen maskin hvor CPU er AMD 9350E som nesten ikke bruker strøm, fra veggen trekker denne 515W. Kortene holder (som bildet viser) en overraskende lav temperatur ved en romtemperatur på 25 Celsius. Når den blir flyttet til hytta blir romtemperaturen neppe over 16 - 18 grader, kanskje ennå lavere på vinteren.

 

Edit igjen: Mens jeg skrevr dette innlegget går plutselig FAHControll helt bananas og viser nesten 200K PPD for de fire kortene.

post-53451-0-11333900-1410359964_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Kanskje, men det er ikke store forskjellen fra 15 til 18K, som varierer hele tiden såvidt jeg kan se. Men er det normalt at FAHControl viser slike avvikende verdier? Viste faktisk over 340K PPD for de fire kortene samlet nå nylig, for så å falle brått ned til omkring 80K igjen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hos meg er det motsatt, HFM.NET viser mye lavere verdier enn FAHControl, men FAH.NET er såvidt jeg kan se korrekt. Jeg fant en database med erfaringstall her: https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AmQ6YZGMTUpFdHhxNkptVncyR2k4dVV6WDBmQXRJYVE&output=html som viser at et GTX 660Ti skal klare ca. 70K+ ved P9201. Mine får mellom 15 - 17K PPD, så noe er definitivt feil her.

 

Hovedkortet jeg bruker er et MSI K9A2 Platinium (MS-7376)

http://www.manualslib.com/manual/360279/Msi-K9a-Platinum.html

som jeg tidligere har hatt 4 x 9800 GX2 foldende i med godt resultat. Da snakker vi 8 x GPU. Kortet har 2 X16 PCIex og 2 X8 slotter. Når alle fire er i bruk stiller det seg automatiskt til 4 x 8X såvidt jeg husker. Noe forskjell kan jeg skjønne det er, men fra 70K ned til 17K er jo en rimelig dramatisk forskjell. Jeg vet ikke om CPU blir noe svak (Amd 9350e), men den klarte seg godt med 4 x 9800 X2. Nå er det lenge siden jeg har foldet med GPU så jeg er ikke oppdatert på hvilken hardware som "liker" hverandre for å si det slik.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da har du løst problemet -alias-

 

Fort gjort å glemme drivere. Men det sies at alle kort opp til 770 gjør det best på 327.23.

 

Ellers vil jeg anbefale å fjerne 2 kort og se hva slags PPD dette gir dersom det forblir lavere PPD enn du hadde forventet. Men som sagt høres ut som du traff blink nå nettopp :)

Lenke til kommentar

Ligger stabilt på samlet 208K for øyeblikket. TPF varierer mellom 4:57 og 5:15. Jeg antar at det kan være variasjoner mellom WUer i samme prosjekt så jeg får se hvordan det utvikler seg. Har ikke overklokket kortene heller, men mener å huske at Kjetil klokket dem noe opp da han foldet med dem. Mulig jeg gjør det samme når jeg får riggen flyttet til hytta hvor den vil få et langt kjøligere utgangspunkt.

 

Jeg har litt sansen for å fylle maskinen med kort, det er rimelig praktisk siden man slipper et utall av maskiner, og jeg synes det funker bra.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...