Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppsettet i brukerprofilen min er oppdatert, så jeg tror ikke jeg får problemer med SLI. PCI-E 3.0 vs. 2.0 har like lite ytelsesfordel som PCI-E 16x vs. 8x, så det bekymrer meg heller ikke.

 

Lei for å skuffe deg, men på produsentens hjemmeside står dette 2 x PCIe 2.0 x16 (x16 or dual x8)

 

Det betyr ganske enkelt at du ikke får PCI 2.0 x 16 på to kort, da vil det synke til x8.

 

Svakheten med 1155 arkitekturen var kun 16 pci lanes mot CPU. Så dersom du hadde hatt PCI 3.0 og 1155 arkitektur ville det gått fint.

 

Så dersom du skal ha 2 stk 780 ti må du finne et nytt HK med PCI 3,0 1155 sokkel (eller bytte både CPU og HK til ny sokkel som støtter ditt behov).

 

Kjekt at vi fikk avklart det først som sist, så slipper du å bi skuffet. (kan skjønne at du blir litt skuffet når jeg opplyser deg om dette nå, men du skjønner hva jeg mener) :hm:

 

Det er denne siden du må se på for å få spesifikke fakta om ditt HK:

 

http://www.asus.com/Motherboards/P8Z68V_PRO/specifications/

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Skuffet? Du forutsetter at jeg ser på det som et problem å kjøre 2x780Ti i 8x/8x.

 

http://www.pugetsystems.com/labs/articles/Impact-of-PCI-E-Speed-on-Gaming-Performance-518/

 

Jeg har gjort det selv i praksis. PCI 2.0 x8 er ikke det samme som Pci 3.0 x8 (det vet jeg at du forstår).

 

Så du vil ende opp med noe langt mindre enn 400k PPD dersom du setter inn 2 stk 780 ti på PCI 2.0 x8. Men dersom du hadde en annen sokkel som støttet PCI 2.0 x 16 for 2 spor ville det vært fullverdig. En 1366 sokkel f.eks. ville fungert da den har mer enn 16 pci lanes mot CPU.

 

Dette hovedkortet kan gjøre hele forskjellen da det har en Z77 kontroller som kjører PCI 3.0 1155 sokkel

 

https://prisguiden.no/produkt/asrock-z77-extreme6-158048

 

Dette kan ikke sammenliknes med spilling, da folding utnytter båndbredden på en helt annen måte enn spill. Dessverre. Jeg har gjort det samme som deg i praksis. Leste alt om FPS osv blandt spillefolk, men de hadde fullstendig feil når det kom til folding.

 

Jeg endte opp med å kjøpe nytt hovedkort på 1155 sokkelen selv. Og det var med 2 stk 780 kort.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Det er som war sier. Nvidia og slik Core 17 i dag utnytter resursene krever det mye av PCI bussen, samt av CPU. Men slik corre 17 fungerer i dag mot AMD, krever det nesten ingen ting fra PCI bussen eller CPU.

 

Det er i dag, så kan det selvsagt endre seg med tiden.

 

Ønsker bare å hjelpe. Men du vil få en bra boost med 2 stk 780 ti. Og kanskje jeg tar feil (ingen ting hadde gledet meg mer). Men jeg vet selv hvor kjedelig det er å bli skuffet. Så om du gir det et forsøk, så være ihvertfall forberedt på at du ikke får 100% uttelling :)

Lenke til kommentar

Vi er såpass mange her inne med litt for mye galskap i omløp. Så vi skal helt sikkert kjøpe varene slik at det kan bekreftes hva som er rett, og hva som er galt med tanke på det som kommer :)

 

Kanskje bli litt flinkere til å oppdatere tråden med PPD for ulike HW osv.

 

Kanskje også legge inn totale oppsett med pris pr PPD osv.

Lenke til kommentar

Noen rykter sier at TDP for GTX 980 er ca 170W, og at det litt raskere enn GTX 780, men svakere enn 780 Ti. Så er dette tilfelle, hva er vitsen med å kjøpe 980? Den eneste fordelen vil være lavere forbruk.

 

Andre rykter sier ca 10 % raskere enn 780 Ti, hva skal man tro på da?

 

Man skal ikke tro på rykter. Den som venter får se. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...