Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en ny folderigg er det ikke tvil om at det er den beste dealen som er i dag.

Slår mest sansynlig 980 også, med tanke på at man må ha socket 2011 og 2 pcer eller varm 4SLI for å oppå det samme, og da til dobbel pris lett.

 

Kommer nok til å være kongen på ppd-haugen for nye foldere som sette opp dedikert rigg en god stund.

Lenke til kommentar

G34 serveren jeg nevnte tidligere gikk ned i går på grunn av for høy temperatur på node 0 - 1. Problemet er at jeg ikke kan finne at CPU i socket1 er i nærheten av å være varm når jeg kjenner på den med hånda. Men noe må det være siden jeg leste av 87 Celsius under en test i dag på nevnte CPU. Mulig jeg må demontere kjøler og legge på ny kjølepasta igjen, såvidt jeg husker gjorde jeg det samme i fjor høst. Har tvangskjørt den i gang igjen ved på sette en vifte som blåser rett på socket 1 for å gjøre ferdig påbegynt WU før jeg evt. legger på ny pasta. Temperaturen ligger nå på 70 - 71 grader, som også er for mye, og forårsaker konstant alarm som nesten ikke er til å holde ut. Som følge av dette har PPD hos meg falt til ned mot 2K, og blir nok liggende der en stund før jeg får renovert kjølingen på socket1.

Lenke til kommentar

Hvor mange % er den på?

Den må kjøre en time eller to før det viser mer rett. Evt sjekke i hfm.net.

Hvilken tpf har den?

7.4.4 leser av helt feil på 80% av mine.

Har du passkey og har kjørt 10 jobber så du er signert opp for bonus?

 

Jeg kjører client-type

advanced

Endret av War
Lenke til kommentar

advance er bare en sikkerhet da beta kan få ned jobber med 5% av PPD for tiden.

 

V7 bare gjetter PPD basert på historikk så den må gå en stund for å bli justert rett.

Bakdelen med dagens jobber er at de er 10 ganger så store (får like mye poeng, men knuser færre WUs)

Vi får håpe beta kommer tilbake snart med PXX92jobber med TPF ned i 2 min igjen.

 

Du burde komme opp i 190-220K ish avhengig av den eksakte type jobb + avbrytelser.

Lenke til kommentar

Ganske riktig, nå ligger den og vipper rundt 205K. Kanskje jeg skulle skaffe et kort til når det nærmer seg vinter, selv om jeg har vonde minner fra da jeg byttet ut 680-kortet med 2x580.

 

Velkommen tilbake til laget, og takk for innsatsen. Gøy å se at du er så egasjert at du vurderer enda et kort.

 

Men jeg vil minne det om de helt elementære tingene først.

 

Hva slags HK har du (du må ha mulighet for PCI 3.0 x8 i SLI)?

Og hva slags PSU har du?

Og hva slags CPU har du?

 

Det viktigste er PCI bussen at HK støtter 2 kort med den hastigheten jeg har skrevet over. Fryktelig kjedelig å kjøpe et ekstra kort, så finner du ut i ettertid at du må ut med dobbelt så mye penger for å komme i mål :)

 

Ellers støtter jeg deg 100%. Kjør på, dette blir gøy.

Lenke til kommentar

Det er en god tid nå, flere her inne skal selge sine kort, alt fra nye til brukte.

Halve internett skal selge sine 780ti-kort for å satse på 980-serien.

Billige 780ti-kort er det marked for neste uka+

 

Dette kan vise seg å bli en sannhet med en del modifikasjoner.

 

Jeg nevner igjen basis for et velfungerende GPU oppsett.

 

HK må støtte PCI hastighet, og det samme gjelder for CPU.

 

Hvordan 980 utnytter PCI bussen, og i tilfelle hvor godt det leverer gjenstår enda å se. Dette er meget spesielt for folding. I mye større grad enn for spilling, så ikke like sikkert at dette blir dekket i en eventuell test av kortet på en tilfeldig nettside.

 

Om 980 leverer så godt som vi håper, er det stor sannsynlighet for at pci 3.0 x8 kan bli en flaskehals.

 

Og da kommer regnestykket igjen for alle som skal oppgradere. Vil det være lønnsomt å skaffe 2 stk 980 kontra 2 stk 780 ti når man ser hvilken hardware man har fra før?

 

Må du over på ny plattform, blir det HK, CPU og RAM til x-antall kroner som også må sees i en sammenheng. Da kan det godt være at det koster langt mer enn det smaker for veldig mange.

 

Jeg ser 980 som et steg på veien. For vi har et stykke igjen før det virkelig monner. 4k og 8k er bare på barnestadiet, men det kommer til å kreve ny HW og nye kabelstandarder med mer.

 

Så konklusjonen er alt for tidlig å trekke slik jeg ser det.

 

Men jeg er like spent som War på disse nye kortene.

 

For ikke å snakke om 3 og 4 veis sli. Det koster mye penger å ha HK, CPU, Kjøling PSU osv som kan drive disse oppsettene. Det gjelder selv for 780 ti.

 

Også er det mer kraft en folk flest klarer å bruke, med et stort unntak hos dedikerte foldere som oss selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...