Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er folk som måler feil eller ikke vet hva de snakker om.

Kortene er like og evt oc fra produsent og ett kort kan bare trekke 275W og kanskje opp i 350 med mye oc.

 

500W klarer ikke pci-kontaktene å levere engang.

150w på en 8pin og 75w fra pci-kontakten så snakker vi 375W man kan hente ut av koblingene for ett kort.

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor gammel den er og hva resten av hardware trekker, men veg ville ha gått for den først.

Tipper du vil belaste den 80%. (med 2 kort)

 

 

AMD er ikke lett å måle da de er laget for å yte best mulig helt til den treffer 95C.

Dvs bedre kjøling, bedre vil det yte og det vil hele tiden jage mer ytelse helt til temp går opp så klokke litt ned igjen og ligge der hele tiden i en slik sinuskurve i forbruk.

Ved måling vil man da se 550w og etter 3 min se 600W så se 490w så se 610 osv.

Bed 2 eller 3 vifter på kortet vil det bli mer stabilt da temp ikke når 95C uansett og den leverer det den klarer.

 

Det er også uber og normal-bios på kortene. En 1mm bryter på selve kretskortet man kan dra over.

Endret av War
Lenke til kommentar

Platinum.

Bronse og gull er jo nesten en fornermelse å ha i hus.

 

Mener vi regnet ut at man begynner å tjene penger etter 1,5 -2 år med folding ved å velge platinum eller bedre. Dvs lavere strømregning som vil veie opp for den økte prisen på psu.

 

Effektiviteten er ofte best på 50-80% last og DB skyter i været etter 80% på de fleste modeller.

50% kan jeg bare drømme om med så strømkrevende hardware.

4P-riggene kjører 1400w x 2 pr pc så der er det godt.

Rigger med 3 kort har en 1200w.

Lenke til kommentar

Ja, 780ti har en temp-target man kan sette opp med precision.

Er denne lav, for eks 80C og kortene står på auto som vil prioritere støy så vil kortene klokke ned.

Setter denne til 95 jeg uansett, så velger jeg manuell vifteprofil på auto så kortene får den støyen og tempen jeg kan leve med.

 

 

 

post-64596-0-33206100-1405633366_thumb.jpg

post-64596-0-87407900-1405633366_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hva mener du nå?

 

Resetter jeg presicion og lar alt stå på stock så er temptarget 80C og auto gir gpu på over 80 og mhz klokkes ned.

 

Eneste jeg egentlig gjør på en 780ti-rigg er å åpne presicion og øke temp-target så er resten helt ok.

Lenke til kommentar

PSUen jeg har idag er denne: http://www.prisjakt.no/product.php?e=645218 (Bronse sertifisering, så kanskje ikke så bra? :p)

Uansett om den holder til 2x 290x kort enn så lenge til jeg eventuelt kjøper et tredje, så er det perfekt egentlig. Har ikke råd til å koste ut over 2k ekstra for en ny PSU nå tror jeg.

Tenkte å kjøre vannkjøling på kortene, ettersom jeg har vannkjøling på resten av utstyret i samme maskin. Da åpner det seg også mulighet for å overklokke. Noen som har erfaring/kunnskap om 290x kort som overklokker bra?

Lenke til kommentar

Fungerer utmerket den, men klokker du ryker wattgrafen rett opp.

Bedre kjøling, bedre klokker de.

 

Bronse betyr bare at du betaler noen kroner ekstra på strømregningen.

Kanskje du trekker 660w fra vegg, mens en nyere psu ville trukket 620w.

 

Har den 4x 8pin eller 6pin?

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...