Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her ser du forskjellene i PPD , se på 290x og 290 med ca lik prosjekt.

 

Som du ser kjører det i rør rute kjører core 18 og de andre core 17.

Ser ut som AMD kjører "dårlig" på core 18 :hmm:

 

De er det få av, men du ser iallefall forskjellen mellom kortene.

På core 17 som sammenligner bedre mellom alle kortene så er 290x kanskje på 200K og 290 på 160K-ish.

post-64596-0-60767900-1405694274_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Mener å huske at på core 17 får du ca 220k i snitt på 290x og ca 145k i snitt for 290.

Da skal du også vite at 290x er med dårligste kjøler mens 290 har en bedre versjon fra Asus. Så med samme kjøler ville de muligens hatt større forskjeller (da i favør av 290x) :)

Lenke til kommentar

220k for 290x og 145k for 290? Det er jaggu meg en vesentlig forskjell! Det er jo sannelig 75k PPD det! Kan det virkelig være så stor forskjell?

War: Så at 290 kortet ditt lå ganske lavt på PPD idag, varierer det veldig tror du? :)

Jeg tenker på Sapphire sine Tri-X kort, disse skal ha en av de beste kjølerne ihvertfall, og gode marginer for litt overklokk også.

Lenke til kommentar

Skal ikke si det 100%, Men det er ikke langt fra sannheten. Si vi kan garantere 200k for 290x der 290 gir 145k. Da er jeg snill og kan si at det kan jeg garantere med god margin :)

 

AMD er også stabil så lenge det er kjølig. Jo bedre kjøler jo mer PPD.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

De kjører på core 18 nå, har core 17 i 95% av tiden mener jeg.

780serien ol kan få core 15 som amd ikke får og da blir det 30k ppd.

 

I snitt vil det gjevne seg ut, begge har sine fordeler.

290 er ikke et dårlig kjøp, sparer en del kroner og med klokking blir det et knall kort uansett.

 

Om man noengang kjøper 780 pga pris, så må det være dette "superclocked"

Knallkort med knallkjøler.

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780-3gb-physx-cuda/782228

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har en maskin jeg lurer på om jeg skal oppgradere med skjermkort for å folde. Jeg har hovedkortet http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3853#ov , i5-2500, og PSU https://www.komplett.no/corsair-cx-600w-psu/635819 .

 

Jeg lurer på om jeg skal oppgradere med 2 x fra noen av Nvidea 660 fra Komplett.

 

Er det noe jeg må tenke over før jeg bestiller? Trenger jeg kraftigere PSU? Blir det for varmt med 2 slike? Passer de sammen med maskinvaren? Har det noe å si for ytelsen at jeg kjører Linux? Er det en god løsning? Ser fra dokumentet over at noen hadde 56k PPD med et slikt. Kan jeg regne med en 90-100k PPD kanskje, uten å overklokke/justere noe?

 

Takk for ev. svar. :)

 

Edit: rettet opp en lenke som ikke funket.

Endret av The Little Lucid Moments
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...