Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge serverne på hytta har vært uten nett siden i går kl. 10:xx, men nettet er nå oppe og går igjen. Mistet en 100% ferdig WU på den ene, mens nr. 2 ble lastet opp som normalt, dog med kraftig redusert credit. Bruddet skyldes mest sannsynlig lynnedslag i nærheten som slo ut sikringen til senderen, som må slås inn igjen manuelt.

 

Status pr. nå er at 5 rigger folder som normalt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Bruker UPS for overvåkningsPCen, bredbandsmodem og router, mens serverne og skjermer står uten. Hytta (som egentlig er et hus fra 30-tallet) har et el-anlegg fra sent femtitall da strømmen kom til området, så ja jeg burde nok hatt vern for hele greia. Tenker at det blir installert vern når el-anlegget blir renovert og oppgradert. Denne gangen viste det seg at hytta ikke var berørt av hva lynet forårsaket på senderen hos leverandøren av nettet, for alt var oppe og gikk da jeg kom i går med unntak at netttilgang, og litt flaks skal man jo ha.

Lenke til kommentar

Skal den stå alene uten å tenke på støy?

Isåfall vil 290x x2 fungere på billigere hk (krever ikke x8+ på pci-e)

Kan isåfall utvide til 3 kort også.

 

Skal det stå inne med folk mener jeg 1x 780ti så utvider man til 2. Men da må spor nr 2 med 2 kort i være pcie x8 minst.

Lenke til kommentar

Kort med 1 vifte er de billigste, men her snakker vi mye lyd.

Dvs 1 slikt kort støyer lett over 20 stk 780ti. Dvs hører bare amskortet.

 

Alternativt bare kjøpe 290x med 2 vifter , så er støyen redusert med 50%.

 

Bakdelen er 50w mer pr kort og varme = støy.

Fordeler er billigere i innkjøp når det kommer til selve kortene , hk og cpu ol.

PSU må da ha nok watt og kontakter til så mange kort man vil bruke.

 

Det er bare kjølere som er forskjell på kortene, så her er det bare til å kjøpe det billigste.

 

780ti er kaldere og mer stillegående, men her holder ikke 500kr cpu, bruker i5 på mine rigger samt HK må støtte x8 på spor nr 2 med 2 kort.

 

Bruke gammel hardware er nok lønnsomt, men PSU må ofte oppgraderes.

Bruker 860w-psuer på 2 kort og 1200w for å kort ( slipper å kjøpe helt ny maskin for kort nr 3.)

 

Ett kort kan man regne ca 200K ppd på uansett hvilket (290x og 780ti)

Lenke til kommentar

Okay, takk for tips! Da skal jeg sannelig vurdere noen 290x eller 780ti! Er det bortkasta penger med et 295x2 til folding forresten?

 

Er det forresten mulig å hente ned bigadv med v7 klienten i Windows? Eventuelt på noen annen måte i windows?

V7 er fin den til gpu.

Man setter bare client-type -beta i den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...