Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er rimelig kaldt i Tromsø nå så jeg fyrte i gang den gamle 2600K riggen med 2 x 560Ti, og ned kom P8900 på begge kortene, men etter 15 minutter har det ikke skjedd noe som helst selv om begge har load på 99%. Noe jeg ikke vet om her?

 

Er de kanskje for svake til å folde P8900?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det er rimelig kaldt i Tromsø nå så jeg fyrte i gang den gamle 2600K riggen med 2 x 560Ti, og ned kom P8900 på begge kortene, men etter 15 minutter har det ikke skjedd noe som helst selv om begge har load på 99%. Noe jeg ikke vet om her?

 

Er de kanskje for svake til å folde P8900?

 

Har opplevd det samme, da startet de etter en stund. La de stå en times tid og se om det skjer noe.

Lenke til kommentar

Hei alle!

 

Skal bygge en dedikert foldemaskin og trenger noen forslag til hardware, spesielt på grafikk-kort. Har lest noen timer nå om tips og ulike konfigurasjoner, og går for GPU-folding.

 

De fleste tabellene jeg har sett er ikke oppdatert, men det ser ut som om nvidia er sterkest. Forslag og evt links mottas med takk.

 

God helg til alle :)

Hvis du er ute etter mest ppd/kr(innkjøp), mener jeg 280X gir mest for pengene. Min favorittrigg akkurat nå er to slike på et cheapo AMD HK/CPU, 190+200K ppd, nå kjørt 75+75 WUs uten restart tross problemene etter nyttår.

Hvis du vil ha det beste kortet, og gjør andre ting enn folding, er 780/780Ti digge greier, men det koster :)

Moro, men sant:

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale AX860i, Hight!

Legger ved et flott bilde som viser mitt power som driver nettopp et Z9PE-D8 sammen med to BitCoin-minere samtidig som det foldes. De ble levert ned noen tvilsomme strømforsyninger fra kina som er kjent for å trigge jordfeilbrytere og brenne hovedkort og USBkontrollere, derfor ble MOLEX og tegnestifter et alternativ... :)

 

post-266681-0-71445800-1389394449_thumb.jpg

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter mest ppd/kr(innkjøp), mener jeg 280X gir mest for pengene. Min favorittrigg akkurat nå er to slike på et cheapo AMD HK/CPU, 190+200K ppd, nå kjørt 75+75 WUs uten restart tross problemene etter nyttår.

Hvis du vil ha det beste kortet, og gjør andre ting enn folding, er 780/780Ti digge greier, men det koster :)

Hei, forstår jeg deg riktig at du får ca 200K PPD med et 280x kort?

Er de overklokket eller en spesiell modell eller noe?

 

Jeg får mye mindre med mitt. Det kan være fordi det står i en gammel pc med P4 prosessor og PCIe 1 grensesnitt. Er 200K PPD forventet for et 280x, i så fall må jeg se om jeg må bytte HK og CPU.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Hei, forstår jeg deg riktig at du får ca 200K PPD med et 280x kort?

Er de overklokket eller en spesiell modell eller noe?

 

Jeg får mye mindre med mitt. Det kan være fordi det står i en gammel pc med P4 prosessor og PCIe 1 grensesnitt. Er 200K PPD forventet for et 280x, i så fall må jeg se om jeg må bytte HK og CPU.

Utfra svaret så tror jeg han kjører to kort samtidig.

Lenke til kommentar

@Chavalito; takker for svar.

 

Hvordan vil ytelsen bli med crossfire/sli? Vil ytelsen dobles?

Ytelsen vil bli dobbel så høy med to GPU'er enn med en GPU. Men det vil ikke gi noen høyere PPD om man kjører to GPU som to single kort eller som SLI/CF. Fordi F@H ser kun to stk GPU'er, om det er SLI/CF utgjør ingen forskjell som sagt.

 

Glemte å si at Linux gir bedre PPD med GPU, men kun for Nvidia kort dessverre, AMD kort funker IKKE i Linux da jeg prøvde for en liten stund siden.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Atter en gang, takk for alle svar. Det blir noen n00b-spm, men vil jo gjerne ha mest "bang for the buck" eller PPD.

 

Holder det med 8GB RAM under linux eller vil de gi høyere ytelse med 16 når man uteukkende bruker GPU?

 

Skal bestille deler idag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...