Gå til innhold

Kor lenge varer eit plasma-tv....??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Plasma TVs fra kvalitets brands har typisk ratet levetid på 30,000 timer.

Høres kanskje ikke mye ut men ser man 5 timer tv hver dag blir dette over 16 år.

Ja det var det eg og trodde at dei varte lenge men så fekk eg hørre at dei bare varte noken år........ Hmmm det var vist bullshit altså..... greit....

Lenke til kommentar
Levetiden er vel helt normal. Men det er vel slik at bildekvaliteten forringes endel fortere enn på andre TVer. Nå jobbes det selvfølgelig med dette problemet, og varigheten blir jo bedre.

Så det vil sei at tven funker lenge men bildet er ikkje perfekt så veldig lenge????

Joda, bildet er bra i kvalitet lenge. Det forringes litt fortere enn CRT-tv, men ikke merkbart hvis du ikke sammenligner med et nytt apparat forsiden av hverandre :)

Lenke til kommentar

Nå er det vel innbrenning som er det største ankepunktet med plasma-skjermer, og dette bør være noe man tenker på ved et eventuelt kjøp.

Plasma egner seg egentlig ikke veldig godt til TV-spill, da disse ofte har faste objekter i bildet som er der hele tiden (speedometer, poengsum, health-indikator osv).

 

Nye plasmaskjermer av noenlunde kvalitet har en slags "skjermbeskytter" som man bruker til å fjerne innbrenning, ved å la den surre å gå med forskjellige motiver i en 15-20 minutter.

 

Levetiden på skjermen generelt sett er egentlig ikke noe man bør tenke så mye på, 30.000 timer ++ er lang tid...

Lenke til kommentar

10 eller 20års levetid spiller INGEN rolle..... Med den utviklinga vi har i dag er en plasmaskjerm kjøpt i dag til 30-40k avlegs om 6-8år med OLED og ikke minst div 3D løsninger på vei inn i markedet.

 

Off topic:

Når det kjelder plasma, sitter jeg fortsatt på benken... Eneste plasmaskjermen jeg syntes har bra bildekvallitet er Pioneer sin HDTV skjerm.... men til 80 000,- blir det litt drøyt...

 

Har man plass til lerret, er nok prosjektor den beste løsningen med de dumpingprisene som har kommet der i det siste... 2-300" med linjedobling, sylskarpe farger og null flimmer som fungerer både til film og PC på en langt bedre måte enn plasma, til en pris laaaangt under det som var normalt for 2 år siden... En kombinasjon av HDTV 42" med en 220" prosjektor er nok det ultimate for meg.... *Viking-lotto*

Lenke til kommentar
Har man plass til lerret, er nok prosjektor den beste løsningen med de dumpingprisene som har kommet der i det siste... 2-300" med linjedobling, sylskarpe farger og null flimmer som fungerer både til film og PC på en langt bedre måte enn plasma, til en pris laaaangt under det som var normalt for 2 år siden... En kombinasjon av HDTV 42" med en 220" prosjektor er nok det ultimate for meg.... *Viking-lotto*

Kor mykje penger bør man legge i ein prosjektor for og få ein god ein.... Som du kan bruke når det er litt lys i rommet også...??

Kva merke osv er det som er brukande......??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...