Gå til innhold

Canon Digital Ixus 500 eller Sony Cyber-shot DSCW1


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg et digital kamera. og jeg har lest tester og prøver å finne ut hvilket jeg skal velge, men det er vanskelig.

Så jeg fant Sony Cyber-shot DSC-W1 og Canon Digital Ixus 500 som er de mest fristende kamera til under 5000 kr.

Men hvem burde jeg velge :ermm:

Og har du noen andre kameraer å anbefale til under 4000 kr ?

 

Det som er viktig hos meg er God bildekvalitet og en god LCD skjerm med bra oppløsning.

Det er også kjekt med en god Videofunksjon da :thumbup:

Endret av Cold Snake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter her med et DSC-P100, broren til W1. Samme innmaten, samme optikken blabla, dønn likt bortsett fra utseende.

 

KJØP Canon.....

 

Jeg fikk mitt Sony i går og har tatt noen bilder allerede og er blitt SVÆRT missfornøyd. Det tenderer til å bli sutrete.

 

* Det er ikke automatisk snu'in av bilder du tar på høykant, noe mitt gamle V3 hadde (som nå begynner å bli gammel)

 

* Software pakken som følger med er så RÆVVA rett og slettt at jeg er sjokkert. Eneste som følger med nesten er en USB driver. Patetisk...

 

 

 

Kameraet er "dyrt"....minnet er "dyrt"....og Sony bruker alltid egne løsninger på kabler, ikke standard USB A-B som Canon.

 

 

Aaaaaach, jeg angrer åp dette kjøpet!

Lenke til kommentar

er litt nysgjerrig på dette kameraet...Sony Cyber-shot DSC-p100, men dette hørtes da ikke bra ut...? har lest erfaringer på kameraet, virker som folk er fornøyd, i hvert fall med at det er så raskt, men hva med bildekvaliteten??

Lenke til kommentar

Kameraet er "dyrt"....minnet er "dyrt"....og Sony bruker alltid egne løsninger på kabler, ikke standard USB A-B som Canon.

 

Kameraet er heller ikke dyrt....koster det samme som konkurentene, W1 blir noen hundrelapper billigere.

 

Og minnet er da ikke så dyrt, er klart kjøper du billigste CF kortet du finner så vil en MS brikke bli dyrere, men CF brikker har store kvalitetsforskjeller, så jeg mener på at det rette er å sammenligne med en UltraII eller anna High Speed brikke, og da er det ikke noe forskjell i minneprisen

Canon bruker da ikke standar A-B kabel på sine kamera, har da aldri vært på Ixusene hvertfall. Jeg hadde den første Ixusen og der var det en hyperspesiell kabel.

 

På Ixus 430/500 er det i dag en miniusb tilkobling, dette er faktisk akkurat samme tilkoblingen som Sony har brukt i alle år på sine kamera, og er en kabel man kan kjøpe i de fleste oppegående databutikker.

Lenke til kommentar

Vurderer P100 selv. W1 er større.

 

Jeg sitter her med et DSC-P100, broren til W1. Samme innmaten, samme optikken blabla, dønn likt bortsett fra utseende.

 

KJØP Canon.....

 

Jeg fikk mitt Sony i går og har tatt noen bilder allerede og er blitt SVÆRT missfornøyd. Det tenderer til å bli sutrete.

 

* Det er ikke automatisk snu'in av bilder du tar på høykant, noe mitt gamle V3 hadde (som nå begynner å bli gammel)

 

* Software pakken som følger med er så RÆVVA rett og slettt at jeg er sjokkert. Eneste som følger med nesten er en USB driver. Patetisk...

 

Kameraet er "dyrt"....minnet er "dyrt"....og Sony bruker alltid egne løsninger på kabler, ikke standard USB A-B som Canon.

 

 

Aaaaaach, jeg angrer åp dette kjøpet!

 

Normann78: Er det bare de punktene du er misfornøyd med?? Hva med bildekvalitet, hastighet ol. som er det viktigste? Har lest tester som sier at det er veldig bra. Er det noe med selve kameraet du er missfonøyd med??

 

At bildene ikke snus automatisk kan jeg leve med. Også en litt tynn Software pakke. Har IXUS 400 nå (kjempe bildekvalitet, men irriterende treig autofokus) og har hatt Minolta Dimage Xi og Xt tidliger. Har dermed div programvare derfra.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt sony W1. Enig at orginalt sonyminne er dyrt, men det finnes alternativer.....

 

- Sony Cyber-shot DSC-W1 3550,- kr

- Sony - Flashhukommelseskort - 256 MB - Memory Stick PRO 850,- kr

 

4400 kr inkl.moms for dette er ikke ille(itbutikken)?

 

Jeg har lest flere tester som sier at kamerat SKAL være et bedre alternativ enn Canon, MEN at det ikke er veldig mye som skiller dem!

Lenke til kommentar

Hvordan er Sony DSC T11 (den som erstatter T1), er det bare leketøy eller?

 

Det hadde en morsom funksjon som het "magnifying glass", noe som fører til at makrogrensen går helt ned til 1cm. Pluss at den har manuell fokus i tillegg, dette finnes vel på de fleste kamera fra Sony. Ikke skjønner jeg hvorfor de ikke har denne funksjonen på resten av apparatene. Var litt skuffet over Ixus 500, som ikke har manuell fokus pluss treig zoom. Det ble ganske lang responstid fra du trykker til bilde blir tatt.

 

Men Sony T11 (T1) har jo sine bakdeler, lite objektiv med tverrstilt zoom inne i kameraet. Det kan jo bidra til at billedkvaliteten blir tvilsom...? Det er jo ikke særlig billlig heller. Steves Digicams gav en ganske positiv omtale..men,men?

Det som er viktig for meg er i hvertfall en god makro, med god billedkvalitet, rask zoom og god batt. levetid. Videofunksjonen kan jeg klare meg uten. (Oj, så originale krav... :green: )

 

Det er i alefall et kamera som kan bli med over alt.... :yes:

Lenke til kommentar
Jeg fikk mitt Sony i går og har tatt noen bilder allerede og er blitt SVÆRT missfornøyd. Det tenderer til å bli sutrete.

 

* Det er ikke automatisk snu'in av bilder du tar på høykant, noe mitt gamle V3 hadde (som nå begynner å bli gammel)

 

* Software pakken som følger med er så RÆVVA rett og slettt at jeg er sjokkert. Eneste som følger med nesten er en USB driver. Patetisk...

*kremt*

 

Canon bruker ikke standard USB kabler :roll:

Et sutrete bilde?

 

Når man snakker om medfølgende programvarer, hvem har vel en ordentlig bundle der? det eneste jeg kan komme på er Nikon som legger med Adobe Elements.

 

Når det gjelder å snu bildene på høykant, så er canon flinke her, men dette er jo strengt tatt gjort på akkurat 30 sekunder i hvilket som helst bilde behandlings program.

 

Når det kommer til prisen på kamraet, så er vel dette blandt de rimligere du finner i dette segmentet, men ja, minne til sony kameraene har "litt" dyrer som du sier, men det er vel strengt tatt ikke så mye lengre det heller ?

Lenke til kommentar

Jupps, er et par tester, se produktguiden til akam for linker.

 

Og bildekvaliteten til W1 kontra IXUS 500, så ut i fra det jeg klarer å lese ut i fra testene så er den hvertfall likegod, og bedre for de som liker "sony" bilder.

 

Sony kamraene pleier å være litt mer glad i farger :)

Lenke til kommentar

Kanskje bare jeg som er en sucker og kjøpte meg kodak-kamera, men er så langt fornøyd etter min første uke med Kodak Easyshare dx7630.

 

Rask autofokus, god batterilevetid og stor skjerm telte mye for meg (familiekamera). Kan også sette på ekstra vidvinkel, tele- og makrolinser. Det har jo sine mangler også, som de fleste kamera.

 

Finnes en test på stevesdigicams.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...