Gå til innhold

Backup av org. spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

trur du skal vere litt for siktig med å kome med sånn info Gromle.

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet
Endret av ttt
Skrevet
Men dette er jo ikke piratvirksomhet er det?

Han skal jo lage backup av org.spill :)

ja. informasjonen kan og brukast til å lage ulovlege kopiar av spel. no sier eg ikkje at det er det han har tenkt til, men informajonen kan misbrukast til å lage piratkopiar.

Skrevet
Når det gjelder dette med pirat kopiering, så lurer jeg på om det er lovlig å låne bort backupen til en kompis??

Er det da piratkopi og ikke backup lengre da?

Det er piratvirksomhet, ja.

Dessuten så kan diskusjonar rundt kopiering her bli brukt til piratvirksomhet uansett kor gode hensiktar du har.

Skrevet
Når det gjelder dette med pirat kopiering, så lurer jeg på om det er lovlig å låne bort backupen til en kompis??

Er det da piratkopi og ikke backup lengre da?

Det er piratvirksomhet, ja.

Kan man ikke låne bort orginalen heller da??

Skrevet

Kan ikke skjønne noe anna enn at det burde gå på lovlig vis...

Det er jo DIN og du bestemmer over den!... :thumbup:

Skrevet

Kan ikke skjønne noe anna enn at det burde gå på lovlig vis...

Det er jo DIN og du bestemmer over den!... :thumbup:

Hehe. Så sitter man igjen med backupen selv, mens naboen låner orginalen på ubestemt tid for en kasse pils :p

Skrevet

Det er voldsomt til folk som engasjerer seg her på forumet med en gang noe med crack/backup osv, nevnes.

I følge poll testen som Gamer.no hadde oppe for en stund siden så er det nesten ingen her som kjøper spill selv.

Selv om det er i mot forumets regler synes jeg det er fryktelig mange som har i mot det.

Skrevet

enig der ^Th0mas^. bare noen nevner piratkopi er heksejakten igang, og selv om du tar tusen kopier av ett spill du selv har kjøpt så er det ikke piratkopi så lenge du sitter med dem selv.

Skrevet

Når vi først er inne på temaet; Jeg kom over noe rart bakpå en gammel VHS kassett (Rapid Fire fra 1992):

Advarsel:

"Det er ulovlig å kopiere kassetten eller en hver del av innholdet (også lyden). Dette gjelder også privat bruk." Det står også følgende lenger ned i teksten: "Denne videokasetten er solgt på den betingelse at den ikke blir videresolgt, virereutleid, eksportert..."

Disse reglene gjelder vel ikke fortsatt?

Skrevet

Men det vil jo da si at man ikke bør snakke om ADSL elller cd-brennere heller. For er det noe som leder til piratvirksomhet så er de to tingene!

Og dessuten så er backup kopier totalt lovlig.

Skrevet

Men det vil jo da si at man ikke bør snakke om ADSL elller cd-brennere heller. For er det noe som leder til piratvirksomhet så er de to tingene!

stemmer det. og eg sa ikkje at backup kopiering er ulovleg, men når du informerer om korleis du kan ungå kopisperrer for å klare det, kan den informasjonen misbrukast til piratkopiering. det er her du må passe på kva du sier.

Skrevet

Må si meg enig med "ttt", all slik informasjon blir ikke sett på med blide øyne...uansett.

Også: Lucifer666; hehe, nei, du kan ikke "låne" bort verken backup'en eller orginalen. Så vidt jeg forstår EULA, så gjelder en orginal-CD for bare en (1) maskin, at det er lovlig å ta backup er jo seff for å sikre seg i tilfelle orginal-cd'n blir ripete/ødelagt. Derfor man bare får med 1 CD-Key.. ;)

Skrevet

stemmer det. og eg sa ikkje at backup kopiering er ulovleg, men når du informerer om korleis du kan ungå kopisperrer for å klare det, kan den informasjonen misbrukast til piratkopiering. det er her du må passe på kva du sier.

Han må jo unngå de for å kunne ta en backup. Jeg bare tipsa han om hvordan han kan lage en identisk kopi av spillet, og dermed slippe å bruke crack.

Så jeg ser ikke helt hvordan dette skulle lede til piratvirksomhet.

Skrevet
Må si meg enig med "ttt", all slik informasjon blir ikke sett på med blide øyne...uansett.

Også: Lucifer666; hehe, nei, du kan ikke "låne" bort verken backup'en eller orginalen. Så vidt jeg forstår EULA, så gjelder en orginal-CD for bare en (1) maskin, at det er lovlig å ta backup er jo seff for å sikre seg i tilfelle orginal-cd'n blir ripete/ødelagt. Derfor man bare får med 1 CD-Key.. ;)

Jeg må innrømme at jeg vet altfor godt hvordan jeg bruker crack's og lignene...

Grunnen til at jeg lurte på dette er får å lære en nevø av meg (som behandler cd'er som om de varte evig uansett) hvordan man tar backup uten å gjøre for mye ulovlig siden moren hans helst ikke vil at jeg skal lære han formye om slikt... :ermm:

Skrevet

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

På grunn av denne setningen under "Rettningslinjene" stenges denne posten.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...