Gå til innhold

Al-Qaida vinner terrorkrigen - JA!


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990
Så spørsmålet er ikke om Al-Qaida blir mindre voldelig. Det er heller snakk om hvor mange du vil skal støtte dem?

Du blir aldri kvitt dette elementet heller, ikke før hele verden er demokratisert og alle land har frie samfunn hvor informasjonsflyten er uhindret.

Uansett hva USA gjør, så kan propaganda skape et helt annet bilde av USA.

Selv om USA matet alle barnene i hele Afrika, kunne al-Qaida og andre finne en måte å vri det om på, si at USA forgifter Afrikas barn med "Vestlig" mat, osv.

 

Med andre ord, det er ingen måte å stoppe rekruttering på, uansett hva man gjør. Løgn er løgn, og propaganda er propaganda. Selv om USA gjorde ingenting galt i det hele tatt, kan en ekstremist midt i Iran lyge til yngre folk og si at USA er Satan, og de tror på det.

 

Det er dette enkelte her ikke forstår. Uansett hva USA gjør, så vil propagandaen om USA eksistere i disse lukkede samfunnene terroristene kommer fra. Som dermed beviser at terroristene vil forbli voldelige, uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis USA kan samarbeide med FN og hjelpe til med pengestøtte til medisiner/mat/elektrisitet/vann osv. i midt-østen, slik at det er reggisert av FN men med betydelig støtte fra USA så vil rekrutteringen til fundamentalismen synke. Hvis USA okkuperer "hellig" land så vil rekrutteringen stige. Jo, det finnes andre bedre løsninger, men du er tydligvis av de som kun ser de kortsiktige.

Lenke til kommentar
Flere og flere amerikanere begynner vel også og bli skeptiske; til nå har over 700 soldater kommet hjem i likposer.

 

Enig med Seixon her. Sammeliknet med Vietnamkrigen, hvor amerikanerne mistet 60.000 mann i kamp, er dette et forsvinnende lite tall. I tillegg vises ikke kistene på TV, så jeg kan ikke se for meg at det samme vil skje igjen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Hvis USA kan samarbeide med FN og hjelpe til med pengestøtte til medisiner/mat/elektrisitet/vann osv. i midt-østen, slik at det er reggisert av FN men med betydelig støtte fra USA så vil rekrutteringen til fundamentalismen synke. Hvis USA okkuperer "hellig" land så vil rekrutteringen stige. Jo, det finnes andre bedre løsninger, men du er tydligvis av de som kun ser de kortsiktige.

De gjør dette allerede...

Tror du virkelig Osama bin Laden bryr seg om Midt-Østen får mat/medisin/vann, osv? Nei... Han og al-Qaida er rike nok til at de har alt de trenger, men fremdeles angriper de. De snakker aldri om velferden til det muslimske folk, de snakker bare om hvor onde USA er.

Dessuten ser vi problemer med å gi støtte til mennesker i denne regionen og andre, som Nord Korea f.eks. hvor FN-støtten og USA-støtten misbrukes av Nord Korea for å mate soldatene sine isteden for sivile.

 

Om USA/FN donererer tonnevis av ting til Midt-Østen, kan al-Qaida fremdeles vri om sannheten til noe helt annet, som at det er DE som har forårsaket at støtten kommer. I et lukket samfunn som det, er det umulig å forhindre propaganda som er grunnen til rekruttering.

 

Så skal USA slutte å okkupere, eller være på, "hellig" jord selv om de beskytter den? Eller om de hjelper den?

 

Du snakker alltid om alle disse løsningene, hva er de da?? Kan du si meg det? Vær så snill. Jeg venter og venter på en bedre løsning, og ingen kommer.

Lenke til kommentar

Dette var en av MANGE ting USA kan gjøre for å få bukt med terrorismen. Jeg alene kan ikke tenke ut en slik løsning, akkurat som Bush alene ikke har tenkt ut sin løsning. Jeg har noen gode ideer, som sammen med mange andre ideer vil forme en mulig løsning. Som faktisk ikke bygger på vold. Da foretrekker jeg dette.

 

Og nå orker jeg ikke å argumentere mer mot deg...du er tydligvis for glad i lettvinte og kortsiktige løsninger som baserer seg på vold. Gir meg mens jeg ennå holder meg innenfor rettningslinjene. Sleng gjerne at jeg er feig el. etter meg men dette blir hååååpløst.

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Men alle "løsningene" dine er jo ikke det. De gjør ingenting, for du nekter å innse at folk blir hjernevasket i Midt-Østen uansett hva USA gjør.

Du ser også ikke noe poeng i å forsvare land som Kuwait og Saudi Arabia fra mennesker som Saddam Hussein, bare fordi en liten sekt med folk mener at dette er forkastelig og at USA burde brenne i helvete for å forsvare muslimer...

 

Hvis ikke det er hykleri, vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Ser du hvor ulogisk dette høres ut?

Det er akkurat det det ikke er.

Du forstår ikke at det USA gjør i virkeligheten ikke nødvendigvis oppfattes av de som bor i Midt-Østen. Tror du Yamzi Walahi midt i Iran en plass, oppfostret av fundamentaliser og lært hver eneste dag at USA er Satan, får vite at USA har sluttet å angripe "hellig" landet deres? Tror du han ville fått vite at USA hadde sluttet å søtte Israel? Eller tror du kanskje han hadde fått høre det samme som han hadde fått hørt hele sitt liv, at USA er ond?

Lenke til kommentar
Tror du Yamzi Walahi midt i Iran en plass, oppfostret av fundamentaliser og lært hver eneste dag at USA er Satan, får vite at USA har sluttet å angripe "hellig" landet deres?

 

Fundamentalisme og terrorisme overlever ikke uten rekruttering. Rekrutteringen kommer fra folk flest, folk flest har moderate meninger. Når folk flest har det vondt pga USA så går folk flest over til fundamentalisme. Når folk flest har det godt pga. USA så holder de seg på den moderate siden. Så lenge rekrutteringen er økende så gjør USA noe feil. USA-hatete har skvulpet over sidene etter Irak-krigen, mer fundamentalisme, mer terrorisme i det lange løp. Bush klarer ikke se lenger enn et skritt av gangen.

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Fundamentalisme og terrorisme overlever ikke uten rekruttering. Rekrutteringen kommer fra folk flest, folk flest har moderate meninger. Når folk flest har det vondt pga USA så går folk flest over til fundamentalisme. Når folk flest har det godt pga. USA så holder de seg på den moderate siden. Så lenge rekrutteringen er økende så gjør USA noe feil.

Folk flest i Norge har moderate meninger ja. Ikke sikkert det er tilfellet i Midt-Østen... Du kan ikke prosjektere norske tilstander over på andre land.

Ellers leste du ikke en eneste ting jeg sa.

 

Har folk flest i Midt-Østen det vondt pga USA nå? Hvordan?

 

Du fortsetter å overse det at propaganda driver verden disse folkene lever i, og den er ikke den samme som virkeligheten i verden.

 

Du hører f.eks. irakere på TV hele tiden som sier "USA stjeler oljen vår", "de vil bare drepe muslimer", "de gjør det for Israel", osv. Ingen av utsagnene støttes av det som skjer i virkeligheten. Men det er det de tror, for det er det de blir fortalt.

 

Så jeg spør igjen, hvis det er fundamentalistene som får bestemme virkelighetsoppfatningen til folk i Midt-Østen, hvordan forandres folkets syn der hvis USA forandrer det de gjør?

 

Det gjør ikke det.

Du setter en korrelasjon mellom økt rekruttering mot det USA gjør (er feil).

Det er ingen slik korrelasjon, siden alt er kontrollert av propagandaen fundamentalistene tyter ut med.

 

Jeg tror virkelig ikke du vet hvordan tilstanden er i Midt-Østen, og seriøst hvor feilinformert folkene der er, pga fundamentalister.

Lenke til kommentar
Jeg tror virkelig ikke du vet hvordan tilstanden er i Midt-Østen, og seriøst hvor feilinformert folkene der er, pga fundamentalister.

 

Jeg aner ikke hvordan du er blitt så overbevist av Bush og HANS "propaganda". Jo, pga. frykten for terrorisme som han misbruker til sin fordel. Du er blendet av frykt.

Lenke til kommentar
Ser du hvor ulogisk dette høres ut?

Spreng deg i en folkemengde og bli en martyr. Du får evig tilgang på vakre jomfruer hos Allah i himmelen, samt diverse goder at your convenience.

 

Ser du hvor ulogisk dette høres ut?

Jeg har da ikke påstått at dette er å foretrekke? Bare fordi jeg er uenig i Bush betyr det ikke at jeg støtter hans fiender.

Lenke til kommentar
Jeg har da ikke påstått at dette er å foretrekke? Bare fordi jeg er uenig i Bush betyr det ikke at jeg støtter hans fiender.

Jeg vet at du ikke synes det er å foretrekke. Jeg prøver bare å fortelle deg at islamistene er der uansett. De er ikke USA sine fiender, de er alle sine fiender. De skiller ikke på meg, deg eller Bush.

Lenke til kommentar
Vel, Al-Qaida ba jo om det.

 

Irak kunne vel kanskje vært løst på en annen måte, men det er det for tidlig å si noe om. For alt du vet kan Bush være helten som reddet midtøsten om 20 år.

Jeg ser det mer sannsynlig at terrorismen bare vil øke hvis vi lar Bush ture fram som han gjør. Takk og farvel.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Duttzi, du klarer fremdeles ikke forene deg med virkeligheten.

Jeg er ikke redd terrorisme, Bush har ikke blendet meg med frykt, for noe tull.

 

Du kan bare ikke fatte at terrorismen skjer uten at det er noen sin feil, eller spesielt USA sin feil.

 

Det alexf ville fram til er at ekstreme muslimer sprenger seg i luften for å drepe uskyldige mennesker. Er dette logisk tankegang?

 

Du prosjekterer logikk på noe som er ulogisk, og sier til meg at det jeg sier er ulogisk, selv om jeg opplyser deg om det ulogiske ved terroristene.

 

Fundamentalistene i Midt-Østen har fullstendig kontroll på hva flest folk der tror om USA, og så lenge det er slik, så har det uendelig liten betydning hva USA gjør her i verden, fordi de vil alltid være onde for de folkene, fordi det er det de blir fortalt, og de har ingen måte å kunne vite noe annet.

 

USA kunne sprengt Israel i fillebiter, gitt palestinerene alt landet, trukket seg ut av alle muslimske land, gitt muslimske land milliarder for å gi dem mat, og alt det der.

Fremdeles kunne fundamentalistene fått folket i regionen til å tro at USA var ond, fordi de kan noe du ikke innser: lyve.

 

Når du ikke har informasjonen til å kunne vite om det noen sier til deg er løgn eller ikke, har du ikke annet valg enn å tro på det.

 

Se mitt andre tema hvor terroristene sine egentlige sak lyser fram, fra det de selv har sagt.

 

Dette er de fundamentaliste muslimene sin hellig krig. You know, "jihad"? Med andre ord, utryddelse av alle vantro? Sånn som de kristne gjorde ca. år 1100?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fundamentalistene i Midt-Østen har fullstendig kontroll på hva flest folk der tror om USA, og så lenge det er slik, så har det uendelig liten betydning hva USA gjør her i verden, fordi de vil alltid være onde for de folkene, fordi det er det de blir fortalt, og de har ingen måte å kunne vite noe annet.

Ok Mister Midt-Østen-ekspert. Hvor mange kjenner du som er født og oppvokst i et land i Midt-Østen, eller eventuelt Nord-Afrika siden fundamentalismen hjerer der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...