Gå til innhold

Klage på moderatorer


Anbefalte innlegg

Hvor kan man klage om moderatores opppførsel?

Er det greit at en moderator er grei og flytter en tråd som er feilpostet, mens en annen er så "lat" at tråden bare stenges?

Har moderatorene retningslinjer som de må følge? Vi som brukere av forumet har det har det. Det virker som at det er fritt fram for en moderator å stenge en tråd i stedet for å flytte den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det er ikke mitt bord å svare men har du noen eksempler? Det er jo mulig det er forskjell på et seriøst innlegg som er havnet feil og et useriøst som er havnet feil. En person som er lat og skriver feil når de kjenner forumet godt bør få tråden stengt mens en person som tar opp noe viktig og reelt men bommer på emne bør bli flyttet.

 

min mening:)

Lenke til kommentar

QUOTE
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=247252

"?!?!!?!?!?!?!?" Finnes ca 1000 sånne poster "?!!??!?!?!?"

Overdreven bruk av utropstegn og spørsmålstegn. Kan samtidig være litt mer høflig og seriøs i tonen.

 

den fikk jeg. Fikk 10% mer i advarsel. Moderator (og andre?) skjønte visst ikke poenget mitt der, men de utropstegna var ment for å vise hvor irriterende det er å lese en post som er full av det. Men neida. Nå sitter jeg med 20% advarsel. Sendte han b-mail, han svarte ikke :dontgetit:

 

Men jaja. kan se for meg hw.no med 20års aldersgrensegrense snart...you know, for å være mer seriøs. Dessuten så syns jeg folk burde greie å takle litt kritikk.

Lenke til kommentar

det er jeg HELT enig med... har også fått mange klager fra moderatorer pga jeg kritiserer de.. de bytta/sletta ett helt innlegg fordi en bruker viste hvor urettferdig han hadde blitt behandlet. så etter jeg hadde lagt inn noen "harde" ord så ble jeg seffølgelig utestengt i 14 dager fordi jeg "hengte" ut en moderator... :no:

 

 

så nå har jeg da 40% advarsel! og gir **** i hvordan folk oppfatter mine meninger.. de har jeg for meg selv og har lov til å SI det ut!

Lenke til kommentar

QUOTE
(info: Å stenge poster er langt bedre enn å flytte. Veldig mange poster feil uten å bry seg, fordi postene uansett ble flyttet til riktig sted. Derfor pleier vi ofte å stenge poster, noe vi ikke alltid gjorde før. De fleste poster faktisk feil med vilje, fordi enkelte kategorier har langt flere aktive brukere enn andre kategorier. At de mindre aktive forumene ikke brukes er ikke rart da mange ikke gidder å poste der. Dessuten tar det oss lang tid å flytte poster.
Post riktig! Er du usikker hvor du skal poste spør.
Les RETTNINGSLINJENE
Tenk alltid to ganger før du poster.)

 

Dette skrev It's me, på denne tråden etter at den ble stengt. :)

 

EDIT: Leif

Endret av ikkeno
Lenke til kommentar

QUOTE (TheMatrix @ 01/06/2004 : 10:47)
Fikk meg 10% for å bumpe en tråd i tilbakemeldinger da moderatorene ikke fant tid til å svare..... , det ser ut som man ikke bør legge seg ut med enkelte, mens andre er kjempe hygglige, hjelpsomme og ikke minst kompetente.

:hmm:

word on that, brother. helt enig. noen er kjempe hygglige, mens andre er ....ja....dont mess with them.

Lenke til kommentar

QUOTE (ikkeno @ 01/06/2004 : 10:48)
QUOTE
(info: Å stenge poster er langt bedre enn å flytte. Veldig mange poster feil uten å bry seg, fordi postene uansett ble flyttet til riktig sted. Derfor pleier vi ofte å stenge poster, noe vi ikke alltid gjorde før. De fleste poster faktisk feil med vilje, fordi enkelte kategorier har langt flere aktive brukere enn andre kategorier. At de mindre aktive forumene ikke brukes er ikke rart da mange ikke gidder å poste der. Dessuten tar det oss lang tid å flytte poster.
Post riktig! Er du usikker hvor du skal poste spør.
Les RETTNINGSLINJENE
Tenk alltid to ganger før du poster.)

 

Dette skrev It's me, på denne tråden etter at den ble stengt. :)

 

EDIT: Leif

syns det var høflig,jeg. Det er sånn det burde gjøres :):yes:

Lenke til kommentar

Synes folk klager for lett her. Dere bruker et forum som drives av noen andre, forumet har retningslinjer som svært ofte blir brutt, reglene er der for å tolkes og en moderator har "jobben sin" som han sikkert står ganske fritt til å tolke reglene.

Jeg synes moderatorene her gjør en utmerket jobb, og har ingen symati med dem som får problemer, da det stort sett er selvpåskyldt.

 

Synes folk som har problemer skal holde kjeft og lese retningslinjene ca tusen ganger til.

Lenke til kommentar

QUOTE (Dazem @ 01/06/2004 : 10:39)
det er jeg HELT enig med... har også fått mange klager fra moderatorer pga jeg kritiserer de.. de bytta/sletta ett helt innlegg fordi en bruker viste hvor urettferdig han hadde blitt behandlet. så etter jeg hadde lagt inn noen "harde" ord så ble jeg seffølgelig utestengt i 14 dager fordi jeg "hengte" ut en moderator... :no:


så nå har jeg da 40% advarsel! og gir **** i hvordan folk oppfatter mine meninger.. de har jeg for meg selv og har lov til å SI det ut!

Om folk bare hadde postet riktig og oppført seg ville alt vært så mye mer enkelt. Det er nok ikke vanskelig for moderatorne å flytte en tråd, men hvis alle skal drive å feilposte så blir det slitsomt.

 

Hvordan i all verden greier du å få 40% advarsel med under 400 innlegg?

 

Har over 4000 innlegg, med 0% i advarsel, og det har aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar

QUOTE (viranth @ 01/06/2004 : 10:54)
Synes folk som har problemer skal holde kjeft og lese retningslinjene ca tusen ganger til.

Nå er du ikke helt hyggelig i tonen heller. skal jeg trykke på "Report" knappen tru?

 

Dessuten,så er det alltid 2 sider av 1 og samme sak.

 

Edit: leif

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

QUOTE (^Th0mas^ @ 01/06/2004 : 10:59)
QUOTE (Dazem @ 01/06/2004 : 10:39)
det er jeg HELT enig med... har også fått mange klager fra moderatorer pga jeg kritiserer de.. de bytta/sletta ett helt innlegg fordi en bruker viste hvor urettferdig han hadde blitt behandlet. så etter jeg hadde lagt inn noen "harde" ord så ble jeg seffølgelig utestengt i 14 dager fordi jeg "hengte" ut en moderator...  :no:


så nå har jeg da 40% advarsel!  og gir **** i hvordan folk oppfatter mine meninger.. de har jeg for meg selv og har lov til å SI det ut!

Om folk bare hadde postet riktig og oppført seg ville alt vært så mye mer enkelt. Det er nok ikke vanskelig for moderatorne å flytte en tråd, men hvis alle skal drive å feilposte så blir det slitsomt.

 

Hvordan i all verden greier du å få 40% advarsel med under 400 innlegg?

 

Har over 4000 innlegg, med 0% i advarsel, og det har aldri vært noe problem.

jeg er yndlingsmål siden jeg har STERKE meninger og prøver faktisk å gi ett pekepinn på at moderatorene må "chille" ned litt avogtil.. virker som at de lar det sure humøret gå utover oss ved å legge inn advarsel og slikt.. :cry:

Lenke til kommentar

Dette forumet må ikke være et anarki der moderatorene beskytter seg med nebb og klør for å beholde sine posisjoner. Det burde være like enkelt å frata en person moderator-rettighetene som oppfører seg dårlig og behandler brukerene deretter, som det er å utestenge en forum-bruker.

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

QUOTE (Foxtrot @ 01/06/2004 : 11:10)
Dette forumet må ikke være et anarki der moderatorene beskytter seg med nebb og klør for å beholde sine posisjoner. Det burde være like enkelt å frata en person moderator-rettighetene som oppfører seg dårlig og behandler brukerene, som det er å utestenge en forum-bruker.

jess enig der egentlig.. synes det blir litt farlig for tia å kritisere så jeg bør kanskje holde kjeft fordi hvis ikke vil de nok ta mafiaen etter meg og skamjule meg!!!

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg generelt er veldig fornøyd med moderatorene. De gjør jobben sin godt... For noen år siden var jeg ganske forbanna på noen av dem riktignok, da var det ofte jeg så moderatorer som "misbrukte" makt bare for å vise at dem var en mer priviligert bruker, men det har bedret seg betraktelig sammen med at hardware.no også har blitt en mye mer proffesjonell side.

 

Takk for godt arbeid modder... and keep the good work up...

Endret av Da_Assassin
Lenke til kommentar

QUOTE (ikkeno @ 01/06/2004 : 10:48)
QUOTE
(info: Å stenge poster er langt bedre enn å flytte. Veldig mange poster feil uten å bry seg, fordi postene uansett ble flyttet til riktig sted. Derfor pleier vi ofte å stenge poster, noe vi ikke alltid gjorde før. De fleste poster faktisk feil med vilje, fordi enkelte kategorier har langt flere aktive brukere enn andre kategorier. At de mindre aktive forumene ikke brukes er ikke rart da mange ikke gidder å poste der. Dessuten tar det oss lang tid å flytte poster.
Post riktig! Er du usikker hvor du skal poste spør.
Les RETTNINGSLINJENE
Tenk alltid to ganger før du poster.)

 

Dette skrev It's me, på denne tråden etter at den ble stengt. :)

 

EDIT: Leif

Det var jeg som klagde på måten It's me gjorde det på. Jeg så at han gikk amok med "stenge- knappen" på flere tråder.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...