Gå til innhold

Are Fosjord, en hverdagshelt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis problemet er at de ikke overholder loven, så burde de ikke ha våpen.

Et våpen man har hjemme for beskyttelse er mer sannsynlig å drepe/skade et familiemedlem enn en kjeltring.

 

Våpen i Norge burde man ikke ha til beskyttelse, desto færre våpen i sirkulasjon, desto bedre. Og hvis man er en som har det, ja da burde politiet kunne sjekke om man oppbevarer det sikkert.

 

Det er et privilegium å ha våpen. Da må man godta noen rettningslinjer.

Jeg vil tro ca alle våpen i Norge er til enten jakt eller konkurranse.

Og at det er nesten ingen som har det fordi de bruker det til beskyttelse.

(unntatt ulovelige våpen da, og jeg tviler på at de med ulovelige våpen

gidder å sette de i skap.)

 

Men kan du fortelle meg hvorfor man trenger et stort og tungt skap for å

ha våpnene i? Hvorfro ikke bare et enkelt skap? Trenger man egentlig mer

enn et treskap?

Lenke til kommentar

Hvorfor lovene er slik de er har lite med saken å gjøre, alle skal overholde lovene, spesiellt på så viktige temaer som våpen. Disse er laget for å drepe, og kan da lett forståelig gjøre stor skade.

 

Hvis problemet som sagt er at de ikke følger lovene, så burde de ikke ha våpen.

Lenke til kommentar
Men kan du fortelle meg hvorfor man trenger et stort og tungt skap for å

ha våpnene i? Hvorfro ikke bare et enkelt skap? Trenger man egentlig mer

enn et treskap?

Det er vel fordi at unger (og innbruddstyver osv) ikke skal få tak i det... Vanskeligere å åpne et tungt skap metallskap enn et lite treskap med en hengelås fra Clas Ohlson på.

Lenke til kommentar

Poenget er også at et krav om å få ha våpen, er at politiet kan ha mulighet for å sjekke om du overholder reglene du er lovpålagt. Hvis man har et problem med dette, så kan man da lavær å ha våpen. Våpen er ikke livsnødvendig her i Norge, og det er et privilegium å ha det.

Lenke til kommentar
Problemet er ikke om noen følger loven eller ikke. Problemet er om grunnlovsstridige regler kan innføres. Kan den totalitære statens redskap, politiet, kreve å få snuse rundt i lovlydige nordmenns hjem.

Kontroller på våpenbehandling burde kunne utføres, da våpen er noe som kan være livsfarlig og drepe andre mennesker.

Lenke til kommentar
Jaja..... noen som har hørt om Eidsvoll her? 1814? 17. mai? (eller 16. som noen intellektuelle viktigperer alltid skal nevne...) Grunnloven hørt om den? Kreves 2/3 flertall i to Storting for å endre?

Grunnloven er åpen for tolkning og jeg mener det er kriminelt og farlig for andres liv og helse å oppbevare våpen uforsvarlig.

Lenke til kommentar
Synes det er morsomt å se annenrangs skapkommunister og totalitære skapninger nå kryper frem fra ethvert hjørne her på forumet. Klaaart vi må få overvåke og plage våpeneierne litt. Stå på!

Vel nå har jeg aldri vert kommunist,men blir det vel nå da det er vanlig av folk med dårlig argumentasjon å heller annklage andre for å vere noe.

Ville bare si min mening om våpen.

Det skulle vert mye strengere å eie våpen enn det er i dag, feks en jeger som kan dokumentere at våpnet brukes til jakt burde også dokumenter at han hadde godkjent våpenskap til dette , samtidig burde han vere pliktig til å skrive under på at han var annsvarlig for eventuelle skader hans våpen gjorde.

De som har våpen bare som hobby,feks er med i skytterlag skulle ikke ha anledning til å ta disse våpnene med hjem, det skulle vere påbudt at ethvert skytterlag hadde sikker oppbevaring for disse, for hva skal du med et slikt våpen hjemme,det er bare på skytterbanen du har lov å bruke dette .

PS: Ja jeg er jeger selv.

Lenke til kommentar

jeg driver med skyting, og mener at lovene burde være rimlig strenge på akkurat dette. ved misbruk av våpen vil disse enkeltindividene sette en hel sport i fare, og ødelegge for mange uskyldige. dessverre er disse våpenskapene overpriset som det blir nevnt her, men hvis man har behov for våpen er dette virkelig noe man kan påkoste seg.

 

jeg gir strenge våpenlover tommelen opp!

Lenke til kommentar

Jeg har den holdningen at hva er vitsen med rettigheter når de hovedsaklig beskytter de skyldige, og lover når de hovedsaklig rammer "vanlige" folk ? Så for meg er han en hverdagshelt.

 

Skrev egentlig et langt innlegg som forklarte hvorfor jeg hadde denne holdningen, men kom frem til at det ikke passet her på forumet.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...