Gå til innhold

Are Fosjord, en hverdagshelt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke problemet. Om han ikke har noe å skjule, gjør det vel ikke noe? En kontroll kan da ikke ta lang tid? Og det er da ikke snakk om en gang i uka heller? Dessuten: "Etter våpenlovens paragraf 27 skal våpenkontroll i private hjem kun skje etter forhåndsvarsel. Våpeninnehaveren skal være varslet minst 48 timer før kontrollen skal foregå."

 

Off topic: Jeg anarkikommunist? Jeg har prøvd å forklare deg hva jeg står for tidligere, men du avviste meg. Så vennligst hold de konklusjonene for deg selv, om du ikke vil høre på hva jeg har å si. :hmm:

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg ser ikke problemet. Om han ikke har noe å skjule, gjør det vel ikke noe?

Du har nettopp gitt argumentet for alle de som klager på Patriot Act. Takk.

Lenke til kommentar

Poenget her er at hvis man skal ha våpen, må politiet kunne kontrollere dette. Det er et gode å ha våpen, ingen rettighet.

 

Hvis man har våpen, og ikke vil la politiet sjekke om oppbevaringen følger kravene, så syns jeg man ikke fortjener å ha våpen.

 

Dette blir på en måte en avtale man godkjenner ved å ha våpen.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet. Om han ikke har noe å skjule, gjør det vel ikke noe?

Du har nettopp gitt argumentet for alle de som klager på Patriot Act. Takk.

Vi snakker om våpen Seixon, hvis en person kjøper 100l saltsyre og masse alluminium syns jeg politiet kan ta seg en tur å sjekke hva han driver med.

 

Hvis man har fått tillatelse fra staten for å få våpen, syns jeg staten burde kunne sjekke om de følger kravene...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Ja, det å kunne sjekke om folk har ulovlige våpen i huset på 48 timers varsel er det samme som å kunne fengsle folk uten grunn :roll:

Tillater Patriot Act det? Hm, det var nytt for meg. :laugh:

Lenke til kommentar

Ifølge våpenloven så skal du sikre våpenet tilstrekkelig at ikke noen kan bare gå rett inn og ta det. Det skal være innelåst i et våpenskap slik at det er vanskelig å ta våpenet... Det er en god lov, fordi da slipper man store tragedier som at et barn leker seg med en pistol den finner i en skuff... Det finnes faktisk idioter som bare slenger et ladd våpen, selv om at det er unger som springer i huset...

Lenke til kommentar
Disse ekstremt tunge skapene som er egentlig veldig billige on enkle konstruksjoner er rådyre. Det ble de plutselig etter denne loven tredde i kraft.
Pga at skapene er dyre så skal ikke loven gjelde? Hva om et barn finner et ladd våpen i skuffen til faren sin? Synes loven er på sin plass, slik av vi slipper tragedier som at barn blåser av hodet sitt. Bedre å bruke en 1000 lapp på skapet enn 10000.- på en begravelse... All våpen i private hjem bør og skal være sikret mot at uhell skal skje.

 

Edit: et skap koster 2000.-. Synes ikke at det er en så stor pris å betale for at et liv ikke skal gå tapt...

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Synes det er morsomt å se annenrangs skapkommunister og totalitære skapninger nå kryper frem fra ethvert hjørne her på forumet. Klaaart vi må få overvåke og plage våpeneierne litt. Stå på!

Hva er det du egentlig mener? Mener du at det er rett at folk kan bare ha våpen liggende frem slik at unger kan leke seg med dem? Når du har et våpen i huset så ligger det et stort ansvar på deg som person at det våpenet ikke blir brukt galt. Hadde det ikke vært for loven så hadde vel noen idioter ikke sikret våpenene...

Lenke til kommentar
Disse ekstremt tunge skapene som er egentlig veldig billige on enkle konstruksjoner er rådyre. Det ble de plutselig etter denne loven tredde i kraft.
Pga at skapene er dyre så skal ikke loven gjelde? Hva om et barn finner et ladd våpen i skuffen til faren sin? Synes loven er på sin plass, slik av vi slipper tragedier som at barn blåser av hodet sitt. Bedre å bruke en 1000 lapp på skapet enn 10000.- på en begravelse... All våpen i private hjem bør og skal være sikret mot at uhell skal skje.

 

Edit: et skap koster 2000.-. Synes ikke at det er en så stor pris å betale for at et liv ikke skal gå tapt...

som sagt grei nok tanke.

poenget mitt var egentlig at det ikke er så rart at folk ikke holder denne loven når disse skapene er ekstremt tunge (finnes da mye enklere måter å sikre et våpen mot barn på) og at de er tilsynelatende billige, men prisene ble skutt i været etter denne loven kom.

personlig ser jeg ingen grunn til å ha et digert tungt skap for å sikre våpen.

Lenke til kommentar

Hvis problemet er at de ikke overholder loven, så burde de ikke ha våpen.

Et våpen man har hjemme for beskyttelse er mer sannsynlig å drepe/skade et familiemedlem enn en kjeltring.

 

Våpen i Norge burde man ikke ha til beskyttelse, desto færre våpen i sirkulasjon, desto bedre. Og hvis man er en som har det, ja da burde politiet kunne sjekke om man oppbevarer det sikkert.

 

Det er et privilegium å ha våpen. Da må man godta noen rettningslinjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...