Gå til innhold

AMD Athlon 64 2800+


Anbefalte innlegg

K8T:

VIA Hypervision 4-in-1 4.49v

 

nForce2:

nForce2 All-in-one v2.02

 

i8750:

Intel Application Accelerator v2.2

Intel Chipset Utility 4.0.1003

 

Felles:

Detonator 43.45

 

Hvorfor blir det egentlig brukt så gamle drivere?

Av den enkle grunn at vi er nødt til å ha like drivere som vi har brukt med andre prosessorer for at sammenligningsgrunnlaget blir rett. Hvis vi f.eks. skal bytte skjermkortdrivere så må vi teste alle tidligere prosessorer som vi ønsker å sammenligne med på nytt, og det har vi ikke mulighet til.

 

Kan forøvrig informere om at vi med de nye testrutinene som nevnes i testen så vil nye og oppdaterte drivere selvsagt brukes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig å lese at artikkelforfatteren mener at A64 2800+ er den siste spikeren i kisten for Socket A plattformen. Hvis jeg ikke husker feil ble XP3200+ (den siste K7 prosessoren med høyest ytelse) lansert i mai for over ett år siden.

 

Men likevel interessant å se at XP3200+ henger godt med fremdeles (med over 5 år gammel prosessorteknologi) - så det er vel neppe prosessoren som er den store flaskehalsen i dagens systemer.

Endret av frans
Lenke til kommentar
Artig å lese at artikkelforfatteren mener at A64 2800+ er den siste spikeren i kisten for Socket A plattformen. Hvis jeg ikke husker feil ble XP3200+ (den siste K7 prosessoren med høyest ytelse) lansert i mai for over ett år siden.

Det har jo aldri vært noen tvil om at A64 har vært bedre enn A-XP, men problemet har vært den store prisforskjellen, og den har holdt liv i A-XP fram til nå. Med A64 2800+ på markedet, og muligens også 2600+ etter hvert så vil prisargumentet være nesten borte (med mindre du kjøper en PC til din mor som bare skal skrive brev og betale regninger på nett), og Socket A avgår med døden. Vil tippe at innen årsskiftet vil det begynne å bli svært lite utvalg av både CPU-er og hovedkort for Socket A i butikker rundt omkring.

Lenke til kommentar
Var ikke fornøyd med den...

 

Hvertfall hvis man skal klokke...  :thumbdown:

Husk på at dette var en C0 stepping da...

Og at den ble testet på et hovedkort med VIA K8T800 chipsett. Som Falcon_ sier, vil den sannsynligvis klokke mye bedre på f eks et nForce3 250.

Endret av Mongster
Lenke til kommentar
Socket 754 er mer fremtidsrettet enn det vi tror, ser ikke helt for meg at det blir solgt så mange lavpris maskiner fra HP, Dell (?) osv med Socket 939 når Socket 754 hamler opp med P4 helt greit.

:yes: Det stemmer nok bra. Ingen har ennå sagt noe om når Socket 754 kommer til å stoppe.

 

Men jeg stusser litt på Benchmarkene av Athlon64 3200+. De er jo i svært mange tilfeller dårligere enn 3000+'en. Det strider jo egentlig mot all logikk. Er dere 110% sikre på at innstillinger eller testoppsett var forskjellige? Prøvde dere å undersøke årsaken til disse merkelige resultatene?

 

Jeg stusser også litt over uttalelsen om at "dette er siste spiker i kista for SocketA". Hvor mange ganger har ikke dette blitt sagt? Denne gangen er det siste spiker, nei denne gangen er definitivt siste spiker, nei denne gangen er ennå mer sisteste spiker i kista osv.... Jeg tror faktisk at SocketA ennå kommer til å leve i beste velgående i budsjettmarkedet relativt lenge. Klart Athlon64 2800+ er med på å senke entry-prisen og dermed setter ennå en spiker i kista, men det er langt i fra siste spiker. For å sette absolutt siste spiker, så tror jeg prisen må ned på dagens duron-nivå, altså rundt 3-400kr, og det er lenge til, trolig rundt 1 år.

Lenke til kommentar
Spør igjen:

 

Hvorfor tester dere ikke 64bit teknologien?

Se hvilken ytelses-boost det gir.

:yes: Windows XP 64 bit Beta er jo tilgjengelig allerede, samt div. Linux distroer i 64-bit utgave...

 

EDIT: Og så finnes det en patch til Unreal Tournament 2003...

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Spør igjen:

 

Hvorfor tester dere ikke 64bit teknologien?

Se hvilken ytelses-boost det gir.

:yes: Windows XP 64 bit Beta er jo tilgjengelig allerede, samt div. Linux distroer i 64-bit utgave...

 

EDIT: Og så finnes det en patch til Unreal Tournament 2003...

Riktig!

 

Jeg må jo bare spørre, for hvem vil vel kjøpe en prosessor som har støtte for 64 bit når de ikke får bruke det, eller vet hvilken ytelsesøkning det gir (litt ironisk setning)

 

Jeg vet ikke hvilken økning det vil gi i f.eks spill. 10%, 70%?

Greit med en liten pekepinn.

Lenke til kommentar
Hvorfor tester dere ikke 64bit teknologien?

Se hvilken ytelses-boost det gir.

Fordi vi ikke har fått i gang noen særlige tester med Linux (i likhet med stort sett alle andre nettsteder), og Windows 64-bit er kun ute i beta med umodne drivere. samtidig er det knapt nok programmer som har støtte for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...