Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gainward Nordic Newsletter SPAM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tipper uansett at noen får sparken(burde hvertfall) :)

Personlig synes jeg det er litt drøyt å sparke noen pga en tastefeil, feil kan skje, og selv om det er kjedelig, så er det ikke verdens undergang, slik som noen gir inntrykk av.

 

AtW

Faktisk er det ikke uvanlig at bedrifter holder ansatte ansvarlige for ALLE eposter som blir sendt fra egen konto. Dvs at dersom du eller andre sender en epost med din konto til "feil" person med ett gitt innhold kan det være oppsigelsesgrunn. Man er altså i et slikt tilfelle ikke bare ansvarlig fra alt som en selv sender fra egen konto, man er også ansvarlig for at andre ikke gjør det eller får sjansen til å gjøre det. Dette er en av årsakene til at man ikke bør dele passord med andre og helst bytte det med visse intervaller og hvertfall i bedrifter som kjører denne policyen. Vil påstå at 200+ feilspam faller inn her :)

 

Dog etterforsker man nok emailen nøye før man går så langt dersom ansatte ikke vedgår selv, de fleste mailservere er vel ikke helt vantette og man kan sef ikke klandres for evnt virus etc som måtte generere slike emailer. Man kan vel også sende mailer med falsk avsender email, men dette er somregel enkelt å avsløre.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
tipper uansett at noen får sparken(burde hvertfall) :)

Personlig synes jeg det er litt drøyt å sparke noen pga en tastefeil, feil kan skje, og selv om det er kjedelig, så er det ikke verdens undergang, slik som noen gir inntrykk av.

 

AtW

Faktisk er det ikke uvanlig at bedrifter holder ansatte ansvarlige for ALLE eposter som blir sendt fra egen konto. Dvs at dersom du eller andre sender en epost med din konto til "feil" person med ett gitt innhold kan det være oppsigelsesgrunn. Man er altså i et slikt tilfelle ikke bare ansvarlig fra alt som en selv sender fra egen konto, man er også ansvarlig for at andre ikke gjør det eller får sjansen til å gjøre det. Dette er en av årsakene til at man ikke bør dele passord med andre og helst bytte det med visse intervaller og hvertfall i bedrifter som kjører denne policyen. Vil påstå at 200+ feilspam faller inn her :)

 

Dog etterforsker man nok emailen nøye før man går så langt dersom ansatte ikke vedgår selv, de fleste mailservere er vel ikke helt vantette og man kan sef ikke klandres for evnt virus etc som måtte generere slike emailer. Man kan vel også sende mailer med falsk avsender email, men dette er somregel enkelt å avsløre.

Hvorfor tror du at dette er gjort av utenforstående? Har gainward sagt noe om dette? Såvidt jeg kan bedømme, er det mest sannsynlige at e-mail-provideren har feilkonfigurert e-mail-systemet, slik at all mail inn til "ofisielle adreser" blir videresendt til mailinglista. Såklart kan de si opp folk for dette, men jeg synes det er drøyt, greit at det er en relativt grov tabbe, men det skal ikke så mye til å få det til.

 

AtW

Lenke til kommentar
tipper uansett at noen får sparken(burde hvertfall) :)

Personlig synes jeg det er litt drøyt å sparke noen pga en tastefeil, feil kan skje, og selv om det er kjedelig, så er det ikke verdens undergang, slik som noen gir inntrykk av.

 

AtW

Faktisk er det ikke uvanlig at bedrifter holder ansatte ansvarlige for ALLE eposter som blir sendt fra egen konto. Dvs at dersom du eller andre sender en epost med din konto til "feil" person med ett gitt innhold kan det være oppsigelsesgrunn. Man er altså i et slikt tilfelle ikke bare ansvarlig fra alt som en selv sender fra egen konto, man er også ansvarlig for at andre ikke gjør det eller får sjansen til å gjøre det. Dette er en av årsakene til at man ikke bør dele passord med andre og helst bytte det med visse intervaller og hvertfall i bedrifter som kjører denne policyen. Vil påstå at 200+ feilspam faller inn her :)

 

Dog etterforsker man nok emailen nøye før man går så langt dersom ansatte ikke vedgår selv, de fleste mailservere er vel ikke helt vantette og man kan sef ikke klandres for evnt virus etc som måtte generere slike emailer. Man kan vel også sende mailer med falsk avsender email, men dette er somregel enkelt å avsløre.

Hvorfor tror du at dette er gjort av utenforstående? Har gainward sagt noe om dette? Såvidt jeg kan bedømme, er det mest sannsynlige at e-mail-provideren har feilkonfigurert e-mail-systemet, slik at all mail inn til "ofisielle adreser" blir videresendt til mailinglista. Såklart kan de si opp folk for dette, men jeg synes det er drøyt, greit at det er en relativt grov tabbe, men det skal ikke så mye til å få det til.

 

AtW

Nei, tror ikke det er utenforstående. Kan være alt fra en tastefeil til noen som ikke kommer overens på kontoret ELLER ett angrep utenfra. Poenget mitt er at dersom det er en "tastefeil" er det en ganske grov feil.

Lenke til kommentar

lol kjønner ikke at dere klager på at dere fikk 150-300 mail fra samma sted , er jo utrulig enkelt og slette det , dte kommer sikert ikke til og skje igjen.

 

har en mail adresse som jeg får 400mail daglig spam på (brukes ikke lenger men den er der hehe) bruker den får og få laget bedre spam filtre, uansett 300 mail sletter man jo fort me dog sortere listya etter adresse og merk og slett er jo ikke akuratt som om man må sitte og slette en og en.

 

uansett er jo så klart litt driti ut av gainward.

Lenke til kommentar

Nå kom det en "vi-beklager-så-mye"-mail

 

Dear recipient,

 

Let us start by apologizing to you for the inconvinience that you have suffered

by the unintended mail burst in your inbox during the last weekend. This was not

by any way intentional from Gainward nor from Levonline. Levonline is the ISP

for this mailing list.

 

Please see the bottom of this E-mail for further unsubscription details.

 

The problems was caused by an configuration error which occurred when the

mailing list software was upgraded by Levonline. This made it possible for all

the members of the list to post messages to the mailing list. A number of

replies generated a lot of mails to all subscribers of the list. The

configuration that usually stops this to happen was lost during the upgrade.

Levonline is currently putting every single resource to find out a solution on

how a thing like this will not be able to occur again. Levonline sincerely hopes

that this issue has not caused any great damage to Gainward.

 

Gainward Nordic has for the last couple of years been using Levonline as a

service provider for their web, mail and mailing list and is very pleased with

Levonline's service and hope that Gainward will be able to continue this

cooperation in the future as well.

 

In regards to the question how mail addresses in our mailing list where

obtained; Gainward can inform that registration to the list is possible in three

different ways.

- By participating in any previous competitions that was hosted by Gainward

Nordic.

- Through registration on Gainwards forum

- Through the registry form on the Gainward website.

 

Non of the addresses have been retrieved from any external mail address

supplier. The registry of addresses were re-imported to the mailing list during

the configuration of the mailing list; due to this, some of the previously

unsubscribed addresses may unfortunately have been added again.

 

Best regards.

Torkel Nyberg   Miro Novosel

Managing Director   Managing Director

Levonline AB    Gainward Nordic

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Nå kom det en "vi-beklager-så-mye"-mail

 

Dear recipient,

 

Let us start by apologizing to you for the inconvinience that you have suffered

by the unintended mail burst in your inbox during the last weekend. This was not

by any way intentional from Gainward nor from Levonline. Levonline is the ISP

for this mailing list.

 

Please see the bottom of this E-mail for further unsubscription details.

 

The problems was caused by an configuration error which occurred when the

mailing list software was upgraded by Levonline. This made it possible for all

the members of the list to post messages to the mailing list. A number of

replies generated a lot of mails to all subscribers of the list. The

configuration that usually stops this to happen was lost during the upgrade.

Levonline is currently putting every single resource to find out a solution on

how a thing like this will not be able to occur again. Levonline sincerely hopes

that this issue has not caused any great damage to Gainward.

 

Gainward Nordic has for the last couple of years been using Levonline as a

service provider for their web, mail and mailing list and is very pleased with

Levonline's service and hope that Gainward will be able to continue this

cooperation in the future as well.

 

In regards to the question how mail addresses in our mailing list where

obtained; Gainward can inform that registration to the list is possible in three

different ways.

- By participating in any previous competitions that was hosted by Gainward

Nordic.

- Through registration on Gainwards forum

- Through the registry form on the Gainward website.

 

Non of the addresses have been retrieved from any external mail address

supplier. The registry of addresses were re-imported to the mailing list during

the configuration of the mailing list; due to this, some of the previously

unsubscribed addresses may unfortunately have been added again.

 

Best regards.

Torkel Nyberg   Miro Novosel

Managing Director   Managing Director

Levonline AB    Gainward Nordic

Hehe...samme fikk eg :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...