Gå til innhold

ny cpu!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har akuratt kjøpt meg ny cpu (AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton) , men sliter med å instalere den.

jeg har soltek sl-75frn2-rl hovedkort men får opp feilmelig når jeg instalere den (feil bios instilling el).

etter en stund så låser den seg og går i svart.

er det noen som vet om jeg i heletatt kan kjøre denne prossesoren på dette hovedkortet og evnt. hvilke instillinger jeg må ha!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk

Jeg justerte FSB til 166 men finner ingen multiplier?

Denne gangen viste pc i oppstart at den var AMD 2800 MHz men den krasjet før windows kom opp. noen ideer?? har tydlighvis tatt meg vann over hode :roll:

Skrevet
jumper???? :hmm:

Har du 333mhz (166) er det ikke dette, jeg bare nevnte det fordi jeg på mitt hovedkort må stille på jumpere om jeg skal ha fra 100mhz til 130mz osv i intervaller til 200mhz.

Skrevet

Velg Advanced Chipset Features i BIOS. Øverst står det System Performance. Sett den til user defined/manuell. Velg CPU Interface. Her bør det være noe som heter user defined/manuell eller no. Velg det. Da bør du få opp noe som heter multiplier på menyen. Den skal stå på 12,5 og FSB Frequency skal stå på 166. Memory Frequency kan du sette til 100%, så den kjører synkront/likt med prosessoren.

Manual til hovedkort (hvis du ikke har det) finner du HER

2800MHz er altfor mye, da er det ikke rart den kræsjer. Rart at den booter i det hele tatt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...