Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med trådløst nettverk!


Anbefalte innlegg

Sliter her... Har et trådløst nettverk som har funka veldig bra inntil nylig.

 

Etter å ha sittet på en trådløs hub hos en kompis av meg kommer jeg tilbake til mitt eget nettverk, og da kommer jeg ikke inn på mitt trådløse nettverk hjemme. Forsøkte reinstallere kortet, og lastet ned nye drivere, men nå kommer kortet opp som "Trådløs nettverkskobling 2 - ikke tilgjenglig" i nettverkstilkoblinger.

 

Lurer på om det er noe med at jeg fikk tildelt en ny ip fra den andre huben hos kompisen min, og at den ikke har klart å frigi denne når jeg forsøker å logge på min egen hub. Jeg veit ikke hvordan jeg fixer dette uansett... noen som kan?

 

Jeg sitter på laptop og har et 3com kort av typen 3crwe154g72

 

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har kjørt på med relese av ip og hele pakka...

 

men det står medie frakoblet på det trådløse nettverkskortet når jeg gjør dette. Likevel står det at enheten fungerer som den skal i egenskaper for nettverkskortet.

 

Jeg er helt lost her..

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Vet ikke om det har noe hensikt med traadlost nettverk. Men hvis du har TP nettverk, saa kan du jo alltid Enable nettverket ditt fra Windows2k (XP?).

 

Hoyre-klikk paa My network places -> Properties

Hoyre-klikk paa Local Area Connection ->Enable

 

Er det mulig aa gjore det paa det traadlose nettverket ogsaa?

 

Eventuelt for aa koble deg inn paa det traadlose nettverket saa maa du som regel oppgi navnet paa nettverket (Det er vel gjoret inne paa driveren eller software til den traalose adapteren). Det kan jo hende at navnet til nettverket ditt har gaatt bort?

 

Vel kom med en tilbakemelding om hvordan det gikk, kanskje det kan hjjelpe andre neste gang.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...