Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nok en gang må jeg bare få takke dere for all den gode og konstruktive (men også den mindre konstruktive!) tilbakemeldingen man får her på forumet, det er virkelig en STOOOR inspirasjon og pådriver til og fortsette/ferdigstille prosjekter og, ikke minst, starte på nye.

- Vær dere sikre på at nye prosjekter vil komme...... ;)

 

- Audun

 

 

 

Finnes det utdanning i å lage slike ting, casemods osv? Begynner å lure når jeg ser dine verk.....

Skolen kalles "livets skole" :p He! He!

 

Men litt seriøst også, man kan tilegne seg enorme mengder av kunnskap og ferdigheter bare ved å iakta andre og prøve seg frem selv. Jeg regner med at de aller fleste her har tilegnet seg sine datakunnskaper gjennom egenlæring og prøving/feiling prinsippet, man har tilegnet seg kunnskap utenfor skolen fordi vi har vært interessert og opptatt av temaet "data".

Den samme teknikken kan benyttes for å lære seg å arbeide med tre, elektronikk, mekanikk osv. Sug til deg av av andres erfaringer og råd og kast deg uti det selv. Alt jeg kan av elektronikk har jeg tilegnet meg ved å starte med å knuse radiostyrte biler og radioer med hammer...... :D Senere har jeg pløyd meg igjennom VK1 bøker lånt på biblioteket og guider på nettet på fritiden (jeg gikk almen på Steinerskolen).

 

Stå på, la deg inspirere! :thumbup:

 

 

 

...prøvde meg selv på noe lignende for noen mnd'er siden men kom meg aldri lengre enn til å få bygd selve kontrollpanelet.. (gir jo litt morro det også men, føles likevel ekstremt stusselig når jeg sammeligner det med dette du har utført..)...

Kontrollen er jo det viktigste!

Jeg bygde også bare kontrollen først, ble MANGE timer foran TV'en den måneden ja! :)

Nå er det jo bare å fortsette med kabinettet en gang du får ånden over deg.

Har ikke et lite bilde til oss vel.....?

 

 

...ps. er vel litt sent å fortelle om dette nå men kanskje andre kunne ha nytte av det, ultimarc selger også et produkt "minipac" som kobinerer både i-pac og opti-pac på et og samme kort, og ikke minst gjør det stresset med å koble sammen ledningene myye enklere: http://www.ultimarc.com/minipac.html

HVA! Den har jeg aldri sett før, finnes jo ingen direkte linker til den fra Ultimarcs hovedside jo!

Totalt sett er den også billigere enn en I-Pac og Opti-Pac tilsammen.

- Er forsåvidt glad jeg gikk for I-Pac og Opti-Pac i mitt første prosjekt, så har jeg fått erfare hvordan de er å jobbe med. Men Minipacen ser absolutt fristende ut å benytte i fremtidige prosjekter. (De kommer.....! ;) )

Takker for at du fikk ledet min oppmerksomhet i riktig retning!

 

 

Trearbeid er noe jeg ikke er god på, det har jeg merka før.. Prøvde å lage et kabinett i tre, alle mål osv var perfekte, men med en gang jeg satte saga i treet så ble alt skjevt og stygt, og derfor gidder jeg ikke prøve mer

DET er feil instilling altså! :mad: - Du MÅ prøve mer, alle kan få til alt bare man ikke gir opp etter første gang. - Jeg kan fortsatt ikke sage rett! :yes:

 

 

 

Men det er godt å se at NOEN kan sine saker og samtidig underholder mangfolder av andre personer

La deg inspirere, det ville gjort meg glad! :D

 

 

 

Eneste jeg savner nå er en aldri så liten update på hvordan malingen har gått

Ikke så værst faktisk, jeg har nu rullet ut to strøk på kontrollpanelet det betyr at jeg er ferdig med svartmalingen og kan kaste penslene LANGT vekk!

 

Neste skritt blir å velge ut hvilke motiver jeg skal gå for til syvende og sist. Kanskje dere skal få hjelpe meg..... :hmm:

 

 

Take care!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

God respons er jo viktig for å kunne drive på videre... Tviler på at han ville lagt ut så masse penger på dette prosjektet sitt hvis alle svarte: "Nei fy så stygt!" "Værste jeg har sett" osv...

 

God respons = Pågangsmot :yes:

Lenke til kommentar
...prøvde meg selv på noe lignende for noen mnd'er siden men kom meg aldri lengre enn til å få bygd selve kontrollpanelet.. (gir jo litt morro det også men, føles likevel ekstremt stusselig når jeg sammeligner det med dette du har utført..)...

Kontrollen er jo det viktigste!

Jeg bygde også bare kontrollen først, ble MANGE timer foran TV'en den måneden ja! :)

Nå er det jo bare å fortsette med kabinettet en gang du får ånden over deg.

Har ikke et lite bilde til oss vel.....?

 

Joda, et lite bilde av "mesterverket" (ehh :innocent: ) skal du nå få se

 

Men, jeg må si dette prosjektet ditt har vekket lysten i meg til å fortsette å (prøve) bygge et helt kabinett..

 

Anngående minipac'en; nei, de har av en eller annen grunn ikke linka til den fra hovedsiden, og det hadde de ikke når jeg kjøpte den for 1/2år siden heller :| men, man får jo bestillt den, bare man vet hvor bestille fra... Kanskje det ikke er meningen at "privatpersoner" skal kunne kjøpe den eller noe...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg vil bare komme med ros for prosjektet ditt! Superbra dokumentasjon, og ispirasjon for alle. :yes:

 

Jeg synes også det er veldig gøy at det er flere i Norge som driver med, og har stor interesse for akkurat dette.

 

Jeg har selv brukt høsten inne i garasjen for å lage noe lignende. Jeg begynte i august, og ble ferdig for noen uker siden. Bilde av den finner du HER ! Den er nesten i daglig bruk, og er meget gøy å spille på! ;)

 

 

Gleder meg til å se ditt ferdige resultat, og lykke til videre!

 

 

Med vennlig hilsen

Geir Morten Sakshaug

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hei!

 

Jeg vil bare komme med ros for prosjektet ditt! Superbra dokumentasjon, og ispirasjon for alle.  :yes:

 

Jeg synes også det er veldig gøy at det er flere i Norge som driver med, og har stor interesse for akkurat dette.

 

Jeg har selv brukt høsten inne i garasjen for å lage noe lignende. Jeg begynte i august, og ble ferdig for noen uker siden. Bilde av den finner du HER ! Den er nesten i daglig bruk, og er meget gøy å spille på!  ;)

 

 

Gleder meg til å se ditt ferdige resultat, og lykke til videre!

 

 

Med vennlig hilsen

Geir Morten Sakshaug

WOW! Den var jo like kul den da... Det eneste prosjektet på hele HW.NO nettverket som er bedre må være Snekker'n sin pc, den ER (jeg skrev "VAR" her! fy meg!) digg... Nummer 2 på "listen" måtte vært denne, stå på DrSpawn

 

[sMILEY-ABUSE]

 

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup: :thumbup: :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

 

[/sMILEY-ABUSE]

 

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Joda, et lite bilde av "mesterverket" (ehh  :innocent: ) skal du nå få se

 

Men, jeg må si dette prosjektet ditt har vekket lysten i meg til å fortsette å (prøve) bygge et helt kabinett.....

Herlig!

- Stå på, du har et godt utganspunkt når du har bygget deg det panelet, nå har du erfaring og kan ta fatt på den neste utfordringen....KABINETT! :yes:

 

Hjelper deg mer enn gjerne om det skulle være noe du lurer på underveis!

 

 

....Anngående minipac'en; nei, de har av en eller annen grunn ikke linka til den fra hovedsiden, og det hadde de ikke når jeg kjøpte den for 1/2år siden heller :| men, man får jo bestillt den, bare man vet hvor bestille fra... Kanskje det ikke er meningen at "privatpersoner" skal kunne kjøpe den eller noe...

Jeg ser her klart for meg fordelene ved å bruke en slik en i fremtidige prosjekter, jeg bestiller sikkert en eller to om ikke så lenge, har noen ideèr som roter rundt oppe i bakhodet! :D

 

 

 

....Jeg synes også det er veldig gøy at det er flere i Norge som driver med, og har stor interesse for akkurat dette.

Helt enig, miljøet er ikke stort (enda), men det finnes absolutt. Tror nok flipperfolka har et mer åpent forhold til hobbyen sin, de synes bedre iallefall!

- Holdt på lenge eller?

 

Jeg har selv brukt høsten inne i garasjen for å lage noe lignende. Jeg begynte i august, og ble ferdig for noen uker siden. Bilde av den finner du HER ! Den er nesten i daglig bruk, og er meget gøy å spille på!

Dette ser skikkelig pro ut, all ære til deg for det prosjektet!

Planer om flere eller?

 

 

- Og nå over til en liten oppdatering på tingenes tilstand i øyeblikket:

 

Som nevnt tidligere i tråden, så gikk jeg til innkjøp av billig spraymaling på Biltema, men som jeg skal vise dere her er ikke dette jeg vil anbefalle andre om å gjøre!

 

mini-UltiMAME_278.jpg

Jeg markerte opp, maskerte og satte igang med den røde malingen, men det skulle vise seg at det som kom ut av boksen var en stygg rustrødaktig gusjete farge, slettes ikke ferrarirød slik som den utga seg for å være! :angry:

 

Ok, skaden var skjedd og jeg tenke som så at det bare var å kjøre løpet ut å se hvordan ting tik seg ut til syvende og sist......

 

Men hva skjer etter 12 timers tørking? -Jo, malingen flasser av i store flak, bare å pirke litt forsiktig med neglen så raser den av!!! :realmad:

 

mini-UltiMAME_282.jpg

INGEn Biltemalakk på meg igjen nei!!!

 

 

Siden dette lille tibakeslaget her jeg fått pusset ned kontrollpanelet og gitt det to nye strøk med sort. Jeg tror jeg, istedetfor spray, skal benytte meg av vanlig maling til endel av dekoren. Evt kjøpe noe DYR lakk med KVALITET! :thumbup:

 

 

That's it for i kveld/natt

 

- Zzzzzz..... :)

Lenke til kommentar

grunning, grunning og atter grunning.

all lakk jeg noensinne har brukt siter skikkelig bare en forbreder grunnflata bra nok. tilog med europris lakk blir bra. tok meg god tid med masse sandpapir og en del bokser lakk, og det ble steike bra resultat. nice and shiny. selv om de tydligvis ikke kan forsjellen mellom rød og oransj ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...