Gå til innhold

problemer med 160 GB HD på hovedkortet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette funka ikke det sto noe om på oppgardering av bios at de hadde hevet sperra på 137 gb på raid men jeg vet ikke om dette gjelder også ide kontrolleren og ikke bare raid kontrolleren på hovedkortet. for det som sto på linken funket ikke nå. men linkene på hjemmesiden til abit funker ikke noen som har noen andre sider de går ann og laste ned bios til abit kd7-raid på???

Lenke til kommentar

prøv på www.abit.com.tw

jeg har samme HK i min nr 2 pc, og den skal klare større enn 137gb uten problemer med nyere bios

 

og bios burde da oppgradere både ide og raid (raiden er jo også ide) så vidt jeg vet, last ned nyeste bios du og flash i vei

 

det leteste er å legge den fila du laster ned i en mappe på HDD og så kjøre den for å unpacke den, så bote i dos (med en disket) og så bare kjøre den fila som blir unpacka (det følger med detajert info i en txt fil)

Lenke til kommentar
for det som sto på linken funket ikke nå.

Leste du alt

 

OBS: Hvis du først har formatert disken slik at du kun får opp 128GiB/137GB og fikser 48-bits addressering etterpå, må du inn og sette opp en partisjon til med den diskplassen du nå har fått tilgang til. Dette kan du gjøre i Kontrollpanel/Administrative Verktøy/Datamaskinbehandling (jeg har ikke norsk OS, så du får lete deg frem  )

(snarveien er Start/Run/compmgmt.msc)

 

Di manglende GB dukker ikke opp av seg selv når du kjører regfixen(48-bits addressering ).

 

Ser ikke ut som det er Biosen som er problemet.

http://www2.abit.com.tw/page/en/download/d...T_TYPE=Socket+A

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet var windows 2000 og etter jeg la inn winows xp og sp1 funka alt. biosen takla 160 gb men ikke windows 2000 med sp3. men jeg prøvde og legge det inn i regedit det dere sa først men det funka ikke i det heletatt på windows 2000, men jeg kommer vel til å spørre igjen når jeg får 2x200 GB men da må jeg sansynlig vis flashe biosen men jeg finner ingen nyere på nettet enn den jeg har.

Men mange takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...