Brack Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Vet ikke om jeg har lagt spørsmålet mitt under riktig kategori, men jeg satser på det Det jeg lurer på er om det er en mulighet for å reparere den ytterste lederen? Har hørt at det er mulighet for å bruke varmetrådreperasjon eller å skrape av litt på begge sider av "skaden" og lodden en ledning over. Noen som har forslag eller kan bekrefte/avkrefte tankene mine? Takk PS! Beklager for stort bilde....
Moltrez Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Har selv gjort dette mye på skolen. Du gjør som du sa : Quote "å skrape av litt på begge sider av "skaden" og lodden en ledning over." Det funker helt fint. Men pass på at du får kontakt da Lurt etter du har skrapet av litt å bruke sprit eller noe i den duren til å vaske vekk "smuss", slik at du får bedre kontakt. Håper det funker
Hårek Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Bare pass på ikke bruk for mye varme, har du ikke brukt en loddebolt før så er det lett å ødelegge mer. For mye varme gjør at lederene løsner fra underlaget. Bruk IrfanView http://www.irfanview.com/, bra gratisprogram for å skalere bilder.
stidz Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 sikker på at du ikke bare kan lodde da. skrape og lodde, var jo ikke så mye som var ødelagt
CastorFiber Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Noe som som regel er minst like lurt, er å trekke en ledning fra det ene loddepunktet til det andre, altså erstatte hele kobberbanen med en ledningsstump. Blir holdbart, og er minst like lett å gjøre!
sedsberg Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Man får kjøpt sånn sølv-lakk som er beregnet til nettopp slikt. Fåes hos en god den bilutstyrs-sjapper. Er samme som de bruker til å reparere varmetråder på bakruter. Bare pass på å maskér først.
Kalle_^ Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Kansje det er lettere å lode på sidene før lederne blir så tette. (Der vor lederne går på skrå) og ta ledning rett over der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå