Stian89 Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Noen som vet om en bra LCD skjerm til ca 5k +\-? Skjermen skal brukes til mye spilling, film osv, så den kan ikke ha noen store former for ghosting... Noen som veit om en eller?
Stian89 Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Skrevet 19. mai 2004 Ser denne grei ut? Den har en en responstid på 16millisekunder.... Er det veldig bra eller? Siden jeg spiller en del FPS spill, bl.a Far Cry, vil jeg merke noe ghosting da? Eller vil det gå helt fint. Ser at det finnes skjermer med 12ms også, men de er jo noe dyrere. Så hva tror dere folkens? En bra skjerm..? Btw, vet dere om noen andre skjermer til ca samme pris, men som kan være bedre?
bitte Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Du kan jo lese litt i de store LCD testene og se om du finner noen du liker der. LCD-test 1 LCD-Test 2 LCD-test 3
Stian89 Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Skrevet 19. mai 2004 Har skumma igjenom der tidligere, men jeg synes den dinside.no hadde omtalt så best ut, bl.a med tanke på prisen. Men hva tror du, bra skjerm den der på dinside.no, noe å satse på?
enden Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Vel, med en mer direkte link ser du at vi i test-teamet er helt enige med Dinside i at dette er en knall skjerm til spill
Audun265 Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Jeg selv ville anbefalt Samsung 173T, eller NEC 1760 NX some begge kom godt ut i test på hardware.no Samsung 173T kom faktisk best ut i test av 17" LCD skjermene. Og NEC 1760 NX på en andre plass. NEC 1760 NX har 16ms men noe mindre innsynsvinkel og noe mindre kontrast enn Samsung 173T, som har 25ms og 700:1 NEC 1760 NX koster noen hundre lapper mindre en Samsung 173T, men det er opp til deg hvem du vil ha, i forholdt til samk, om hvordan du vil den skal se ut og hva du har behov for, men jeg tror begge disse skjermen holder i masse vis
enden Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 (endret) samsungen kom ut best totalt sett, men skal du spille mye er ikke den noen reell konkurent. Som det står i konklusjonen skal du ikke se deg blind på disse utmerkelsene, da valg av skjerm kommer helt an på bruksområde og preferanser. Du vil aldri tape på å velge best i test, men det er ikke dermed sagt at den er best på alle områder. NEC-en er god, og det er mange diskusjoner om hvilken som er best av den og iiyamaen. Personlig heller jeg mot iiyamaen, mens Øivind Dahle heller mot NEC. NEC er bedre på fargegjengivelse for de som trenger dette, men iiyamaen er bedre i spill - begge deler er marginalt. Må bare legge til det jeg pleier å si. Jeg vet at responstid (ms) er in for tiden, men ikke bruk dette for å se hvilken skjerm som er best. Skjermer som er ISO 13406-2 setrifisert har krav til hvordan responstiden måles. Andre skjermer måler dette helt på måfå, og gir overhodet ikke sammenligningsgrunnlag. Selv på ISO 13406-2 sertifiserte skjermer skal man ta responstiden med en stor klype salt da dette kun måles i svart og hvitt. I farger kan panelet ha helt andre (og garantert høyere) tall, uavhengig av hva de måler i svart/hvitt Endret 20. mai 2004 av enden
danweb.cjb.net Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 jeg vil anbefale deg en NEC 1760NX. den skjermen er helt skjønn jeg har ikke merket noe etterslep i verken CS, BFV, BF1942 eller strategi, rollespill kan på det sterkeste anbefale denne skjermen
3dme Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 samsungen kom ut best totalt sett, men skal du spille mye er ikke den noen reell konkurent. Som det står i konklusjonen skal du ikke se deg blind på disse utmerkelsene, da valg av skjerm kommer helt an på bruksområde og preferanser. Du vil aldri tape på å velge best i test, men det er ikke dermed sagt at den er best på alle områder. NEC-en er god, og det er mange diskusjoner om hvilken som er best av den og iiyamaen. Personlig heller jeg mot iiyamaen, mens Øivind Dahle heller mot NEC. NEC er bedre på fargegjengivelse for de som trenger dette, men iiyamaen er bedre i spill - begge deler er marginalt. Må bare legge til det jeg pleier å si. Jeg vet at responstid (ms) er in for tiden, men ikke bruk dette for å se hvilken skjerm som er best. Skjermer som er ISO 13406-2 setrifisert har krav til hvordan responstiden måles. Andre skjermer måler dette helt på måfå, og gir overhodet ikke sammenligningsgrunnlag. Selv på ISO 13406-2 sertifiserte skjermer skal man ta responstiden med en stor klype salt da dette kun måles i svart og hvitt. I farger kan panelet ha helt andre (og garantert høyere) tall, uavhengig av hva de måler i svart/hvitt Denne skjermen skulle jo brukes til, flere ting,bla film,og øyvind sa jo at iyaamen bare var god til spilling,ikke noe annet. Mens nec skjermen var ganske god spilling og helt grei/bra på andre bruksområder?
enden Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Som sagt er Øivind og jeg litt uenige på dette området, men jeg skal innrømme at NEC-en er hakket bedre på fargegjengivelse. Uansett er samsungen uaktuell å sammenligne med disse to da trådstarter er på jakt etter en god spillskjerm
Ni kon Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Go Nec sier jeg da. NEC er den desidert sterkeste skjermprodusenten av LCD skjermer for tiden Den har mye bedre fargegjenngivelse. I spill er det helt minimale forskjeller mellom NEc og Iiyama.
Carnifex Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Er det mye ghosting på denne? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...F&CatID=&GrpID= Prisen virker i alle fall ikke ille
EasyRaider Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 (endret) Litt off-topic, men: Hvorfor er så mange LCD-skjermer 1280*1024? Det er jo 5:4 format, nesten kvadratisk. Sikkert fint til å lese tekst, men ikke akkurat optimalt til film eller spilling. Jeg kunne trenge en ny skjerm snart selv, men jeg vil ha 4:3 (16:9 kunne gått an, men spillstøtten er vel litt manglende). Til trådstarter: Hva med en CRT-skjerm? Hvis du har plass, gir dette fortsatt mest for pengene. CRT er også best til spilling: ikke noe etterslep (kun veldig få LCD kan sammenlignes), og du kan tilpasse oppløsningen til spillet (selvfølgelig mulig med LCD også, men da får du dårligere bilde). Endret 20. mai 2004 av EasyRaider
Stian89 Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Skrevet 21. mai 2004 Hvis jeg går for denne. Så skal den være helt grei til spill, sikkert godt nok for mitt bruk. Men er den også god å se film på? PS: Finnes det widescreen LCD? Isåfall, kunne det vært noe? Bra til film?
Stian89 Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Skrevet 21. mai 2004 (endret) Og hva med denne, som Carnifex antydet til. Er den noe bra, hvor høy MS er det? Det står jo ikke akkuratt mye om den. Men jeg må si at det frister litt med 19" edit: Sorry min feil, er vist 25ms, noe som er litt i meste laget for meg tror jeg. Endret 21. mai 2004 av Stian89
TomWhittaker Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Er det mye ghosting på denne? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...F&CatID=&GrpID= Prisen virker i alle fall ikke ille 19" lcd er ikke noe serlig til fps-spill....
stol Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Ser denne grei ut? Den har en en responstid på 16millisekunder.... Er det veldig bra eller? Siden jeg spiller en del FPS spill, bl.a Far Cry, vil jeg merke noe ghosting da? Eller vil det gå helt fint. Ser at det finnes skjermer med 12ms også, men de er jo noe dyrere. Så hva tror dere folkens? En bra skjerm..? Btw, vet dere om noen andre skjermer til ca samme pris, men som kan være bedre? jeg har denne skjemer og den duger helt greit til spilling
Stian89 Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Skrevet 21. mai 2004 psssst Stian 89 ...... ....Nec 1760 nx ....... Pris?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå