Gå til innhold

64 og 128 MB Radeon 9700 Mobility skjermkort


Anbefalte innlegg

Acer M6n har Radeon 9700 64 MB skjermkort mens ECS 556 har samme skjermkortet, men med 128 MB minne.

 

Jeg kan regne ut at der er 64 MB i forskjell på kortene ;) , men hvor stor er forskjellen i ytelse?

 

Bør forskjellen i minne på skjermkortene avgjøre valget mellom Acer M6n og ECS 556 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[quote name='bizarre' date='19/05/2004 : 09:57'] Tror det ikke er noen stor forskjell. Det eneste er at du kan sikkert ha høyere oppløsning med 128 MB kortene :)

biZaRRe [/quote]
Å få høy oppløsning skal ikke mye minne til. 12 - 13 MB i windows for 1600x1200@32. Men i spill så er minne greit å ha når man skal ha mye textures og slikt. I dag så er vel 64 MB et "must" og 128 er ikke så dumt. Man bør tenke litt mer fremtidsrettet når det gjelder bærbare maskiner. 256 MB på et skjermkort derimot er ikke så mangen program som bruker av, spesielt ikke hos hjemmebrukeren (ikke å finne på bærbare maskiner da). Vi får se om DOOM III vil sluke noen MB ;)

Men når det gjelder ytelse generelt så har minne ikke så mye å si visst man sammenligner GF2MX med 64 MB minne og Radeon 9700 med 64 MB minne.

Uansett høres Mobility Radeon 9700 meget kjekt ut å ha i en bærbar PC!
Lenke til kommentar
Tror det ikke er noen stor forskjell. Det eneste er at du kan sikkert ha høyere oppløsning med 128 MB kortene :)

 

biZaRRe

Å få høy oppløsning skal ikke mye minne til. 12 - 13 MB i windows for 1600x1200@32. Men i spill så er minne greit å ha når man skal ha mye textures og slikt. I dag så er vel 64 MB et "must" og 128 er ikke så dumt. Man bør tenke litt mer fremtidsrettet når det gjelder bærbare maskiner. 256 MB på et skjermkort derimot er ikke så mangen program som bruker av, spesielt ikke hos hjemmebrukeren (ikke å finne på bærbare maskiner da). Vi får se om DOOM III vil sluke noen MB ;)

 

Men når det gjelder ytelse generelt så har minne ikke så mye å si visst man sammenligner GF2MX med 64 MB minne og Radeon 9700 med 64 MB minne.

 

Uansett høres Mobility Radeon 9700 meget kjekt ut å ha i en bærbar PC!

Det er akkurat det jeg mener :) de gamle gode matrox millienum kortene husker jeg klarte langt over 1600x1200 :)

Det er selvsagt i 3d jeg mener :) + at spillene som kommer blir utstyrt med mer tyngre textures. (eks. doom 3, Half-Life) :) Da er det veldig bra å ha mye minne på skjermkortet :)

Endret av bizarre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...