Gå til innhold

PsData.no Startet x800pro salg 17.mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig med alle som mener dette er et salgstrix...

Kan godt hende de som ikke synes dette er noe salgstrix ikke lar seg lure av sånt.

Men det er jo innlysende at flere bestiller hvis man feks tror man kan få kortet 17.mai istedet for 26 eller 30 som konkurentene oppga.

Hvis man ikke sjønner det må mann være bortimot sjukk i hue... Bu for Psdata :(

Lenke til kommentar
PS-Data vet ikke når de kan få kortene, derfor står det ubekreftet. denne datoen er som oftest den tidligste datoen de kan få varen inn på lager, at datoen blir oppjustert for hver eneste dag som går ligger i lagersystemet deres som automatisk justerer den etterhvert som tiden går.

Ja og så vidt jeg vet er det systemet til Hattelco og ikke PSData som styrer dette.

Dette er spekulativ markedsføring, om det er psdata, Hattelco eller Jesus som driver med dette skal være usagt.. MEN når det publiseres på psdata sine sider, så er det de som er ansvarlige. En kunde vil alltid tro at det er psdata som utgir denne informasjonen. Alle vet, inkludert psdata selv at kortene ikke annkommer på de datoene som de oppgir som et "kanskje", de går ut med dette "ubekreftet-våset" fordi jeg, deg og alle andre skal bli lurt til å tro at de får inn kortene før alle andre. Og dermed kjøpe det av de. Dette er direkte useriøst, og ikke helt ulikt endel andre useriøse bedrifter *host* Hilt *host* driver.

 

Sier ikke her at Psdata er useriøse, MEN denne type markedsføring er meget tvilsom!

 

Edit: enda ikke lagt meg så ikke flame norsken min ;)

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Syntes ikke PSdata er så ille her, de har fått en dato fra sin leverandør (Hattelco) om når de eventuelt tidligst kan få de. Legg ikke skylden på PSdata for dette.

 

Da er det mye værre med Pyton.no som i lengre tid har sagt følgende om Connect3D kortene: Bestillingsvare - 2 dager og det er misvisende markedsføring! PSdata er smågutt i forhold.

 

edit: beskyldte pcutstyr.no for dette i utgangspunktet, men så at jeg tok skammelig feil. Beklager til pcutstyr... :blush:

 

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
Syntes ikke PSdata er så ille her, de har fått en dato fra sin leverandør (Hattelco) om når de eventuelt tidligst kan få de. Legg ikke skylden på PSdata for dette.

 

Da er det mye værre med PCutstyr som i lengre tid har sagt følgende om Connect3D kortene: Bestillingsvare - 2 dager og det er misvisende markedsføring! PSdata er smågutt i forhold.

 

des,OUT!

 

poenget er jo da også å fortelle disse webshopene at dette er en praksis (automatisert eller ikke) som vi gjerne kunne vært forruten. Jeg har ikke peiling på hvem Hattelco er, tipper folk flest (som ikke nødvendigvis har peiling på hardware eller nettbutikker) bestiller fra der hvor det kommer tidligst (så sant de virkelig trenger produktet) OG da er det jo en tåpelig ting at flere webshoper (ikke bare psdata) oppgir slike datoer.

Lenke til kommentar

Merlin,tdk.

 

greit at dere skal kjøpe ati x800 kort,det har vel hele

forumet fått med seg får lenge siden.men lage masse poster om

når kortet kommer eller ikke.og hvor dårlig 6800 kortene er

sammenlingnet med x800.

og dere er snar og prate shit om nvidia så snart dere får sjansen..

 

tror jeg gir opp dette forumet snart,ville i så fall ikke vært

første gangen for meg(mr x)

 

er jo full krig her,ingen tør jo si at de skal ha 6800 kort

enten kjøper man ati er er med i clanen her,eller man blir overkjørt.

 

og skrive innlegg i "Skjermkort, skjermer" byr meg nesten imot.

går jo ikke ann skrive noe lengere.

 

tror jeg takker for meg,dette kan jeg leve uten... :confused:

Lenke til kommentar

akkurat hva har det med denne "ubekreftet" topicèn å gjøre?

 

Synest det blir for dumt at det i det hele tatt snakkes om "å være redd for å si at en skal ha 6800". Herreland dette er jo et forum med diskusjon og hvis noen Ati fan er litt mer høylytte enn andre nVidia fan, så betyr jo ikke det at en må "være med i den ene eller andre "gjengen" ".

 

 

jeg skal ha en X800Pro, ikke fordi det er best, men fordi det høres rått ut. samme som 6800Gt faktisk, bare det at jeg liker Ati bedre.

 

min personlige mening, har du en forskjellig mening så kan du værsågod si det du vil.

Lenke til kommentar
Merlin,tdk.

 

greit at dere skal kjøpe ati x800 kort,det har vel hele

forumet fått med seg får lenge siden.men lage masse poster om

når kortet kommer eller ikke.og hvor dårlig 6800 kortene er

sammenlingnet med x800.

og dere er snar og prate shit om nvidia så snart dere får sjansen..

 

tror jeg gir opp dette forumet snart,ville i så fall ikke vært

første gangen for meg(mr x)

 

er jo full krig her,ingen tør jo si at de skal ha 6800 kort

enten kjøper man ati er er med i clanen her,eller man blir overkjørt.

 

og skrive innlegg i "Skjermkort, skjermer" byr meg nesten imot.

går jo ikke ann skrive noe lengere.

 

tror jeg takker for meg,dette kan jeg leve uten...

 

Jeg hadde faktisk planer om og kjøpe et 6800tg før jeg ser i en annen tråd at i motsetning til de kortene som var sendt til testing, så hadde gt versjonen 12 pipelines.

6800 kortene er absolutt ikke dårlige og knuser ati totalt i de fleste open gl spill.

Derimot har ati store fordeler med aa og af.

Hvis du synes inleggene mine er irriterende, si ifra så skal jeg slutte.

Lenke til kommentar

ubekreftet

26.05.200

 

I dag har de f----- skrevet dette. Bare så alle vet det er det ingen webshop som praktiserer dette, jeg har sjekket fordi jeg skall kjøpe x800pro, holdte på å legge inn en bestilling fordi de var de eneste som haddet 17. mai som antatt dato. (for nye lesere, ps data har brukt "ubekreftet" på x800pro kortet hver dag fra 17 til i dag 26, detter er forøvrig det eneste produktet de gjør dette på sikkert pga fortjenesten og etterspørselen, de brukte også denne metoden på 9800pro)

 

OM enkelte ikke klarer å se at dette er en metode, siterer meg selv: produktet koster 4000 til 6000 kr med stor fortjeneste, det er med andre ord en gull gruve for de halvstore webshopene. Dette har ikke med skjørtene til mor og gjøre, jeg forstår dette ytrykket motsatt faktisk, er du så naiv at du ikke ser at psdata tjener på dette naiv=være i skjørtene til mor.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Webshoper bruker ofte "ubekreftet"-datoer når de hverken har varen på lager eller har bestilt varen fra leverandør. Dette gjelder ofte dyrere varer eller varer som sjelden blir solgt.

 

Så, når en person bestiller varen, vil webshopen bestille hos sin leverandør, og forutsatt at leverandøren har på lager får man varen CIRKA rundt den datoen som stod. Selvfølgelig er det slingringsmonn, men ubekreftet-datoen gir ihvertfall en pekepinn på hvor lang tid man må vente.

 

Komplett Data gjør det på samme måten, bare at de skiller mellom varer som er bestilt med ubekreftet leveringsdato og varer som ikke er bestilt og som ikke blir bestilt før DU bestiller den hos Komplett.

 

PS Data ser ut til å bruke en ukes leveringstid på de fleste varene, mens enkelte spesialvarer kan ha lengre leveringstid. Dette er helt OK!

 

Så til dere som kaller dette ulovlige salgstriks osv, gå på nærmeste matbutikk og anmeld dem for lure dere ved å plassere godteri og aviser ved kassa, anmeld naboen som vasker bilen (Det er sikkert et luretriks!), klag inn TV2 til forbrukerrådet fordi de "frister" deg med klipp fra neste episode av Hotell Cæsar...

 

 

 

-Jørn

Lenke til kommentar
psata er nok ikke alene om dette, pcutstyr, mpx mfl. Driver med akkurat det samme, men det er for dårlig at en seriøst aktør prøver å lure til seg kunder.

Det at datoen er misledene betyr ikke nødvendigvis at den settes bevisst for å lure til seg kunder.

Hattelco setter som regel en uke leveringtid på nye varer og bestilling vil normalt straks bli bekreftet med en dato, men det er tilfeller der dette tar tid og derfor viser den en dag frem for hver dag som går.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
OM enkelte ikke klarer å se at dette er en metode, siterer meg selv: produktet koster 4000 til 6000 kr med stor fortjeneste, det er med andre ord en gull gruve for de halvstore webshopene. Dette har ikke med skjørtene til mor og gjøre, jeg forstår dette ytrykket motsatt faktisk, er du så naiv at du ikke ser at psdata tjener på dette naiv=være i skjørtene til mor.

med stor fortjeneste, hva mener du da? tror du virkelig nettbutikker i dag kan ta mere enn maks 10% på slike produkter? hvis du har sånn utrolig peil på fortjenesten til de enkelte butikkene, kan du ikke vise meg noen kalkyler som viser dette?

Lenke til kommentar

Ubekreftet er ubekreftet. PSData antar en dato, dette er en kvalifisert gjetning basert på erfaringer fra leverandør, transporttid osv. Nye produkter kommer som regel alltid senere enn først antatt til lille Norge. Se bare på svart SE T630.

IKKE bestille ubekreftede varer for da kan du risikere og vente lenger enn forventet. Skjønner ikke at dette skal være noe problem.

Lenke til kommentar
om det er "kvalifisert gjetning" kan nok diskuteres. ville jo ikke trngt å triksa så mye og ofte med datoen hvis det var kvalifisert, eller hva?

Datoen baserer seg mest sannsynlig på input fra distributør/importør. Spiller ingen rolle hvilken dato det står sålenge den er ubekreftet. Er dette så vanskelig å skjønne folkens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...