Gå til innhold

PsData.no Startet x800pro salg 17.mai


Anbefalte innlegg

først viser jeg til en gammel post

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=242916&hl=

 

 

psdata i dag:

ubekreftet

25.05.2004

 

De startet på ubekreftet 17 mai og har bevist hevet datoen dag for dag, etter rykte fra min første post gjordet de det samme ed 9800pro. De bryter helt klart ikke noe lov her?, men å tjene mange salg på denne måten (som de må gjøre) er ikke for meg ærlighet som en webshop bør ha. Håper denne posten blir lest av mange inkl psdata ansatte slik at politikken med å skrive den virkelige antatte datoen på populære ting blir tatt mer seriøst (iriterte meg litt dette, venter på et x800pro kort, bestillingen ligger ikke inne hos psdata)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig!

Det må være en lov imot dette.

Dek najo ikke bare slenge en dato ut i lufta for og så utsette den hele tiden!

Minner meg forresten om en historie om en kamerat og abcmobil.no.

Han bestilte mobilen (SE T630). De hadde skrevet en dato mobilen kom inn som de hele tiden skiftet. Hvis du går inn nå står det ubekreftet leveringsdato. tåpelig!

Lenke til kommentar

Hvis dere er redde med at dette blir tull med dato og levering da IKKE BESTILL. Ikke plag her som bittre kommunister om lov som er eller burde gjøre forbudt på dette.

Samme som å prøve få TV stasjon ut av lufta når du enten kan bare slette kanalen fra TVet ditt eller hive TVen ut vinduen.

 

Bruk din egen fornuft og gi andre lov å bruke sin.

 

barnevakten,

Simon

Lenke til kommentar
er det ikke bare så enkelt at disse kortene er forsinket,og det er

jo ikke webshopene sine feil..

 

Nei men det er tåpelig og sette opp en dato i det hele tatt når de ikke hvet når kortet kommer. Jeg synes de skal sette en dato når de har fått bekreftet den.

 

Simon, ja hvorfor ikke bare hive pc'en ut av vinduet og gå ut på gata og danse....

Lenke til kommentar

Synes det er idiotisk at webshoper legger ut datoer som de selv vet at er totalt bogus. De skal selvfølgelig ha mest kunder som forhåndssbestiller eksklusivt fra dem. En ting har jeg lært, hvis ikke komplett har varene før psdata kommer de ikke på psdata men på komplett først, bare se på når X800pro kommer på komplett ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt problemet... det står UBEKREFTET! Hadde de forandret (dag for dag) en BEKREFTET dato ville jeg ha undret, men ikke ubekreftet. Det er systemet som har en buffer på X dager og flytter datoen en dag fram ettersom dagene skrider fram... helt til de får en bekreftet dato. Vil kanskje heller lese 'ubekreftet' med at det er sendt en bestilling/ordre på varen, men at de ikke har fått en leveringsdato enda...

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt problemet... det står UBEKREFTET! Hadde de forandret (dag for dag) en BEKREFTET dato ville jeg ha undret, men ikke ubekreftet. Det er systemet som har en buffer på X dager og flytter datoen en dag fram ettersom dagene skrider fram... helt til de får en bekreftet dato. Vil kanskje heller lese 'ubekreftet' med at det er sendt en bestilling/ordre på varen, men at de ikke har fått en leveringsdato enda...

 

 

Å være så Naiv som in denne posten (inkl et par til). Om du ikke ser at dette er et salgstriks som gjør at mange blir iritert, og om du ikke forstår hvor mange fler skjermkort man selger ved først å sette 17 mai, som de er 100% klar over ikke stemmer, da er du virkelig naiv.

 

Jeg kan også nevne at det er et produkt fra 4000 til 6000 kr med stor fortjeneste + at det er viktig for mange og få dem fort (det er dette psdata har fakket opp og ytnytter) for årsaker jeg ikke behøver å forklare på hardware forumet

Lenke til kommentar

Har aldri sett problemet med dette jeg. Det står jo ubekreftet. Er selv helt enig i det Joffer sier.

 

Skjønner ikke helt salgstrikset. Har aldri blitt mer opptatt eller mer interessert i et produkt på grunn av at det står en ubekreftet data som leveringsdato.

 

Det er vel bedre at det står en ubekreftet data en del dager framover enn at det står ubekreftet på en bestemt dag, og når dagen kommer så er produktet forsatt ikke tilgjengelig?

 

Hvis du for eksempel bestiller en ting fra internett, vil du da være helt 100% sikker på når den kommer frem? Kan jo ikke sette en bekreftet dato når du ikke vet eksakt når den kommer...

Lenke til kommentar

men du har jo helt mistet poenget- de har skrevet ubekreftet siden 17 mai og har bevist satt opp datoen en dag om gangen, det vil si ubekretet 17-18-19-20-21-22-23-24-25 ubekreftet. Er du fremdeles av samme oppfatning kan jeg bare si at det er lov å mene forkjellig ;)

 

De er forøvrig de eneste som benytter seg av denne metoden (gjordet det samme med 9800pro), webshopene jeg bruker er mpx, komplett, mpx, digital impuls, databutikken. Der alle nevnte har stått bastant på ubekrefet 26 mai, nethsop har hele tiden stått på 30mai.

Lenke til kommentar

Dette er temmelig snuskete praksis ja, og det er helt klart et markedsføringstriks, dersom du finleser markedsføringsloven så kan det være du finner noe om dette.

 

Uansett, dette er å anse som useriøst, og en seriøs netthandel som psdata bør ikke bruke slike metoder for å lokke folk til seg :thumbdown:

 

Jeg synes dere skal klage til psdata, kanskje de kommer med litt klarere leveringsdatoer.

 

(Har ikke planlagt kjøp selv så..)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet jeg heller. Jeg bestiller massevis av varer i jobben på diverse webshoper, og de som er merket ubekreftet vurderer jeg ikke engang.

 

Ubekreftet = Det er ingen som vet! Kan være alt fra nevnte dato til et halv år frem i tiden.

 

Skjønner ikke at dere i det hele tatt kan finne på å legge inn bestilling på noe sånt. Alle som er i markedet for et slikt kort burde heller følge med på diverse webshoper. Når noen har merket kortet med bekreftet dato kan dere bestille. Da vil dere få varene deres på den dagen (+ postgang selvfølgelig) med mindre webshopen bløffer med bekreftet dato, men det er en helt annen historie.

 

Mitt råd er ihvertfall: IKKE BESTILL UBEKREFTETE VARER

Lenke til kommentar

Tviler på at en stor, seriøs nettbutikk som PSData sitter og håndskriver ubekreftede leveringsdatoer på alle sine x antall tusen produkter som et markedsføringstriks. Ubekreftede leveringsdatoer er stort sett den nærmeste datoen en nettbutikk KAN ha sjans om å ha varene på lager. Dette finner du hos alle nettbutikker, kan ikke se at PSData skiller seg ut på dette.

Lenke til kommentar

PS-Data vet ikke når de kan få kortene, derfor står det ubekreftet. denne datoen er som oftest den tidligste datoen de kan få varen inn på lager, at datoen blir oppjustert for hver eneste dag som går ligger i lagersystemet deres som automatisk justerer den etterhvert som tiden går. som flere før meg, hadde det stått 'Bekreftet:' og datoen blir justert for hver eneste dag så hadde jeg også reagert, men når der står Ubekreftet så er det ikke så nøye lenger.. kort og enkelt, PS-Data vet ikke når de får kortene inn på lager.

 

så og si alle webshopper rundt omkring bruker lignende systemer med bekreftet og ubekreftede dato'er. rett skal være rett, det kan skape litt forvirring om når varen faktisk kommer, men jeg syns ting blir blåst opp ut av proposjoner i akkurat denne tråden.

kanskje ett tips til webshoppene. bytt ut 'ubekreftet 26.05.04' til 'tidligst en uke' eller noe sånt, kanskje det vil lette på forvirringen hos enkelte..

 

hovedfunksjonen til 'ubekreftet' er nå for å gi en antydning til de som faktisk har bestilt varen og gir dem ett ca estimat når de kan få varen de vil ha.

 

PS! jeg vil heller ha en 'ubekreftet' dato som blir justert for hver eneste dag enn en 'ubekreftet' dato som er satt to uker fram i tid og gi meg falske forhåpninger etterhvert som den dato'en nærmer seg, bare for å gi meg en smell i ansiktet når datoen blir forandret noen dager før tiden går ut.

Lenke til kommentar
PS-Data vet ikke når de kan få kortene, derfor står det ubekreftet. denne datoen er som oftest den tidligste datoen de kan få varen inn på lager, at datoen blir oppjustert for hver eneste dag som går ligger i lagersystemet deres som automatisk justerer den etterhvert som tiden går.

Ja og så vidt jeg vet er det systemet til Hattelco og ikke PSData som styrer dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...