Gå til innhold

Bærebar eller stasjoner?


Anbefalte innlegg

Nå skal jeg kjøpe pc, å da er jeg litt usikker. Skal jeg kjøpe stasjoner? Den kan jo bli kraftigere, eller en laptop, den er mye enkelere og jobbe med. Men, jeg er veldig glad i å spille også :p, så da er jo stasjoner pc bedre, men det går også ann å bruke en bærbar en til det samme også, jeg kan også spille med den. De er jo ganske kraftige dem også. Jeg vil ha en multimedia pc, jobbe, spille etc. Takker for alle svar om hva jeg bør velge ;):yes:.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fint ann å spille på bærbare. Whitebox CL56 og Elitegroup G556E kommer beggge med 128MB Radeon 9700... som burde holde til de fleste spill.

 

Men det er to ting som gjør at jeg skal ha meg bærbar også i framtiden;

- Veldig lavt støynivå og varmeutvikling.... så lenge du velger en laptop med Pentium-M CPU.

- Liten og lett, kan ta den med på skolen, til kamerater, til dama, ut på verandaen, i senga osv. uten problemer. Og brått har du mye mer plass på skrivebordet. :thumbup:

 

Ta en titt på:

Dette er stille og raske maskiner...

Lenke til kommentar

Hehe... god forslag her. Jeg kan max bruke 20 000,-. Men jeg vil gjerne ha en pc som jeg også kan ha på fanget å spille på, uten at jeg nesten brenner pikken av meg. Broren min har en Dell laptop, og når jeg spiller på den, brenner jeg med skikkelig azz. Den blir ordntlig varm.

 

Foresten... hva er "dockingstasjon"? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hehe... god forslag her. Jeg kan max bruke 20 000,-. Men jeg vil gjerne ha en pc som jeg også kan ha på fanget å spille på, uten at jeg nesten brenner pikken av meg. Broren min har en Dell laptop, og når jeg spiller på den, brenner jeg med skikkelig azz. Den blir ordntlig varm.

 

Foresten... hva er "dockingstasjon"? :dontgetit:

Ligg unna Dell. Det firmaet suger når det gjelder service og support.

 

En dockingstasjon er en "ting" som står fast en plass du er ofte. F.eks kan dette være kontoret eller hjemme på pulten. Til denne har du koblet alle kabler og slikt som skal inn til PCen, og når du er hjemme setter du bare hele PCen på denne dockingstasjonen. For PCer som støtter docking, er det en svært kontakt under eller bakpå som går inn i dockingstasjonen...

 

En del dockingstasjoner tilbyr også bedre ekspansjonsmuligheter, som f.eks plass til 3,5" harddisk, PCI-kort etc.

 

Når du skal ta med deg PCen, kobler du bare hele maskina fra dockingstasjonen og legger'n i veska... mens alt av kabler og slikt ligger igjen. Enkelt å koble til og fra ... det er det som er poenget.

Lenke til kommentar
Det heter BÆRBAR!!! Ikke BÆREBAR!!!

 

Sinsykt mange som skriver feil på så vilt mange områder! Ikke at det er noen krise, men det irriterer litt! Lær deg og skrive Rwbue!

Og det skrives sinnsykt! Daaah... Ikke tro at du er noe bedre. Har lest flere av dine poster, og ja, de inneholder masse skrivefeil.

Lenke til kommentar
Det heter BÆRBAR!!! Ikke BÆREBAR!!!

 

Sinsykt mange som skriver feil på så vilt mange områder! Ikke at det er noen krise, men det irriterer litt! Lær deg og skrive Rwbue!

slepbar, rugbar, spisbar og ikke minst knusbar... :devil:

 

Jeg kan anbefaler deg model A fra Sony! Ta en titt på tråden min, et innlegg som jeg skrev for 2 dager siden... Click her

 

Spec. 1.8GHz PM

Ati radeon mobile 9700

og en sinnsykt stor skjerm på 17 tommer...

 

rene pc knuser :devil:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Det heter BÆRBAR!!! Ikke BÆREBAR!!!

 

Sinsykt mange som skriver feil på så vilt mange områder! Ikke at det er noen krise, men det irriterer litt! Lær deg og skrive Rwbue!

 

:D Dumt å kaste stein når man sitter i glasshus, eller hva Stian89? "Sinnsykt" staves med to n'er. Det heter dessuten "lær deg Å skrive", ikke "lær deg OG skrive". Ikke at det er noen krise, men det irriterer litt. :laugh:

Lenke til kommentar
Det heter BÆRBAR!!! Ikke BÆREBAR!!!

 

Sinsykt mange som skriver feil på så vilt mange områder! Ikke at det er noen krise, men det irriterer litt! Lær deg og skrive Rwbue!

Og det skrives sinnsykt! Daaah... Ikke tro at du er noe bedre. Har lest flere av dine poster, og ja, de inneholder masse skrivefeil.

Vel, skal vi spikke fliser, så heter det strengt tatt "sinnssykt".

Lenke til kommentar
Den veier 3.9kg!!!!!

So? Er du svak eller? :evil:

Folk har vel forskjellige krav, men for meg så blir dette for tungt, kanskje er det fordi jeg er svak, eller at jeg er mye på farten og ikke en som kjøper en bærbar for den ser fetere ut på pulten hjemme hos mamma ;)

Lenke til kommentar
Det heter BÆRBAR!!! Ikke BÆREBAR!!!

 

Sinsykt mange som skriver feil på så vilt mange områder! Ikke at det er noen krise, men det irriterer litt! Lær deg og skrive Rwbue!

 

:D Dumt å kaste stein når man sitter i glasshus, eller hva Stian89? "Sinnsykt" staves med to n'er. Det heter dessuten "lær deg Å skrive", ikke "lær deg OG skrive". Ikke at det er noen krise, men det irriterer litt. :laugh:

:D

:thumbs:

Lenke til kommentar
Så koselig da. Noen retter på han, og noen retter på meg :love:

retter ham, ikke han. ;)

 

uanskvett - tilbake til topic: for ca et år siden var jeg en slave hva min stasjonære pc gjelder, men likevel kjøpte jeg en laptop via hjemmepc-ordning. det var en p4 med 512 mb ram og ati radeon 9000, som til alt overmål var laaangt raskere enn min stasjonære athlon xp1800+. etter det kjøpet brukte jeg ikke den stasjonære til annet enn filserver, og overlot den dermed til samboeren min. så ja, jeg kan virkelig anbefale laptop!

 

den store ulempen kommer hvis du kjøper en stasjonær med desktopprosessor. slike maskiner støyer vanligvis mye (tro meg, jeg vet!) i tillegg til at de blir svært varme (svært ubehagelig å ha på fanget). pass derfor på å kjøpe en laptop med fortrinnsvis centrino eller tilsvarende. og spar ikke på ram. :)

Lenke til kommentar
Så koselig da. Noen retter på han, og noen retter på meg  :love:

retter ham, ikke han. ;)

 

uanskvett - tilbake til topic: for ca et år siden var jeg en slave hva min stasjonære pc gjelder, men likevel kjøpte jeg en laptop via hjemmepc-ordning. det var en p4 med 512 mb ram og ati radeon 9000, som til alt overmål var laaangt raskere enn min stasjonære athlon xp1800+. etter det kjøpet brukte jeg ikke den stasjonære til annet enn filserver, og overlot den dermed til samboeren min. så ja, jeg kan virkelig anbefale laptop!

 

den store ulempen kommer hvis du kjøper en stasjonær med desktopprosessor. slike maskiner støyer vanligvis mye (tro meg, jeg vet!) i tillegg til at de blir svært varme (svært ubehagelig å ha på fanget). pass derfor på å kjøpe en laptop med fortrinnsvis centrino eller tilsvarende. og spar ikke på ram. :)

Ehm... Uansett takk! Dessuten kan han brukes. Ingen av lærerne jeg har hatt har hatt noe imot det ;)

Og bruk gjerne stor bokstav etter punktum.

 

Men ja, er enig at man burde gå for en med Centrino.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...