Gå til innhold

hva slags farge har du på hovedkortet??


Anbefalte innlegg

Har du et hovedkort som skiller seg ut fra den kjedelige konforme grønne mengden? La oss slå fast med engang: Grønne hovedkort er kjedelige!! Mitt hovedkort er et ASUS Cusl2c "black Pearl" intel815 Special limited edition. Kullsvart med gullfarga kjøleribber. Utrolig stilig faktisk.

Det matcher faktisk kontorstolen min en svart maskulin sak fra IKEA :smile: Matching er viktig :smile:

 

Så får høre litt om hva slags farger som finnes der ute !!

mvh Nerd-light

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


On 2002-04-08 22:45, nerd-light skrev:

Har du et hovedkort som skiller seg ut fra den kjedelige konforme grønne mengden? La oss slå fast med engang: Grønne hovedkort er kjedelige!! Mitt hovedkort er et ASUS Cusl2c "black Pearl" intel815 Special limited edition. Kullsvart med gullfarga kjøleribber. Utrolig stilig faktisk.

Det matcher faktisk kontorstolen min en svart maskulin sak fra IKEA :smile: Matching er viktig :smile:


Så får høre litt om hva slags farger som finnes der ute !!

mvh Nerd-light




Har ikke anelse,Bryr meg ikke heller,Om fargen er rød/grønn/rosa/svart.Lokket er jo på hele tiden,Så hvilken farge d er på hk har ingen betydning
Lenke til kommentar

Ærlig talt, hvorfor er ikke denne tråden lagt inn under søppel?

Fargen på HK´et kan vel ikke bety allverdens, medmindre man på en eller annen måte måtte ønske å "pynte" seg med det?

Da hadde jeg heller gått og gredd håret :grin:

 

Beklager, men jeg klarte ikke å la være :razz:

Lenke til kommentar

Det virker ikke som dere er klar over det, men fargen på hovedkortet har faktisk litt å si på hastigeten.

 

Tingen er at elektronene skal finne frem til de rette komponentene på hk, da er det jo ikke lurt å ha et svart PCB!! Har du prøvd å finne frem i et hus med hundrevis av ganger og dører når det er helt mørkt? Skulle det liksom være lettere for elektronene?

 

Nesten det samme gjelder for gullfargede, men det blir mer som å gå med sola i øynene og det er jo ikke spesielt kjekt!

 

Resultatet av begge disse tilfellene kan føre til sammenstøt mellom elektronene og dermed slosskamp.... mere blod! mere blod! lyder det da og vips går fargen over fra gull til rødt... (Svart kan jo så klart ikke bli rødt ettersom svart er mettet av alle farger allerede) Og så klart... ting går ikke fort under et blodbad!!!

 

Derfor kan jeg bare si at der grønt som er best. Det blir som å gå en tur i naturen en vakker vårdag. Elektronene blir i godt humør og løper inn i "brikkene" for å komme fort ut i de fine omgivelsene igjen.

 

Dette burde jo være elementært for alle som har gjennomført grunnkurs elektro eller allmenfag med noenlunde åpne øyne og øre!

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kongkrone på 2002-04-09 01:12 ]

Lenke til kommentar

Sånn sett er det jo MSi som ligger fremst. Poenget med blodrødt hovedkort er jo å skremme elektronene til å oppføre seg. Elektronene vil jo ikke blø, like lite som oss mennesker. Det er klart jungeltelegrafen går og noe elektronmigrasjon muligens vil forekomme, da elektronene snakker seg i mellom om denne fæle skremselspropagandaen. Konklusjonen må bli at rødt ikke er udelt positivt.

 

Svarte hovedkort derimot oppfordrer til elektronenes mørkere tanker, og i verste fall henfaller de Den Onde Bill Gates Hær (ofte kalt operativsystemet på folkemunne) Svarte hovedkort er noe vi må stå sammen mot og bekjempe. Altså, ikke misforstå meg. Jeg er ikke rasist eller noe!

 

Gullfarget hovedkort får bare elektronene til å hvile på sine laurbær, siden de allerede tror de har vunnet og kan legge seg ned å lade opp. Overklokking kan i noen tilfeller hjelpe, men dette blir jo av noen sett på som doping, og Gull og doping blir det jo bare tull av. Det kan sikkert Johann Mühlegg skrive under på. Ikke blir man særlig stabil av overklokking heller.

 

Grønne hovedkort får elektronene til å gro fast. Det er åpenbart ikke bra.

 

Er det rart vi har pc-trøbbel??

 

DrE

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 00:40, CS_eR GøY skrev:

Skrue gi søren i å kritisere andres poster


Morro med litt farger :smile:




<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-04-09 00:41 ]</font>


 

Ok, beklager! Skal skjerpe meg.

Men oppriktig talt, jeg synes fortsatt at temaet er litt meningsløst!

Får vel innse at aldersforskjellen har en viss betydning. Men uansett da gitt!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 23:24, Kjetil Lura skrev:


Har ikke anelse,Bryr meg ikke heller,Om fargen er rød/grønn/rosa/svart.Lokket er jo på hele tiden,Så hvilken farge d er på hk har ingen betydning



 

Mistet mammaen din deg på hodet ned trappa da du var liten, slik at humoren din gikkk i stykker?

 

Mitt "lokk" (kabinettveggene, ikke topplokket) er oppe 24/7, og det er ikke mange som har mindre støv i boksen (PC-en, ikke hodet) enn meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...