Gå til innhold

The last samurai

Sheldon C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes denne filmen var kjempebra!! Litt langtrukken kanskje, men absolutt en film som er kjekk å ha i hylla... :yes:

Filmen er ikke bare en spesial effekt suppe, den er noe mer, klarer ikke forklare det...

Endret av alex503
Skrevet
Høres fint ut.

Har hatt den på "Thailand DVD" 1 1/2 måned elns. men ikke sett den enda.  :)

Og poenget ditt var..?

Like mye poeng som din post. :roll:

Skrevet

Nokså god film. Liker du epos flest, elsker du denne. Har du dårlig erfaring med filmer som Gladiatoren og Braveheart, som meg, tror jeg det er sjanse for at den havner ganske langt ned.

Men for all del: jeg likte den rimelig bra, og kan vel anbefale den til folk flest, utenom sånne som meg.

Skrevet

Den filmen kommer på topp 10 (kanskje til og med topp 5) av alle de filmene jeg har sett! Har til og med sett den 2 ganger og det er ikke ofte jeg gjør når det gjelder filmere jeg har lastet ned!

Skrevet

kjøpte den i går, digget den, ikke så rart i grunn for jeg elsker epos som braveheart og gladiatoren.

man ikke nok med det jeg er veldig intrisert i japan, samurai sverd, ninja osv.

har gått på ninjutsu

Skrevet

hmm liker ikke denne filmen selv i det hele tatt

synes den er ett klassisk eksempel på hvor ute av tiden Hollywood pregissørene har begynnt å bli i det siste

klisjé på klisjé på klisjé ... uff

er lenge siden jeg har vært på kinofilm hvor hele salen brøler av latter av scener som regissøren nok ikke ville ha en latter-respons fra, men heller vill ha en "ooooOOooh"-respons istedet

mye kule effekter ja, men der slutter det

nok en klisjé-film uten noen som helt originalitet m.h.t story eller plot

dette var Min Mening

Skrevet
hmm liker ikke denne filmen selv i det hele tatt

synes den er ett klassisk eksempel på hvor ute av tiden Hollywood pregissørene har begynnt å bli i det siste

klisjé på klisjé på klisjé ... uff

er lenge siden jeg har vært på kinofilm hvor hele salen brøler av latter av scener som regissøren nok ikke ville ha en latter-respons fra, men heller vill ha en "ooooOOooh"-respons istedet

mye kule effekter ja, men der slutter det

nok en klisjé-film uten noen som helt originalitet m.h.t story eller plot

dette var Min Mening

Hehe! Endelig en som har tatt til fornuft. Jeg også skjønner ikke at denne filmen har fått så vanvittig god kritikk og at de jeg har snakket med liker den så utrolig godt. For meg er filmen bare en middelmådig film. Et standard epos med slåssing med selvsagt en vri der handlingen foregår i Japan. Standard klisje film med standard dialog, ett eksempel:

Emperor Meiji: Tell me how he died.

Algren: I will tell you how he lived.

Middelmådig film, grei underholdning er min konklusjon!

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

En dårlig kopi av Braveheart.

Skrevet

Veldig bra film, ja. Er så interessant og tenke på at samuraiene i begynnelsen ble sett på som -onde- og lovbrytere, men når hovedrolleinnhaveren (Tom Cruise) ender opp med de, blir de med ett snille, og de som han først "var på lag med", er nå blitt onde. Litt komplisert, men dere som har sett filmen, skjønner det nok. :)

Uansett, det vitner iallefall om at personene èn film følger, uansett hvor "onde" de er, er de du "heier" på. Noen andre som har tenkt over det?

Jeg lurer inderlig på om hvis noen lagde en god krigsfilm fra andre verdenskrig, der vi fulgte nazistenes kamp mot de allierte, og du fikk oppleve samholdet mellom de tyske soldatene. Ville vi da heie på nazistene, ettersom filmen følger opp de?

Skrevet (endret)

Skal se den i dag. En kamerat har kjøpt den. Gleder meg i grunn litt, det er en stund siden jeg har sett Tom Cruise in action nå.

Endret av Hidden
Skrevet

Har sett den ferdig nå. Den virket ikke lang i det hele tatt (men så satt vi i sofaen da.. hehe). Husker jeg har fått rimelig vondt i rauva etter et par lange filmer på kino ja.

Historien er flott og diskret spesialeffekter sørger for at filmen virker ganske troverdig hele veien. Med unntak av en viss amerikaner som blir samurai på særdeles kort tid (med tanke på at de andre har brukt hele livet på det).

Generelt er ihvertfall jeg veldig fornøyd med den, god underholdning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...