Gå til innhold

Hden skriver/leser alt for mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en maskin inne som "bråker" mye. Dvs den skriver/leser hele tiden.

Den var fin etter reinstallering av 2000, men etter å ha installert alle updates og

små programmer som avg antivirus (som ikke skal kreve så mye) så skriver og leser den hele tiden nesten. En periode brukte den lang tid på å søke eller skrive eller lese.. hva enn den gjør bare når jeg trykte start menyen. er ikke sånn nå lenger, men virker treg.

er snakk om en gammel hd på 40gb på en PII-333 hvis jeg ikke tar helt feil.

forslag på hvordan få vekk søkingen?

dma er på. høres ut som jeg ikke hardefragmentert, men det har jeg akkurat gjort.

noen som vet om et bedre defrag program som er gratis (eventuelt trial) en det som følger med win? som defrager "bedre" liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den står og "filker" 100% av tiden er det nok noe merkelig på gang. men at den i enkelte (lengre/kortere, alt etter som..) perioder arbeider er vanlig, det er gjerne en selv-optimaliserings funksjon etter det jeg har forstått...

Skrevet

Hvor mye ram har du ? Veldig mye lesing/skriving pleier å komme av at maskinen har gått tom for ram og bruker disken istedenfor.... noe som er ufattelig mye tregere.

Annet;

Trykk ALT+CTRL+Del og ta opp Taskmanager. Gå til Proesser og se om det er noen prosesser som går helt berserk (som Norton Antivirus som skanner disken din uten din viten og vilje, eller skumle spionprogrammer, etc)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...